Kuinka nostaa verenpainetta raskaana ollessa? Kun kerran salmiakki on kielletty...
Aikaisemmissa raskauksissa olen syönyt salmiakkia ja lakua ihan asiakseni. Vähän on ollut sellainen olo, että se auttaisi huonovointisuuteen ja toisaalta matalaan verenpaineeseenkin. Nyt sitten on lakut ja salmarit pannassa. Jos mulla jotain ruokahimoja raskaana on, niin ne on just noi.
Tämä olo on ihan syvältä, verenpaine maissa ja syke pilvissä. Päivät menee ihans sumussa.
Mitäs vinkkaisitte? Itselle tulee lähinnä mieleen, että suolan määrää pitäisi lisätä. Mutta kun ei tee mieli. Ei tee mieli mitään suolapähkinöitä tai ylisuolaista sapuskaa.
Olin jo ihan unohtanut, kuinka syvältä tää raskaana oleminen voi olla. Liitoskipuja ja muita kremppoja vielä odotellessa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Salmiakkia, lakua ja kivennäisvettä "määräsi" terkkari minulle raskauden alhaiseen verenpaineeseen.
Täytyypä testata tuota kivennäisvettä, jos auttaisi. Vettäkin juon nyt liian vähän, kun vesijohtovesikin oksettaa...
ap
No viimeiset pari viikkoa näin on ollut, että mies hoitaa melkein kaiken. Kaikki yököttää normaalia enemmän, ei ole musta vaihtamaan kakkavaippoja tai edes kokkaamaan. Miehen kotityöt ei meidän perheessä saa verenpainetta nousemaan, kun tekee niitä ihan mallikkaasti muutenkin, nyt mun koomaillessa normaaliakin enemmän.
Tosin ihan hyvä tämäkään ei ole, että makaan lähinnä sohvalla ja mietin, että söiskö jotain ja mitä uskaltaisi syödä. Ruokapalvelukin pelaa tänne sohvalle asti, jos pelkään mennä jääkaapille oksun pelossa. Tiedän kyllä, että tämä sohvalle jumahtaminen ei pidemmän päälle tee hyvää. Kuulemma rauhallinen liikuntakin helpottaisi pahoinvointia.
ap