Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebook ehdottaa urkkijoita kavereiksi

Vierailija
28.01.2016 |

Nyt se sitten on todistettu. Facebook ehdottaa kaveriksi sellaisia, jotka ovat käyneet urkkimassa profiiliasi. En olisi uskonut, koska on jotenkin tyhmää, mutta näin vain on.

En käytä facea kuin parin yksityisen ryhmän kanssa yhteydenpitoon (face on siinä kätevä), en päivittele, en tykkää mistään asioista, en käy katsomassa toisten profiileja, tai ylipäätään kirjaudu faceen kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Naamakavereita on noin 40, lähinnä sukulaisia. Sähköpostiini Facebook kuitenkin lähettelee ilmoituksia ja kaveripyyntöjä, tai jos minulle on tullut viesti faceen. Aina silloin tällöin tulee näitä ehdotuksia kavereiksi, usein ryyditettynä yhteisten kavereiden nimillä. Nyt näiden ehdotuksien joukossa kaksi tapausta, entinen työkaveri ja sitten naapuri, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteisiä kavereita, ei edes yhteisiä tuttavia irl, eikä mitään linkkiä sähköisessä muodossa. Eläissäni en ole yrittänyt etsiä heitä facebookin kautta, tai edes googlannut :D. Ainoa tapa jolla Facebook voisi liittää nämä tyypit minuun on se, että he ovat käyneet kurkkimassa profiiliani. Aika hupaisaa :DDD

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat kaveripyynnön, niin tuo kyseinen henkilö on pyytänyt sinua kaveriksi.

Vierailija
2/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on sama asuinpaikkakunta merkittynä? Tai oletko varma ettet ole joskus ollut samassa sähköpostilistassa ex-työkaverin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde. Työpaikka, osoite kumoaa paikkaansa pitävyyden. 

Vierailija
4/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se urkkii sinun kaverilistojen kaverilistoja. pikkusen omanapaista mielihyvää haistan tässä.. :P 

kyllä sua silti varmaan vaklataan, sitä vartenhan se feisbuuk on keksitty.

Vierailija
5/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mulla on tullut lapsen hoitaja joskus ehdotuksiin, onko tuttu.. No en ole käynyt profiilia edes katsomassa enkä etsinyt koko facesta. Enkä usko hänenkään minua etsineen.

En ole edes huomannut samoissa ryhmissä.. Toki voi olla, että on, empähän ole katsonut läpi kaikkia..

Vierailija
6/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on sellainen vakoiluorganisaatio, että se kyllä selvittää kaikki salaisuudet.

Vierailija
7/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen facebookissa etunimi-toinen nimi-yhdistelmällä ja minulle ehdottelee kaveriksi paria työväenopiston kurssikaveria. Eivät taatusti ole olleet stalkkamassa minua kun eivät tiedä toista nimeäni ja kuvakin on maisemakuva. Ollaan oltu samalla sähköpostilla pari vuotta sitten kun aikatauluja sovittiin. Eli ei se noin välttämättä mene..älä luule itsestäsi liikoja

Vierailija
8/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käyn joskus etsimässä vanhoja koulu- tai työkavereitani Facebookista. Jos löytyy oikea henkilö, saatan pyytää kaveriksikin. Joskus löytyy samanniminen, mutta koska en ole varma, onko oikea henkilö, en laita kaveripyyntöä. 

Vierailija
9/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän aloituksen pointti oli? Että on jotenkin noloa käydä katsomassa tuttavien Facebook-profiileja? 

Siksi kai siellä Facebookissa ollaan, että halutaan tietää mitä ystäville ja tuttaville kuuluu? Toisaalta taas varsinaisiksi Fb-kavereikseni en halua kuin sellaisia, joiden kanssa olen oikeasti tekemisissä, mutta en ole tajunnut, etten saisi käydä katsomassa vähän kaukaisempien tuttujen julkisia päivityksiä. Ei ole tullut mielenkään, että joku pitäisi sitä nolona/hupaisana...

Vierailija
10/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on pilannut maailman

Vierailija
11/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kautta tulee kaveripyyntöjä ja Facebook ehdottaa kaveriksesi aika ajoin eri ihmisiä. Ovat siis eri asia. Puhun tässä facebookin ehdottamista kavereista ("pyydä näitä kavereiksi, saatat heidät tuntea").

Ei asuta työkaverin kanssa samalla paikkakunnalla. Naapuri tietenkin asuu samalla paikkakunnalla, mutta on kotoisin muualta. Ja jos pelkkä paikkakunta merkintä riittäisi, niin näitä ehdotuksiahan tulisi tuhansia. En ole omaa katuosoitettani laittanut mihinkään Facebookissa. Ja ei taatusti olla tai koskaan ole oltu merkittynä entisen työkaverin kanssa samalle sähköpostilistalle.

Tästä samasta aiheesta on aika ajoin ollut palstalla ketjuja, ja olen aina ajatellut että joopa joo, mutta pakko kai uskoa kun omalle kohdalle sattuu. Ymmärrän että ne jotka käyttävät paljon Facebookia, eivät voi välttämättä muistaa mitä tietoja ovat jakaneet, tai mistä aisoista tykänneet, joten nämä "ehdotukset" ei aiheuta niin kummastusta. Mutta kun minä en käytä Facebookia oikeastaan juuri lainakaan, niin tällainen hyppää silmille.

t. ap

Vierailija
12/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mitä sitten?

Vierailija
13/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin kautta tulee kaveripyyntöjä ja Facebook ehdottaa kaveriksesi aika ajoin eri ihmisiä. Ovat siis eri asia. Puhun tässä facebookin ehdottamista kavereista ("pyydä näitä kavereiksi, saatat heidät tuntea").

Ei asuta työkaverin kanssa samalla paikkakunnalla. Naapuri tietenkin asuu samalla paikkakunnalla, mutta on kotoisin muualta. Ja jos pelkkä paikkakunta merkintä riittäisi, niin näitä ehdotuksiahan tulisi tuhansia. En ole omaa katuosoitettani laittanut mihinkään Facebookissa. Ja ei taatusti olla tai koskaan ole oltu merkittynä entisen työkaverin kanssa samalle sähköpostilistalle.

Tästä samasta aiheesta on aika ajoin ollut palstalla ketjuja, ja olen aina ajatellut että joopa joo, mutta pakko kai uskoa kun omalle kohdalle sattuu. Ymmärrän että ne jotka käyttävät paljon Facebookia, eivät voi välttämättä muistaa mitä tietoja ovat jakaneet, tai mistä aisoista tykänneet, joten nämä "ehdotukset" ei aiheuta niin kummastusta. Mutta kun minä en käytä Facebookia oikeastaan juuri lainakaan, niin tällainen hyppää silmille.

t. ap

Sillä ei  ole mitään merkitystä mitä tietoa itse itsestäsi jaat, jos sinulla on sellainen puhelin taskussa jolla pääset tuohon internetin ihmeelliseen maailmaan.  

Vierailija
14/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Mutta mihin muuhun käytät tietokonettasi?

Vierailija
15/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua vähän hihityttää asia, ei voi mitään. Ihmiset uteliaisuuttaan käyvät "vakoilemassa" somen ihme maailmassa ja sitten jäävät kiinni, eivätkä itse edes tiedä sitä. Kyllä siinä jotain hupaisaa on. Sillä aina kun palstalla puhutaan tästä asiasta, niin iso ryhmä todistelee että olette kuitenkin yhteyksissä sitä ja sitä kautta ja ettei face toimi niin. Itsekin olin aiemmin epävarma, toimisiko face tosiaan noin, mutta koska käytän sitä niin vähän, niin ei voi olla mitään muuta selitystä.

Vierailija
16/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 15 siis ap.

Vierailija
17/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Sillä ei  ole mitään merkitystä mitä tietoa itse itsestäsi jaat, jos sinulla on sellainen puhelin taskussa jolla pääset tuohon internetin ihmeelliseen maailmaan.  

Tuota miten älypuhelin voi minut linkittää edes omaan profiiliini, kun en puhelimella facea käytä?

Vierailija
18/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toisten profiilien katselu urkkimista? Julkisestihan ne on siellä näkyvissä. En tiennyt että katselu olis jotenkin kiellettyä tai noloa. Vähän sama kuin ne tiedot olis kaupan ilmoitustaululla mutta vain tutut saa katsoa.

Vierailija
19/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Kyllä, Facebook ehdottaa kavereiksi niitä, jotka ovat syystä tai toisesta käyneet katsomassa profiiliasi. Mikä tässä on ongelma? Ei sinun ole mikään pakko laittaa heille kaveripyyntöä, jos et halua. 

Vierailija
20/44 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, mulla on tullut lapsen hoitaja joskus ehdotuksiin, onko tuttu.. No en ole käynyt profiilia edes katsomassa enkä etsinyt koko facesta. Enkä usko hänenkään minua etsineen.

En ole edes huomannut samoissa ryhmissä.. Toki voi olla, että on, empähän ole katsonut läpi kaikkia..

Sanonpahan vain, että kyllä minä ainakin menisin esimieheni FB-profiilia vilkaisemaan jos menisin hoitamaan hänen lastaan. Ihan vain uteliaisuudesta. Olen kuitenkin ammattimainen ja vastuuntuntoinen.