Seksin harrastaminen on minulle noloa, puhumattakaan siitä, että osoittaisin halua
Miten ihmeessä pääsisin eroon tämmöisestä? Ikääkin on jo päälle 40. Eipä sängyssä nauti kauheasti, kun pitää itseään ihan nolona. En siis kroppaani, enkä ulkonäköäni, enkä sitä, etten osaa mitään, vaan seksiä ja eritoten sitä, että minä nyt haluaisin mitään.
Kommentit (110)
Minä sanoisin, että seksi yleensä perustuu siihen, että haluaa tuottaa nautintoa kumppanilleen ja saada itse seksuaalista tyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin, että seksi yleensä perustuu siihen, että haluaa tuottaa nautintoa kumppanilleen ja saada itse seksuaalista tyydytystä.
Ja vihjailet, että mussa on jotain vikaa, jos en oo samoin ajatellut tai kokenut tai tuntenut? Ajatuksesi on se ainoa oikea? Jos ei ole, niin mitähän mä teen tolla sun ajatuksellasi? Miten se liittyy aloitukseen? En oikeasti tajua. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vihjailet, että mussa on jotain vikaa, jos en oo samoin ajatellut tai kokenut tai tuntenut? Ajatuksesi on se ainoa oikea? Jos ei ole, niin mitähän mä teen tolla sun ajatuksellasi? Miten se liittyy aloitukseen? En oikeasti tajua. ap
Täh, mistä rage? Itsehän ihmettelit, miten joku, mikä on kamalaa katseltavaa, voi olla nautinnollista harrastaa. Tässä vaan esimerkki, ettei sitä tarvitse miettiä ulkopuolisen silmin, vaan keskittyä molempien kokemaan mielihyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten jokin, mikä on kamalaa katseltavaa, voi olla nautinnollista harrastaa? Eihän se toinen sokea yleensä ole? Pitääkö olla jotenkin itsekäs vai..? En ymmärrä.
apMiksi toisen pitäisi olla sokea? Hänhän voi vaikka nauttia juurikin siitä katselemisesta vaikka mä pitäisin silmiä kiinni enkä halua katsella.
Ja kyllä minusta seksiin kuuluu tiettymäärä itsekkyyttä eli että tekee vain niitä asioita jotka eivät ole vastenmielisiä.
No siksi, että enhän mä halua tehdä toisen edessä mitään, mikä on kamalan eli nolon näköistä. Siitähän se aloitus juuri oli. Tai enpä ainakaan saa siitä mitään olla nolon näköisenä siinä, huh.
ap
Niin, minä en näe seksissä mitään noloa tai häpeällistä vaikka se kamaalaa katseltavaa voi ollakin.
Nolus on lievempää kuin häpeä, mutta luultavasti siitä eroon pääsemiseen auttaa samat asiat kuin häpeäänkin. Mahdollista on tietenkin sekin että luopuu mielluummin seksistä kuin häpeästä/noludesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, mistä rage? Itsehän ihmettelit, miten joku, mikä on kamalaa katseltavaa, voi olla nautinnollista harrastaa. Tässä vaan esimerkki, ettei sitä tarvitse miettiä ulkopuolisen silmin, vaan keskittyä molempien kokemaan mielihyvään.
No mitä mielihyvää se mulle on, jos tunnen itseni noloksi? Tai mitenkäs mä kuvittelen antavani sitä toiselle, jos itse kaikki mitä teen koen noloksi? Enkä mä ragennut enää, ihan oon vilpittömästi huuli pyöreenä että miten noi liittyi toisiinsa ja sä selvensitkin sen, kiva, kiitos.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten jokin, mikä on kamalaa katseltavaa, voi olla nautinnollista harrastaa? Eihän se toinen sokea yleensä ole? Pitääkö olla jotenkin itsekäs vai..? En ymmärrä.
apMiksi toisen pitäisi olla sokea? Hänhän voi vaikka nauttia juurikin siitä katselemisesta vaikka mä pitäisin silmiä kiinni enkä halua katsella.
Ja kyllä minusta seksiin kuuluu tiettymäärä itsekkyyttä eli että tekee vain niitä asioita jotka eivät ole vastenmielisiä.
