kuukuppi
olen ostamassa kuukuppia eli kuukautiskuppia. niitä on kahta kokoa, onko koolla suurikin ero? kumpi kannattaisi ostaa?
Kommentit (9)
jos ikää yli 30 tai alatiesynnytys takana niin isompi koko
mutta sitten en osaakaan.. Eli minkä mä niistä valitsen?! Onko niin, että eri valmistajan kupeilla ei ole juurikaan eroa? Eli on ihan sama, minkä niistä ostan? Ostan sen jota ekana tähän ketjuun kehutaan...
Päädyin Lunetteen koska
-se on kotimainen
-näytii sellaiselta joka istuu mun sisuksiin
-sai kehuja jossain palstoilla (kuten muutkin kupit tosin...)
-kaverilla diva cup ja sanoi sen ollen hänelle liian pitkä
Ja olen ollut tyytyväinen. Koko (isompi) on minulle sopiva. Antennin lyhensin ihan tapiksi koska se joskus "pisti" minua istuessa. Käyttö helppoa ja en antaisi enää pois. Miten ikinä olenkaan pärjännyt ilman??? :-)
T. 4 lapsen äiti, yksi alatiesynnytys, ikä 31v
Kotimainen on kotimainen, mä olen ainakin tykännyt. Olen 29 ja yhden lapsen alatiesynnyttänyt, käytössä isompi koko.
lapsia kolme, neljättä odotan, ikää 36 v.
Kuppeja tosiaan kahtaa kokoa; synnyttäneille ja synnyttämättömille.
Erittäin tyytyväinen olen ollut kuppiin :)
Ikää 31v, ei synnytyksiä, isompi malli. Minäkin leikkasin sen tikun alareunasta ihan töpöksi, ehkä puoli senttiä pitkäksi, koska se tosiaan "pisti" välillä.
Kupin puhdistuksen kanssa saa olla tarkkana. Mä desinfioin sitä desinfiointiaineella kerran päivässä, muuten huuhtelen vain vedellä. Aluksi oli hiivatulehduksia, kun en vielä desinfioinut, mutta nyt ovat ne lakanneet.
Mahtava kuppi, ikinä en enää vaihda pois!!
Niin ja valintaan eniten vaikutti se, että Lunette on tosiaan kotimainen.
koska se oli helppo ostaa apteekista ilman mitään netkkikauppajuttuja. Ostan nettikaupasta vain sellaisia tavaroita, joiden näkeminen luonnossa ennen ostopäätöstä ei ole tärkeää - siis lähinnä kirjoja ja konsertti/teatterilippuja.
Vertasin kokoja siellä apteekissa, eikä niissä ollut isoa eroa. Ostin isomman, koska olen sekä yli kolmikymppinen että synnyttänyt, mutta luulen kyllä, sen olleen lähinnä hätävarjelun liioittelua. Olisi se pienempi todennäköisesti riittänyt ihan yhtä hyvin. Ero on siis oikeasti aika pieni. Toisaalta kyllä se isompikin sisään hyvin mahtuu, kunhan asettelee kunnolla, varmasti myös sinulle.
Asettelussa on kyllä alkuvaiheessa olut vähän ongelmia. Lyhensin jo sitä häntää kahdesti, mutta täytyy vielä lyhentää lisää. Lisäksi minä tunnen sen vekottimen kyllä melkein koko ajan, oli se sitten syvemmällä tai alempana.
ja Luneten hännän katkaisin lähes kokonaan. Tuo että se tuntuu, ratkesi parin kuukauden käytön jälkeen, en tiedä miksi, mutta nyt en enää tunne sitä, vaikka alkuun jo meinasin lopettaa käytön tuon vuoksi. Nyt en tosiaan sitä enää huomaakaan. Ehkä se sitten johtuu siitä, että kun tarpeeksi monet kerrat keittelee, se materiaalikin antaa vähän paremmin periksi, mene ja tiedä!
T: kuukupin käyttäjä