Hoitovapaalta töihin-vauvan hoitokuvio romuttui, pakko jatkaa hoitovapaata
Ja tosiaan maanantaina paluu töihin edessä. Töitä on 3pv viikossa ja miehen piti hoitaa kotona 10kk ikäistä tytärtämme. Miehen työkuvioon tämä sopii. 10kk on liian pieni päiväkotiin ja hoitotuki osa-aikaisen palkan päälle on iso raha.
Meillä on ollut kamalan huonot välit pitkään ja nyt, just ennen mun töihinpaluuta, mies viimein päätti ottaa eron. Ei siis tullut yllätyksenä mutta ajoitus on sikahuono.
Vauvan kotona hoitaminen kahdessa taloudessa ei vaan onnistu. Ja tosiaan alle 1,5 kyllä halua lasta päiväkotiin laittaa. Onpa ylevää mennä maanantaina klo 8 pomon pakeille että "heh-heh, mulla olis yks pikkujuttu".. Paikka on pikkupulju ja ovat saaneet kaikenmaailman sijaistuksilla ja ylitöillä hoidettua mun osuuden äitiysloman ajan joten ovat kyllä kovasti iloisia kun olen takaisin palaamassa.. Voi perse! Tykkään työstäni ja pomostani ja koko työyhteisöstä tosi paljon mutta pikkutyttöseni kyllä menee kaiken edelle.
Tämä on kyllä vittumaisin juttu mitä on koskaan tapahtunut. No joo se erokin myös.. Saapa nähdä onko mulla duunia enää sillon lokakuussa kun olisin taas palaamassa töihin.. *huoks*
Kommentit (28)
mikset palkkaa hoitajaa kotiin? onko ketään sukulaista lukiossa tai muuta opiskelevaa joka tarvitsisi töitä opiskelujen ohessa? tai sitten vaan hakemus noille netti sivuille missä voit hakea hoitajaa kotiin! otat lapsen töihin vaikka siksi aikaa että saat sille hoitajan palkattua! missä päin asut ap? kysy vaikka samssa pihalla asuvilta kotiäideiltä jolla on n. saman ikäinen että ottaisiko hoitoon lapsesi ja maksat kotihoidontuoen ja plus mahd. kuntalisän ja vähän päälle!
Harmi kun oma on viel niin pieni... että äitiyspäiväraha pienesi liikaa jos itse tuohon alkaisin.. ja me ollaan mietitty että mä palaan ens tammikuussa töihin ja mies jäisi kotiin hoitamaan viel syyskuuhun asti vauvaamme!
Vierailija kirjoitti:
mikset palkkaa hoitajaa kotiin? onko ketään sukulaista lukiossa tai muuta opiskelevaa joka tarvitsisi töitä opiskelujen ohessa? tai sitten vaan hakemus noille netti sivuille missä voit hakea hoitajaa kotiin! otat lapsen töihin vaikka siksi aikaa että saat sille hoitajan palkattua! missä päin asut ap? kysy vaikka samssa pihalla asuvilta kotiäideiltä jolla on n. saman ikäinen että ottaisiko hoitoon lapsesi ja maksat kotihoidontuoen ja plus mahd. kuntalisän ja vähän päälle!
Harmi kun oma on viel niin pieni... että äitiyspäiväraha pienesi liikaa jos itse tuohon alkaisin.. ja me ollaan mietitty että mä palaan ens tammikuussa töihin ja mies jäisi kotiin hoitamaan viel syyskuuhun asti vauvaamme!
lisää viel jos asutosi on oma niin voithan palkata vaikkapa au parin!
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan olisi ihan hyvä hoitamaan lasta periaatteessa, mutta itse sanoi ettei tuo 2huushollin hoitaminen onnistuisi.
Ap
Mikä kahden huushollin hoitaminen?? Viet lapsen isälleen hoitoon työpäivinäsi ja haet töistä palattuasi. Jos isän työkuviot sen kerran mahdollistavat. Isä voi varmaan hoitaa ainakin sen aikaa että saat muun hoitopaikan järjestettyä.
Eihän sitä lasta nyt voi maanantaiaamuna mihinkään hoitopaikkaan vain viedä, kyllä hoitopaikkoihinkin on jonot. Kahdessa viikossa pitäisi saada päivähoitopaikka mutta se voi todellakin olla ihan mistä vain ja millainen vain. Ei muuta kuin huomenna soittelemaan pomolle, josko voisi jotenkin sumplia sopivat kuviot teille molemmille. Eikö lapsen isä voisi hoitaa häntä ainakin aluksi omassa kodissaan? Tai sinun asunnossasi?
Miksi isä ei voi hoitaa lastaan kolmena päivänä viikossa eron jälkeen, jos se kerran olisi onnistunut ennen eroakin? Mieluummin minä veisin 10kk ikäisen lapseni työpäivieni ajaksi isälleen, entä päiväkotiin 11 muun taaperon ja kolmen vieraan aikuisen hoidettavaksi. Eikö jopa miehen tapaamisoikeus voisi aluksi olla nuo kolme työpäivääsi, niin kaikki hyötyisivät?
Vierailija kirjoitti:
Kyse on toki ihanteesta, mutta miksei saisi olla ihanteita? Arvostan kunnallista päivähoitoa, toinen lapseni on eskarissa ja viihtyy hyvin. Hän meni hoitoon 1v8kk ja homma toimi hyvin kun lapsi kävelee ja puhuukin vähän.
Rahallisesti hoitovapaan jatko onnistuu, kituuttamaan kai vähän joudumme mutta onneksi oma velaton asunto (ei yhteinen miten kanssa, tämä on mun oma)
Mies varmaan olisi ihan hyvä hoitamaan lasta periaatteessa, mutta itse sanoi ettei tuo 2huushollin hoitaminen onnistuisi.
Ap
Nyt pistät vaan miehen pitämään lupauksensa. Yrittää ihan ihme verukkeella luistaa hommasta.
Mikset ap vastannut? Eikö mies hakenut hoitovapaata sehän pitää anoa 2kk ennen sille jäämistä! Jos miehellä meni pupu pöksyyn kun eiollutkaan hakenut sitä... olikin hélpompi lähteä!
Kyse on toki ihanteesta, mutta miksei saisi olla ihanteita? Arvostan kunnallista päivähoitoa, toinen lapseni on eskarissa ja viihtyy hyvin. Hän meni hoitoon 1v8kk ja homma toimi hyvin kun lapsi kävelee ja puhuukin vähän.
Rahallisesti hoitovapaan jatko onnistuu, kituuttamaan kai vähän joudumme mutta onneksi oma velaton asunto (ei yhteinen miten kanssa, tämä on mun oma)
Ap