Ihminen havahtuu vasta sitten, kun sattuu omalle kohdalle
Kommentit (7)
Ja kun sattuu tarpeeksi, oppii olemaan kaukaa viisas.
Sattuispa omalle kohdalle, lottovoitto nimittäin.
Rasismia koska otsikon voi tulkita viittaavan erään ihmisryhmän tekemään erääseen asiaan!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Niin se menee.
Onhan se inhimillistä.
Varmasti helpottaa elämää jollakin tasolla.
Aika vaikeata olisi elää jos koko ajan tiedostaisi, että omalle kohdalle voi sattua ikävä onnettomuus, vakava sairastuminen, paha talousahdinko ..ja vielä niin ettei sille mahda mitään eikä sitä olisi voinut estää minkäänlaisella varautumisella.
No enpä tiedä. Kyllä minä ainakin tiedostan että noin voi käydä, mutta en murehdi sitä etukäteen. Jotain on jo kohdalle osunutkin, ja ehkä se helpotti asian käsittelyä kun ei ollut mitään "ei näin voi käydä minulle/meille".
Toisinaan sitten ihminen voi tuntea katkeruutta siitä, että miksi tämän piti tapahtua juuri minulle tai meille.
Kun vaikeuksia tarpeeksi tulee eteen, tiedostaa kyllä sen ettei elämää voi käsikirjoittaa, ja mitä tahansa voi tapahtua. Silloin voi olla empaattinen toisia kohtaan-kunhan työstää omia pelkoja, katkeruutta jne. On kyllä ihmisiä, joilta tämä empatiapalikka puuttuu kokonaan, valitettavasti.
Niin se menee.
Onhan se inhimillistä.
Varmasti helpottaa elämää jollakin tasolla.
Aika vaikeata olisi elää jos koko ajan tiedostaisi, että omalle kohdalle voi sattua ikävä onnettomuus, vakava sairastuminen, paha talousahdinko ..ja vielä niin ettei sille mahda mitään eikä sitä olisi voinut estää minkäänlaisella varautumisella.