Sain olla "hetken yksinhuoltajana"
Kun mieheni oli työmatkalla. Hengähtää ei saa kuin iltamyöhään, puhumattakaan viikonlopun "äidin lepohetkistä" kun mies hoitaa lapset ja kodin. Nostankin hattua kaikille yh ille! minusta ei siihen olisi.
Kommentit (7)
Toki lapsi oli päivät tarhassa, mun mies teki viime talven keikkahommia, välillä 5 viikkoakin putkeen poissa.
Tykkäsin tavallaan olla ite vastuussa kaikesta, ei tarvinnu keneltäkään kysellä mitään ja ties mitä on tehty, mitä tekemättä. Ei tullu ikäviä yllätyksiä eikä tarvinnu riidellä. Tähän perään täytyy lisätä, että mun mies on osallistuva, siivoaa ja hoitaa lasta siinä missä mäkin. Ei tosiaan mikään sohvaperuna ja meidän suhdekin on hyvä ja toimiva.
Mies ite ei kestäny olla enää poissa ja lopetti hommat mikä oli tietty ihana juttu ja tosiaan meillä ei ole kuin yksi lapsi, varmaan onkin rankempaa useamman kanssa. Mutta enpä ton kokemuksen jälkeen ole enää pelänny yksinhuoltajuutta, on kiva kun tietää pärjäävänsä! :)
ja mielestäni oli tosi rankkaa (olin 2vkk yksin kun mies työreissussa). Mutta kakkosta en ymmärrä lainkaan, sulla mahta olla ankea mies tai isot lapset.
Tulee esim. aivan huomattavasti vähemmän sotkua kun mies ei ole paikalla.
Mutta se mikä tekisi mun elämäni oikeasti yh:na erittäin vaikeaksi on lapsen päivähoitorumba - jos pitäisi hoitaa lapsen hoitopaikkamatka kumpaankin suuntaan niin eihän siihen väliin mahtuisi kokonaista työpäivää mitenkään, kun työmatkaakin on jonkin verran. Tai siis ilman että lapsen hoitopäivä venyisi hirveän pitkäksi.
Siksipä ollaankin eroamassa. Se, asuuko hän täällä vai ei, vaikuttaa mun elämässä ainoastaan sotkun ja mäkätyksen määrään.
jos sais olla yksin muksujen kanssa edes yhen päivän...
alkaa tuo "ukkokulta" (niinku monet tuntuu miestänsä nimittävän) käydä hermoille oikeen huolella..
kaikista paras ois tietysti jos sais aina olla yksin lasten kanssa... kukaan ei esim. vittuilis mun tupakan poltosta tai oluen juomisesta... (ja ei, mä en oo mikään täyspäivänen alkkis, tykkään vaan ottaa oluen sillon ja toisen tällön)
mulla mies ei onneksi oo ikinä pois kun työpäivän+ kerran tai kaksi on siitä jatkanut johonkin illan viettoon ja kyllä on miestä ikävä, musta on ihana, että meitä on 2 aikuista jotka hoitaa lapset ja kodin yhdessä.
ei tarvinnut kysellä kuka tekee mitä kun tiesi että itse tekee