No siksi, että enhän mä halua tehdä toisen edessä mitään, mikä on kamalan eli nolon näköistä. Siitähän se aloitus juuri oli. Tai enpä ainakaan saa siitä mitään olla nolon näköisenä siinä, huh.
apNiin, minä en näe seksissä mitään noloa tai häpeällistä vaikka se kamaalaa katseltavaa voi ollakin.
Nolus on lievempää kuin häpeä, mutta luultavasti siitä eroon pääsemiseen auttaa samat asiat kuin häpeäänkin. Mahdollista on tietenkin sekin että luopuu mielluummin seksistä kuin häpeästä/noludesta.
Huomaatteko tässäkin piikin minulle? "Ei sun tarvii nauttia seksistä, häpeile sä vaan siellä, ongelmiesi ratkomista osaamaton vaikeilija". Vaikka sä et vaan ymmärtänyt.
ap
Eikä ois tarvinnu vetää mun aikaisempia kirjoitteluja palstalle tähän mukaan, vaikka osa ehkä tunnistikin. Aika ikävää tuollainen. En ehkä haluais, että kaikki asiat linkitetään aina menneeseen kirjoitteluun. Tää kun nyt ei liittynyt mun perheeseeni mitenkään. Ymmärrän kyllä, ettei tällaista voi täällä valita, mutta tiedoksi sinulle joka senkin teit.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNiin, minä en näe seksissä mitään noloa tai häpeällistä vaikka se kamaalaa katseltavaa voi ollakin.
Huomaatteko tässäkin piikin minulle? "Ei sun tarvii nauttia seksistä, häpeile sä vaan siellä, ongelmiesi ratkomista osaamaton vaikeilija". Vaikka sä et vaan ymmärtänyt.
ap
Sinun kannaltasi tuskin on merkityksellistä huomaanko minä vai en, merkityksellisempää on että sinä itse teet sen tulkinnan tuosta. Suosittelisin ehkä enemmän tutkimaan ja keskittymään niihin sinulle hankaluuksia tuottaviin asioihin. Ei minulla ole mitään tarvetta ymmärtää sinua tai kokea samoja asioita kuin sinä. Tärkeämpää sinun kannaltasi olisi että saat niihin apua, enkä minä siihen että paremmin ymmärtäisin. Se kai ketjun tarkoitus oli ja jos ei tätä on ihan turha jatkaa. Ei tietenkään kenenkään ole pakko jatkaa häpeämistä, mutta ratkaisu jokaisen on valitettavasti löydettävä itse. Ammattiapu varmasti osaisi auttaa sinua etenemään (jos sitä haluat) asian suhteen paremmin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinun kannaltasi tuskin on merkityksellistä huomaanko minä vai en, merkityksellisempää on että sinä itse teet sen tulkinnan tuosta. Suosittelisin ehkä enemmän tutkimaan ja keskittymään niihin sinulle hankaluuksia tuottaviin asioihin. Ei minulla ole mitään tarvetta ymmärtää sinua tai kokea samoja asioita kuin sinä. Tärkeämpää sinun kannaltasi olisi että saat niihin apua, enkä minä siihen että paremmin ymmärtäisin. Se kai ketjun tarkoitus oli ja jos ei tätä on ihan turha jatkaa. Ei tietenkään kenenkään ole pakko jatkaa häpeämistä, mutta ratkaisu jokaisen on valitettavasti löydettävä itse. Ammattiapu varmasti osaisi auttaa sinua etenemään (jos sitä haluat) asian suhteen paremmin kuin minä.
Niin mutta kun se oli piikki minulle. Minulle halutaan pahaa, vai mitä siitä pitäisi päätellä? Miten voi mitenkään luottaa ihmisiin, kun piikitellään omaa pahaa oloa minuun? Mistä vetoa, että jokainen on valmis tekemään niin pahan olon koittaessa, jakamaan omaa pahaa oloaan minulle, syistä joita en ymmärrä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle halutaan pahaa, vai mitä siitä pitäisi päätellä? Miten voi mitenkään luottaa ihmisiin, kun piikitellään omaa pahaa oloa minuun? Mistä vetoa, että jokainen on valmis tekemään niin pahan olon koittaessa, jakamaan omaa pahaa oloaan minulle, syistä joita en ymmärrä.
ap
Sinä teet niin koko ajan, purat pahaa oloasi muihin. Mistä lähtee varmuus että muut eivät ajattele ja tee samalla tavalla kuin minä tai naapurin Liisa? Minusta itsetunnosta, avoimuudesta muiden kommenteille, siitä että luopuu ajatuksesta että kaikki ylipäätään ajattelisivat vain minua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle halutaan pahaa, vai mitä siitä pitäisi päätellä? Miten voi mitenkään luottaa ihmisiin, kun piikitellään omaa pahaa oloa minuun? Mistä vetoa, että jokainen on valmis tekemään niin pahan olon koittaessa, jakamaan omaa pahaa oloaan minulle, syistä joita en ymmärrä.
apSinä teet niin koko ajan, purat pahaa oloasi muihin. Mistä lähtee varmuus että muut eivät ajattele ja tee samalla tavalla kuin minä tai naapurin Liisa? Minusta itsetunnosta, avoimuudesta muiden kommenteille, siitä että luopuu ajatuksesta että kaikki ylipäätään ajattelisivat vain minua...
Niin no lähtee varmaan, mutta sitähän oon koittanutkin rakentaa koko elämäni. Että kyllä tuntuu hyvälle, kun en saa itseäni hyväitsetuntoiseksi sitten millään. Ei ole ainakaan siitä kiinni, ettenkö ois koittanut saada apua. Vasta nyt alkaa ehkä sitä tulla kun oon jättänyt äitini ja löytänyt hyvän terapeutin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt alkaa ehkä sitä tulla kun oon jättänyt äitini ja löytänyt hyvän terapeutin.
ap
Niinhän se on että useinkaan ei ole kovin helppoa luopua asioista vaikka tietäisikin että niin kuuluu tehdä. Se on hyvä että olet löytänyt terapeutin. Älä ahmi liikaa asioita kerralla tai pidä kiirettä sen suhteen että kaikki asiat pitäisi ratketa samalla kertaa tai käden käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt alkaa ehkä sitä tulla kun oon jättänyt äitini ja löytänyt hyvän terapeutin.
apNiinhän se on että useinkaan ei ole kovin helppoa luopua asioista vaikka tietäisikin että niin kuuluu tehdä. Se on hyvä että olet löytänyt terapeutin. Älä ahmi liikaa asioita kerralla tai pidä kiirettä sen suhteen että kaikki asiat pitäisi ratketa samalla kertaa tai käden käänteessä.
No en mä tiedä oonko luopunut mistään, jos luovun äidistäni. Vai ehkä jostain imaginaarisesta ajatuksesta, että mulla on äiti, luovunko siinä siitä? Kyllähän mun kai pitäis vain saada kun en enää pidä yhteyttä äitiin. Mutta eipä se sille tunnu. En tiedä miksi. Kaikki on ihan hirveän hidasta, se on kyllä hirveen turhauttavaa.
ap
Niin no siitä vois luopua, ettei kaada omaa pahaa oloaan muiden niskaan, mutta mitä siitä tarkalleen ottaen saa vastineeksi? Kun mulla ei oo siitä kokemusta, kun olen aina kaatanut takaisin äidille oman pahan oloni, jonka hän minussa synnytti ja sama jatkuu sitten aikuisena aikuiskontakteissa läheisille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin no siitä vois luopua, ettei kaada omaa pahaa oloaan muiden niskaan, mutta mitä siitä tarkalleen ottaen saa vastineeksi?
Joskus joutuu myös luopumaan ajatuksesta että kaiken tulisi olla vastikkeellista tai siitä ajatuksesta että en voi tehdä noin tai näin kun en voi olla 100% varma mitä siitä seuraa. Joskus on luovuttava siitä että ajattelee samalla tavalla kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seksuaaliterapeutille tai burleski/ tankotanssitunnille harjoittelemaan.
En usko, että terapeutti pystyisi auttamaan. Koska ne ei pidä seksiä nolona = ne ei ymmärrä, että mä pidän. Ne ei hyväksy koko ajatusta, niiden mielestä on vain mun vika ajatella noin. Vaikka en mä sitä ole valinnut. En luota niihin terapeutteihin ja niiden kykyyn ymmärtää mua.
apkuulostat siltä ettet halua apua? Seksuaaliterapiassa ratkotaan juuri tuollaisia ongelmia mitä kuvailet. Jos et pysty ammattiauttajan kanssa keskustelemaan, jotta löytäisit häpeän alkuperän, on hyvin vaikea päästä eteenpäin.
