Vierailija

Onko teistä muista outoa, että tällä palstalla naiset viittaavat seurustelukumppaneihinsa sanalla "mieheni". Sitten jostain kohtaa saattaa selvitä, että kyseessä on mies, jonka kanssa on tapailtu muutama kuukausi. Eikö enää puhuta poikaystävistä tai edes miesystävistä? Jos joku nainen viittaa mieheen sanomalla "mieheni", oletan, että ovat naimisissa tai ainakin avoliitossa ja kyse on näin ollen avo/aviomiehestä, ei poikaystävästä.

Oi aikoja, oi tapoja. Ihmettelee keski-ikäinen palstailijatäti

• ylös 14
  • alas 3

Kommentit (9)

Vierailija

Mä en kummastele enää mitään. Sukulaistyttöni meni kihloihin aika nuorena, kun muutti asumaan poikaystävänsä kanssa yhteen. Joku vuosi myöhemmin poika kosi ( sukujuhlissa ) ja mä möläytin ihmetykseni : eteekös te olleet jo kihloissa? Se tuli aidosti. Luulin muistaneeni väärin. Nuoriso katsoi mua pitkään, ja sanoi ettei kihlauksella ole mitään tekemistä jaimisiinmenon ja kosinnan kanssa! I stand corrected...

• ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Se "mies" on lyhenne miesystävästä. Mullakin on mies, vaikken ole naimisissa. Kieli muuttuu.

Vierailija

Mä oon miettiny tota ihan samaa. Kaverini, 26 v kihloissa oleva nainen, sanoi että poikaystävä/miesystävä-sana ei sovi enää aikuisen suuhun. Et kuulemma vaan teinit käyttää niitä. Kaikilla muilla on mies. Saatan olla eri mieltä... Itelläni on poikaystävä niin kauan kunnes mennään naimisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en kummastele enää mitään. Sukulaistyttöni meni kihloihin aika nuorena, kun muutti asumaan poikaystävänsä kanssa yhteen. Joku vuosi myöhemmin poika kosi ( sukujuhlissa ) ja mä möläytin ihmetykseni : eteekös te olleet jo kihloissa? Se tuli aidosti. Luulin muistaneeni väärin. Nuoriso katsoi mua pitkään, ja sanoi ettei kihlauksella ole mitään tekemistä jaimisiinmenon ja kosinnan kanssa! I stand corrected...

Olisin itsekin ollut aika huuli pyöreänä viimeistään tuosta vastauksesta. Melkoista logiikkaa... :o

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kertoiko nuoriso, mistä kihlauksessa sitten on kysymys, jos se ei kerran liity avioliittoon mitenkään? Kai sillä joku pointti on, kun kihloihin on menty. Tässä tapauksessa vieläpä kahdesti.

Vierailija

Kihlaus on kuulemma vain semmoinen varattu- kyltti. Ihan kun vessan punainen valo. Sitä käytetään ilmaisemaan, että nyt ei käy, mutta kokeile jonkunajan kuluttua uudestaan.

Vierailija

mikäs sitten on viiskymppinen nainen, jonka kanssa seurustelee? naiseni / tyttöystäväni / naisystäväni ?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat