Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opettajamies on turnoff?

Vierailija
29.01.2016 |

Tiedän kyllä, ettei näitä voi järjellä perustella, mutta keksittekö jotain tuon taustalla? Miksi vartijamies, taksikuskimies, kokkimies, baarimikkomies tai ekonomimies ei ole turnoff, mutta opettaja on? Harmittaa uravalinta

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että mikään ammatti sinänsä olisi turn off mutta väistämättä olen törmännyt opetusalalla työskenteleviin miehiin, joiden ammatillinen rooli on hyvin vahva myös vapaa-ajalla ja sellainen käyttäytyminen on todella turn off. Siis kuka jaksaa ihmistä, joka oikoo, neuvoo ja opettaa jatkuvasti keskustellessaan ja luulee lisäksi, että oma _mielipide_ on ainoa oikea.

Vierailija
22/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ammattikoulun opettaja esim. sähköllä tai raksapuolella, niin ok. Muuten ei. Peruskoulun opettajista tulee tosiaan mieleen sellaiset lastentarha lässynläät ja yliopisto se vasta lässyä onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että opettajamies olisi automaattisesti turn-off. Kyllä se on persoonasta kiinni aika pitkälle.

Mutta tuttavapiirissä on yksi opettaja(mies) ja hän on kyllä aika rasittava. Illanvietoissa hän ei osaa keskustella, vaan pitää pitkiä luentoja aiheesta kuin aiheesta ja hänhän tietää kaiken kaikesta, koska seuraa aikaansa ja sen lisäksi on aina oikeassa... huokaus.

Vierailija
24/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että mikään ammatti sinänsä olisi turn off mutta väistämättä olen törmännyt opetusalalla työskenteleviin miehiin, joiden ammatillinen rooli on hyvin vahva myös vapaa-ajalla ja sellainen käyttäytyminen on todella turn off. Siis kuka jaksaa ihmistä, joka oikoo, neuvoo ja opettaa jatkuvasti keskustellessaan ja luulee lisäksi, että oma _mielipide_ on ainoa oikea.

En ainakaan itseäni tunnista tästä enkä usko, että moni arvaisi mua opettajaksi, jos en sanoisi. Opetuksessa pyrin keskusteluun ja pohdiskeluun eikä mihinkään "minä sanon että se menee näin niin se menee näin"

Vierailija
25/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajamiehet ovat älykkäitä ja seksikkäitä, ainakin ei-suomalaiset.

Vierailija
26/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku "peruskiltteys" opemiehissä on, ehkä vähän särmättömiä mun makuun. Hyvää isäainesta, mut tähänastiselta uralta tulee mieleen ehkä kaks tyyppiä "Panisin" - otsikon alle. Ja oon siis opettaja. Nuo besserwisserit ei ole pistäneet silmään, ehkä olen sitten itse sellainen... ;)

Vierailija
27/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajamiehet napataan useimmiten jo opiskeluaikana, tai ekoina työvuosina. Ehkä alakoulun open voi mieltää vähän "tarhansetämäiseksi", eli pahismiehistä tykkäävä nainen ei syty. Itse olen lukion opettaja ja pääosin kollegamiehet on aina olleet tosi fiksuja ja humaaneja tyyppejä. Mahtavia miehiä!

Vierailija
28/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet oppilaat ihastuu opettajaan. Itse en ole koskaan viehättynyt opettajista. Monilla on sellainen ärsyttävä dominoiva persoona, joka toisaalta on tarpeen oikukkaiden oppilaiden kanssa. Opettajaksi tulo vaatii aika paljon, mutta lopulta se on samojen asioiden toistoa vuodesta toiseen. Luulisi käyvän tylsäksi. Vastauksetkin ope näkee kirjasta, että voihan siinä open omatkin taidot jo ruostua. Lisäksi opeilla on ne omat lellikit kouluissa; hyvät ja sosiaaliset oppilaat. Ujoja ja kapinallisia katsotaan pahalla. Njää, en viehäty opeista.

Vierailija
29/34 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, johtuu jostain muusta kuin ammatista.

Tuntemani miesopettajat ovat erittäin potentiaalisia poikaystäviä ja aviomiehiä.

Ainoa tuntemani rasittava miesope on juurikin sellainen, joka osaa pitää aiheesta kuin aiheesta 45 minuutin luennon.

Tuntemani naisopet taas. Noh. Rasittavia, kun ovat "työminässään". Kaikilla on niin hirveän raskas, vastuullinen ja uuvuttava työ, huoh. Ja vielä huono palkka. Yhtä valitusta siis, kun puhutaan heidän työasioistaan.

Vierailija
30/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, johtuu jostain muusta kuin ammatista.

Tuntemani miesopettajat ovat erittäin potentiaalisia poikaystäviä ja aviomiehiä.

Ainoa tuntemani rasittava miesope on juurikin sellainen, joka osaa pitää aiheesta kuin aiheesta 45 minuutin luennon.

Tuntemani naisopet taas. Noh. Rasittavia, kun ovat "työminässään". Kaikilla on niin hirveän raskas, vastuullinen ja uuvuttava työ, huoh. Ja vielä huono palkka. Yhtä valitusta siis, kun puhutaan heidän työasioistaan.

Mun mielestä kuulostaa hienolta, jos yleissivistys on sitä tasoa, että pystyy pitämään aiheesta kuin aiheesta tuollaisen luennon

Vierailija
31/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesopettajat ovat päinvastoin liian hienoja kumppaneita, ainakin joillekin naisille. Muutama tuntemani nainen on kokenut huonoa itsetuntoa katsomalla olevansa itse kelpaamaton tai vain muuten sopimaton opettajamiehelle.

Vierailija
32/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinttariammatti, siksi

Vierailija
33/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen sanoo pakkien syyksi opettajan ammatin, silloin kyse on varmaan siitä että kaikki ammattiin liittyvät negatiiviset mielikuvat ja ominaisuudet löytyvät ko. miehestä. Tylsä pukeutumistyyli joka saa näyttämään 10 vuotta vanhemmalta, taipumus komennella, luennoida, uskoo tietävänsä kaikesta kaiken jne.

Vierailija
34/34 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoo pakkien syyksi opettajan ammatin, silloin kyse on varmaan siitä että kaikki ammattiin liittyvät negatiiviset mielikuvat ja ominaisuudet löytyvät ko. miehestä. Tylsä pukeutumistyyli joka saa näyttämään 10 vuotta vanhemmalta, taipumus komennella, luennoida, uskoo tietävänsä kaikesta kaiken jne.

Näin se varmaan on. Toisaalta en kyllä tunnista itseäni tuosta. Pukeudun vähintään yhtä rennosti kuin suuri osa opiskelijoistani enkä näe itseäni komentelijana töissä tai sen ulkopuolella. Pidän luennointia opetuksessakin yliarvostettuna enkä tiedä oman alani ulkopuolisista asioista yhtään tavista enempää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi