Just nostin äitini tililtä 480€ toimeentulotukea
josta sosku ei tiedä mitään. Saman verran saan oikeasta soskusta kuudessa kuukaudessa
Kommentit (13)
Minulla on äitini tiliin rinnakkais pikapankkikortti ja äitini aina soittaa, että ota vähän ruokarahaa itsellesi ja lapselle
aika hintavat ruuat teillä kyllä on - tai sitten nostat ruokarahaa tosi harvakseltaan ;)
Kehut siis sillä, että elät sossun ja äidin rahoilla?
Aikuinen ihminen?
Itse en kehtaisi myöntää edes näin nimettömän jos olisin samanlainen luuseri.
Onko niin, että verottaja ei tuommoisiin lahjoihin sitten puutu?
Taitaa ylittää kuitenkin sen 100 euroa kuussa, minkä saisi toiselle ilman veroja lahjoittaa.
Taitaa ylittää kuitenkin sen 100 euroa kuussa, minkä saisi toiselle ilman veroja lahjoittaa.
Sehän riippuu tietysti aivan siitä, kuinka usein tuollaisia summia nostelee. Kerran puolessa vuodessa, kenties?
No, vakavasti puhuen en itse myöskään kehtaisi tuollaista systeemiä käyttää. Aikuiseksi tultuani en ole halunnut vanhemmiltani mieluiten mitään. Suhteella on silloin edes jonkinlaiset mahdollisuudet tulla tasa-arvoiseksi. Mutta kukin perhe tyylillään.
Tietysti voit hakea sossusta rahaa, vaikka äitisi välillä auttaakin. Ja turha noin pienistä summista on mitään stressiä kenenkään ottaa. Mitä se verottajaa kiinnostaa??? Satasia pystyy mainiosti lahjoittamaan, miten haluaa ja kukaan ei voi todistaa, ettei ap:n äiti nostanut rahoja itselleen. Ap:n äiti saa nostaa vaikka joka kuukausi 2000 Euroa taskuun tuhlausrahaa ilman selitystä ja antaa ne ap:n lompakkoon. Mistä se tiedetään, mihin ihminen käteisvarojaan käyttää?
noin ison summan. Jouluna ja kesälomalla. Saan työttömyyskorvaustasaman summan kuukaudessa, eli eihän se riitä edes pariksi viikoksi. Ja pimeitä töitä olen tehnyt niin kauan kuin muistan. Olen kohta nelikymppinen, enkä enää saa töitä, enkä kyllä haluakkaan. Koska työnteko ei ole rahallasesti kannattavaa
Itse se mulle rahojaan tyrkyttää, että lapseni saa ruokaa ja kunnon vaatteita. Mun rahat menee milloin mihinkin, esim opintolainarästeihin, jotka on roikkuneet maksamatta jo yli 10 vuotta
lapsesi on, jos saa kysyä?
Ellei hän kohta jo ole täysi-ikäistymässä, niin täytyyhän sinun hänet jollain elättää äitisi kuoltuakin. Menot meinaan tuppaavat teini-ikää lähestyttäessä nousemaan pikemminkin kuin vähenemään. Nykyiset ruokarahat ei siinä pitkään piisaa.
mutta ikävä tosi asia on, että suomessakin on jopa kolmannen polven sosiaalihuollon asiakkaita
että nostelet hänen rahojaan? Vai onko teillä joku yhteinen sopimus - aloitus oli vähän epämääräinen...?