No ottaisin apua vastaan, jos sitä olisi tarjolla. Mutta kun ei ole. Ne seksiterapeuttipaskat nyt ei ainakaan tajua mitään perkele. Olettehan jo itsekin tajunneet sen tässä ketjussa.
apEn nyt tajua. Sinä olet itse se, joka on toistuvasti tyrmännyt tässä ketjussa edes mahdollisuuden, että ammattiauttajista olisi apua, vaikka monet meistä ovat hyvässä ja asiallisessa hengessä sitä sinulle suositelleet. Palveluja saa ihan normiterveyskeskuksen kautta tai vaikka kirkon diakoniapalveluista. Jos et halua ottaa apua vastaan, ei sinua pysty kukaan silloin auttamaankaan. Poistun nyt itse seitsemän kommentin jälkeen keskustelusta, kaikkea hyvää sinulle!
Eiköhän ne palvelut ole rakennettu varsinaisesta haluttomuudesta kärsivien tarpeisiin. Enpä usko, että minua ja mun ongelmaani oltaisiin siellä kiinnostuneita auttamaan minun lähtökohdistani käsin. Ongelmahan ei varsinaisesti ehkä edes löydy seksin saralta, niin miten siellä voitaisiin minua auttaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no siitä vois luopua, ettei kaada omaa pahaa oloaan muiden niskaan, mutta mitä siitä tarkalleen ottaen saa vastineeksi?
Joskus joutuu myös luopumaan ajatuksesta että kaiken tulisi olla vastikkeellista tai siitä ajatuksesta että en voi tehdä noin tai näin kun en voi olla 100% varma mitä siitä seuraa. Joskus on luovuttava siitä että ajattelee samalla tavalla kuin ennen.
Niin no, voi olla. Mietin vain mikä ajatuskulku tuohon mahtaisi johtaa? Eikö silloin pitäisi olla jo hyvin jalo ihminen. En uskalla tehdä mitään mistä ei tiedä, mitä seuraa, koska mulla ei ole varaa mennä enää yhtään enempää kohti pettymyksiä. Oon pettynyt elämässäni jo niin hirveesti.
ap
Lähinnä se pahan olon purkaminen muihin tulee siitä, etten halua läheisteni kuvittelevan, että mulla on kaikki ok. Se ei näy ulospäin, jos en pura pahaa oloani muihin. Muiden tulee siitä sitten arvata, että mulla on paha olla ja auttaa ja tukea mua. En osaa sanoa sellaista, koska en tunne itseäni laisinkaan. Tai kun sivusimme aihetta terapiassa, näin unen, josta kun heräsin, minulle oli annettu mukavaa tietoa itsestäni; se asia, jonka uni toi tajuntani pintaan minusta oli, että oon "vitun epäkypsä". Haahaa, tosi hauskaa. Haluankin tutustua itseeni lisää, tai ehkä en. Oon niin hirvee ihminen kun unikin näyttää mulle asioita itsestäni että se mikä mun pitää itestäni kuulla on "vitun epäkypsä".
Niin noillako sanoilla sitten puhun itsestäni muille, kun mulla on paha olla? Kun olin pieni niin eihän mulla paha saanut olla olo. Se kun ois ollut äidin mielestä äidin vika. Että mä syytän. Siksi jäljelle jäi sotten vain pahan olon purkaminen häneen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin no, voi olla. Mietin vain mikä ajatuskulku tuohon mahtaisi johtaa? Eikö silloin pitäisi olla jo hyvin jalo ihminen. En uskalla tehdä mitään mistä ei tiedä, mitä seuraa, koska mulla ei ole varaa mennä enää yhtään enempää kohti pettymyksiä. Oon pettynyt elämässäni jo niin hirveesti.
ap
Mulle kävi varmasti jossakin vaiheessa niin että tajusin että pohjalta ei ole muuta suuntaa kuin ylöspäin, en menetä mitään vaikka luopuisinkin entisestä ajattelutavasta, alemmas ei oikein enää pääse ja jos joku asia ei johda eteenpäin siitä aina voi myös luopua. En ymmärrä mitä jaloa siihen voisi tai pitäisi liittyä.
ap