Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ensikertalaista silmälasiostoksilla!

Vierailija
26.11.2025 |

Olen käynyt muutama vuosi sitten näöntutkimuksessa ja mulla oli vähän huono kaukonäkö ja lähinäkö sekä sen lisäksi muistaakseni taittovirhe toisessa silmässä. Nyt minulla alkaa olla vaikeuksia lukea, joten olen menossa uuteen näöntarkastukseen ja sitten pitäisi vissiin hankkia lasit. Viimeksi suositeltiin monitehoja, mutta sanottiin, että lukulaseillakin pärjää.

Olen aina luullut, että minulla on hyvä kaukonäkö, kun näen mielestäni ihan hyvin pitkälle enkä siitä taittovirheestä tai mikä se olikaan ole huomannut olevan mitään haittaa.

Mistä nyt tiedän minkälaiset lasit minun kannattaisi hankkia? Eikö sellaiset monitehot ole tosi kalliit ja niitä joutusi sitten pitämään jatkuvasti? Mä en silloin edellisellä kerralla hankkinut lasia, kun jäin jumiin pohtimaan näitä eri vaihtoehtoja. Onko mitään ajatuksia?

Minkälaisissa hinnoissa erilaiset lasit pyörii? En ole ottamassa mitään monen sadan euron arvoisia kehyksiä. Kauanko niitä joutuu odottamaan?

Nissenille olen menossa näöntutkimukseen, mutta onko se ok paikka ostaa lasit?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pelkät lähilasit jos miinusta vähemmän kuin - 1.

Vierailija
2/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pelkät lähilasit jos miinusta vähemmän kuin - 1.

Eli jos se kaukonäkö ei ole huonompi kuin -1, niin ota pelkät lähilasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, miten pärjäät sen kauas katsomisen kanssa. Jos ajat autoa, ja näkökykysi ei ole riittävä auton ajamiseen, joudut hankkimaan sellaiset lasit, millä näet kauas. Ja jos tarvitset samalla myös lukemiseen rillit, ne monitehot ovat se, mitä usein tarjotaan, koska kaksien lasien kanssa pelaaminen on hankalaa.

Monitehojen hinta riippuu täysin siitä, pärjäätkö ns. nuorisomonitehoilla, joissa kaukonäköalueen ja lähinäköalueen välinen voimakkuusero ei ole suuri vai onko noissa niin paljon eroa, että pitää hankkia "oikeat" monitehot. Ne nuorisomonitehot ovat paljon halvemmat.

Nissen on ihan yhtä hyvä liike lasien hankkimiseen kuin mikä tahansa muukin, kaikista löytyy kehyksiä ja linssejä useammassa hintakategoriassa. Toki moniteholinssit varsinkin hajataittokorjauksilla ovat kalliimpia kuin yksitehot, mutta jos olet pärjäillyt vielä ilman laseja, et ole tarvitsemassa niitä kaikkein kalleimpia linssejä (siis joissa kaukonäkö on jotain -5 ja siitä ylöspäin tms).

Vierailija
4/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta ostat.

Vierailija
5/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaoptikot tietävät kaiken aina paremmin. He osaavat myös tehdä sinulle näöntarkastukseen, valita kehykset ja valmistaa linssit. Ihan turhaan juokset Nissenillä.

Vtun idiootti.

Vierailija
6/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin äskettäin uudet lasit Nisseniltä, monitehot. Maksoi 450 euroo, kehykset 29 euroo. 

Viikon ollut käytössä, ei valittamista.

Vierailija
7/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optikko tietää paremmin kuin me, näetkö tarpeeksi hyvin kauas. Minäkin luulin että näen hyvin kauas, kun sain silmälasit kaupunki kuva muuttui, yllättäen ilmesty uusia firmoja jne 

Vierailija
8/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksoi minulle 2500€ moniteholasti, Instrusta hyvät on.

Vierailija
9/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajataiton haittojahan ei itse välttämättä huomaa ennen kuin se on korjattu. Mulla on tuttu, joka kuvitteli käyvänsä töissä 7 kerroksisessa toimistotalossa. Hommasi lasit, joissa hajataitto oli korjattu ja tajusi, että kerroksia onkin vain 5. Ja tämä sama ihminen ajoi autolla töihin joka päivä. Sen lisäksi että korjaamaton hajataitto pahenee vuosien myötä ja aiheuttaa päänsärkyä. Että kyllä hakisin ne moniteholasit.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän