Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rintoja kutittaa aivan helvetillisesti yöllä?

Vierailija
29.01.2016 |

Olen vaihdevuosi-ikäinen ja muita oireita tässä on myös koettu. Ehkä kiusallisin on kuitenkin tämä törkeä rintojen kutina öisin, johon herään useamman kerran viikossa.

Ei johdu rintsikoista (en edes käytä), ei kuivasta ihosta (koska mikään muu paikka ei kutia). Kutina on niin kova, että aamulla rinnat voivat olla verinaarmuilla raapimisen jälikeen.

Mitään syöpään viittaavia muita oireita ei ole. Luin nimittäin, että rintasyövän alkuoireena voi olla kova kutina rinnoissa.

Jos jollain on kokemusta tässä ja jokin lopputulemakin asiaan, niin mieluusti otan viestit vastaan. Kiitos paljon!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rintasyövät eivät ilmene kyhmyinä. Koska kutina voi olla oire rintasyövästä, kannattaa hakeutua tutkimuksiin pikaisesti. 

Vierailija
22/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antihistamiini ilman reseptiä kokeiluun.

Etkä sä muuten voi siitä päätellä, ettet kutia muualta, etteikö sulla olisi kuiva iho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antihistamiini ilman reseptiä kokeiluun.

Etkä sä muuten voi siitä päätellä, ettet kutia muualta, etteikö sulla olisi kuiva iho.

Ei mitään omalääkityksiä vaan lääkäriin ja sitä kautta tutkimuksiin. 

Vierailija
24/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöpä on suljettu pois, voi olla ihan vaihdevuosiin liittyvä oire. Minulla auttoi rintojen verenkierron parantaminen (sauvakävely, uiminen, jumppaaminen) ja rintojen hierominen jojobaöljyllä ennen nukkumaanmenoa. Liika öljy pyyhitään pois.

Vierailija
25/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyhy?

Vierailija
26/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syöpä alkoi just kutinana.

Ja huom. Lobulaarinen syöpä ei tee kyhmyä, vaan sellaisen kovan levyn.

Vierailija
27/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna menisin lääkäriin ja sulkisin sen syövän pois laskuista heti ensimmäisenä.

Ei kai tässä muu auta. 

Vapaapäivä tänään onneksi. Valvoin asian takia kolmisen tuntia yöllä.  Miksei päiväsaikaan kutita ollenkaan? Outo juttu ja selvitettävähän se on tietysti on. 

Haen kokemusta vastaavasta eli jos jollakulla on sellaista esittää, niin tervetullut kommentoimaan. 

En osaa valitettavasti auttaa mutta jokatapauksessa kutina monesti on pahinta juuri öisin. Itsellä ollut näin yliherkkyys-ja allergiaoireilun sekä neuropatiasta (hermoissa vikaa) johtuvan kutinan kanssa. 

Vierailija
28/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syöpä alkoi just kutinana.

Ja huom. Lobulaarinen syöpä ei tee kyhmyä, vaan sellaisen kovan levyn.

Kutisiko molemmat rinnat?

Vierailija
29/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat kaipaa miehen hipelöintiä.

Vierailija
30/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka kaivoin esiin tämän ketjun en ole Ap.

Ei pitäisi olla syyhyä eikä vaihdevuosia, ei edes lihavuutta. Vasta reilun viikon vaivannut. Tänä vuonna pitäisi tulla kutsu mammografiaan. Missä kuussa kutsu tulee - vaikuttaako ajankohtaan se, että edellinen käynti oli vasta loppuvuodesta pari vuotta sitten? Olin silloin saanut kutsun alkuvuodesta mutta siirtänyt menoa.

Vierailija
31/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissisyyhy.

Vierailija
32/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissisyyhy.

Mistä erakkona elävä olisi sen saanut?

Vierailija
33/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta. 

Itselläni ainut oire kilpirauhasen liikatoiminnassa oli juuri rintojen kutina ennen nukkumaan menoa. Loppui kuin seinään kun sain lääkkeet ja ongelma hoidettiin. 

Vierailija
34/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotko ehkä salaisestikin että joku miehenköriläs tai napsakka naikkonen kourisi rintojasi? Maistuis varmaan sullekin :)

Vierailija
35/37 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo.

Vierailija
36/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää oli pesuaine allergiaa. Vaihdettiin kaikki pyykinpesu ja muut aineet hajusteettomiksi ja hävisi oireet viikossa. Ja mulla siis kutisi hulluna öisin just rintakehän alue.

Vierailija
37/37 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa lotraaminen voi aiheuttaa, samoin syöpäläiset, mutta apn tapauksessa tietysti lääkäriin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi