Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän järkyttävä lihominen!

Huolestunut mies
28.01.2016 |

Olen todella huolissani tyttöystävästäni. Hän on lihonut todella paljon, lyhyessä ajassa.. En tiedä hänen painoa mutta arvioisin ylimääräistä tulleen kymmeniä kiloja. Eikä hän ollut laiha alun perin vaan hieman pyöreä. Laitan kuvan että ymmärrätte kuinka vakavasta tilanteesta kyse ei siis mistään ulkonäköseikasta:

Meidän parisuhde kärsii tästä tilanteesta. Tyttöystäväni on itkuinen ja kiukkuinen ja surullisen oloinen suurimman osan ajasta. Hän ei halua lähteä mihinkään. Hän ei halua harrastaa seksiä, tai käydä edes saunassa minun kanssa. Emme tee enää mitään yhdessä. Hän istuu illat kotona katsomassa TV:tä ja syö sipsejä, makeisia, suklaata, jäätelöä... Olen häntä yrittänyt kannustaa liikkumaan ja lopettamaan ekstra-herkut. Pyrin laittamaan terveellistä ruokaa useampana iltana viikossa. Hän ei juuri laita ruokaa vaan hakee jotain valmista jos minulla esim myöhäinen meno enkä laita ruokaa.

Tilanne on ihan lukossa. Hän on minulle rakas ja haluaisin vain saada takaisin tyttöystäväni, jonka kanssa aloin seurustella. Haluaisin hänen olevan onnellinen ja hyvin voiva. En ymmärrä, mitä hänelle on tapahtunut. Miksi hän syö itsensä muodottomaksi ja sairaaksi? En ole hänelle negatiivisesti sanonut mitään muuttuneesta ulkomuodosta vaikka tosiasia se kyllä on, että en oikein pysty kokemaan häntä enää viehättävänä ja seksuaalisesti kiihottavana. Se ei kuitenkaan ole tärkein asia vaan ennen kaikkea olen huolissani hänen terveydestä ja mielenterveydestä. Hänelle on tullut jo korkea verenpaine, korkea kolesteroli, maksa-arvojen muutoksia, kuorsausta ym. Fyysinen kunto on todella heikko eikä hän liiku muuta kuin mitä on aivan pakko. Mieliala on huono ja hän valittaa koko ajan väsymystä eikä mikään kiinnosta tai huvita...

Mitä voisin tehdä auttaakseni häntä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti katsoisin kilpirauhas arvot. Kilpirauhasen vajaatoiminta sekoitetaan usein "tavalliseen" masennukseen.

Vierailija
22/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittelet rankkoja valkoisia valheita häntä suojellaksesi , hänestä irtautuaksesi .

Etsit uuden työn ja muutat muualle . Sanot vaikka että oli yt-neuvottelut ja sait  muualta töitä.

Tai juot ennen kotiintuloa pari ruokalusikallista viinaa , ja parin viikon päästä sanot että  tätä on jatkunut jo kauan töissä , ja siitä lopputili , ja nyt pitää lähteä hoitoon . Ja lopulta muutat ja sanot että on parempi molemmille , koska sinulla on A-ongelma ja siitä johtuva epävakaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, tossa kuvassahan on tolla tyypillä tyyny vatsana, tyynyn saumat näkyy.

Vierailija
24/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kirjoitit vaatekoon muuttumisesta 42 --> 54. Yksi vaatekoko on n. viisi kiloa. Eli 5x 6= 30 kiloa.e

Vierailija
25/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huhhuh.. mä luulin olevani lihava...

älä huoli, niin sä varmasti oletkin!

Vierailija
26/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Oireet aika selvät. Terkkariin ja lähetepyyntö labraan.

Jos haluat auttaa se vain on sanottava suoraan, että nyt kannattaisi tutkia mistä on kysymys.

Vierailija
27/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin selvä lihominen on tabu, niin miten teillä muuten puheyhteys on ollut suhteen ajan?

Vierailija
28/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvojen puolesta monet täällä sanoneet. Sitä tyttöystäväni on itse epäillyt itsellään olevan mutta häneltä on nyt pari kertaa katsottu arvot ja ne ovat kaikki normaalit. Siitä ei siis taida olla kyse. Kiitos kaikille neuvoista, uskon että sain nyt jotain konkreettista ideaa miten yritän tilannetta purkaa. 

Vierailija
29/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, tossa kuvassahan on tolla tyypillä tyyny vatsana, tyynyn saumat näkyy.

Selässäkin makkarat...

Vierailija
30/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta ei varmaan kehtaa sanoa suoraan, mutta yrittäkää etsiä ratkaisu lihomisen aiheuttajaan. Se on selvästi oire jostakin sairaudesta.

Vierailija
31/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut mies kirjoitti:

Kilpirauhasarvojen puolesta monet täällä sanoneet. Sitä tyttöystäväni on itse epäillyt itsellään olevan mutta häneltä on nyt pari kertaa katsottu arvot ja ne ovat kaikki normaalit. Siitä ei siis taida olla kyse.

Tuskinpa syy missään kilpirauhasarvoissa on, jos kerran kertomasi mukaan tyttö istuu illat himassa syöden roskaruokaa, karkkia, sipsejä yms. turhaa. Napakka keskustelu jossa "emmä tiedä" ei kelpaa vastaukseksi.  Sano se mitä kirjoitit täällä tytölle suoraan, tai kirjoita paperille ja anna paperi tytölle luettavaksi.

Vierailija
32/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh et sä ite voi mitään jos toinen ei halua parantua. Ota ja lähde, muuten sunkin elämä menee pilalle ja hukkaan tuollaisessa synkkyydessä ja ilottomuudessa.

Vierailija
33/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, johan tuossa on sohvakin kovilla. Vie ihmeessä tyttöystäväsi lääkäriin, jo terveydenkin kannalta. Tiedä milloin menee verisuoni tukkoon.

Vierailija
34/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt tuollaisella syömisellä lihoo ihan ilman mitään kilpirauhasongelmiakin.

Vierailija
35/63 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut mies kirjoitti:

Olen todella huolissani tyttöystävästäni. Hän on lihonut todella paljon, lyhyessä ajassa.. En tiedä hänen painoa mutta arvioisin ylimääräistä tulleen kymmeniä kiloja. Eikä hän ollut laiha alun perin vaan hieman pyöreä. Laitan kuvan että ymmärrätte kuinka vakavasta tilanteesta kyse ei siis mistään ulkonäköseikasta:

Meidän parisuhde kärsii tästä tilanteesta. Tyttöystäväni on itkuinen ja kiukkuinen ja surullisen oloinen suurimman osan ajasta. Hän ei halua lähteä mihinkään. Hän ei halua harrastaa seksiä, tai käydä edes saunassa minun kanssa. Emme tee enää mitään yhdessä. Hän istuu illat kotona katsomassa TV:tä ja syö sipsejä, makeisia, suklaata, jäätelöä... Olen häntä yrittänyt kannustaa liikkumaan ja lopettamaan ekstra-herkut. Pyrin laittamaan terveellistä ruokaa useampana iltana viikossa. Hän ei juuri laita ruokaa vaan hakee jotain valmista jos minulla esim myöhäinen meno enkä laita ruokaa.

Tilanne on ihan lukossa. Hän on minulle rakas ja haluaisin vain saada takaisin tyttöystäväni, jonka kanssa aloin seurustella. Haluaisin hänen olevan onnellinen ja hyvin voiva. En ymmärrä, mitä hänelle on tapahtunut. Miksi hän syö itsensä muodottomaksi ja sairaaksi? En ole hänelle negatiivisesti sanonut mitään muuttuneesta ulkomuodosta vaikka tosiasia se kyllä on, että en oikein pysty kokemaan häntä enää viehättävänä ja seksuaalisesti kiihottavana. Se ei kuitenkaan ole tärkein asia vaan ennen kaikkea olen huolissani hänen terveydestä ja mielenterveydestä. Hänelle on tullut jo korkea verenpaine, korkea kolesteroli, maksa-arvojen muutoksia, kuorsausta ym. Fyysinen kunto on todella heikko eikä hän liiku muuta kuin mitä on aivan pakko. Mieliala on huono ja hän valittaa koko ajan väsymystä eikä mikään kiinnosta tai huvita...

Mitä voisin tehdä auttaakseni häntä?

jätä se lehmä ja etsi uusi muija jostain,ainut järkevä teko minkä voit tehdä,tuollaisen läskin kanssa kukaan kehtaa näyttäytyä yleisellä paikalla.

Vierailija
36/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nopeaan lihomiseen aina tarjotaan syyksi kilpirauhasongelmia tai masennusta? Kun lukee kuvauksen tyttöystävän ruokailutavoista ja esim. roskapusseista löytyneistä kääreistä, niin kyllä selitys lihomiseen löytyy niistä.

Vierailija
37/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhanen ? hoitamattomana aiheuttaa masennusta! pakko myös kysyä, onhan raskaus pois suljettu?

jotkut naiset haluvat silloin, varsinkin alussa vain itkeä ja syödä :D

Vierailija
38/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks ap, mutta mua jotenkin nauratti tää kun oot ton kuvankin lisänny :D Ihan hirveetä ois löytää täältä tällänen ketju ja sitten kuvasta tajuta että se on itsestä tehty :D Mutta joo, tyttöystäväs pitäis nyt päästä lääkäriin ensin varmistamaan ettei tuo lihominen johdu mistään sairaudesta/raskaudesta ja jos nämä poisluetaan niin sitten ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä elämäntaparemontti. Onhan tuo järkyttävä ylipaino ton ikäiselle.

Vierailija
39/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että tyttöystävä yritti ottaa käyttöön viimevuotisen talvitakin, ja että et tiedä tajuaako hän lihoneensa niin paljon. Siinä voi olla vinha perä. Etenkin, jos on kuvioissa mahdollisesti masennusta, voi olla että minäkuva ei ole todellakaan pysynyt perässä ja tyttöystäväsi luulee olevansa samoissa mitoissa kuin ennen, ja että kaikki terveellisempien elintapojen ehdottelu on kohtuutonta kiusaamista.

Lähes aina voimakkaaseen lihomiseen liittyy "läskisokeus". Itsensä näkee peilissä samanlaisena kuin ennenkin, vaatteet vain kutistuvat mutta se on helppo laittaa sen piikkiin että eihän se takki ole koskaan kovin mukava ollutkaan, joten sen voi laittaa sivuun ja ostaa mukavamman (=isomman).

Itse lihoin nopeasti 10 kiloa enkä tajunnut sitä. Polvi meni hajalle enkä pystynyt ajamaan enää pyörällä töihin, mutta söin kuten ennenkin. En tajunnut peilistä mitään, ja sairausloman aikana tuli käytettyä löysiä vaatteita. Tajusin vasta kun näin ryhmävalokuvan itsestäni, ja olin siinä turvonneen näköinen.

Vinkkini onkin että tyttöystävälle ei kannata ehkä "jankuttaa" ennen kuin hän tajuaa todellisuuden. Siihen voisi olla apuna valokuvat. Toteutus pitäisi tehdä hienovaraisesti niin että ei koe sitä syyttelyksi. Hän varmasti välttelee kameraa jo nyt, alitajuisesti. Jollain tilanteen suomalla tekosyyllä pitäisi saada otettua kokovartalovalokuva, josta tyttöystävän olisi mahdollisuus itse tehdä johtopäätökset. Ehkä siitä syntyisi keskustelu, jonka jälkeen voisit tarjoutua auttamaan uuden ruokavalion suunnittelussa ja voisitte yhdessä "pohtia" ihan määrällisesti, että montako grammaa sipsipussissa on ja paljonkin kaloreja sellainen sisältää, ja yhdessä sitoutua syömään sitten jotain monipuolisempaa.

Vierailija
40/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten naisten lihavuudelle on aina selitys, masennus yleisin.

Mies on taas pelkästään laiska paska kaljamaha.

Saman huomasin kommenteista. Nyt ap:n pitäis jaksaa olla tukena ja ymmärtää... Yleensä naiselle sanotaan et jätä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän