Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset perusti katupartioryhmän Espoossa -

Vierailija
28.01.2016 |

Partioiden on tarkoitus liikkua viikoittain yleisillä paikoilla isoissa porukoissa. Heillä on mukanaan turvasumuttimia.

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/359330-espoon-katupartio-aloittaa-he…

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa kuinka myös turvapaikanhakijat pelkäävät. Olen muuten huomannut nyt kaupungilla ollessani kuinka ulkomaalaiset/ulkomaalaisen näköiset ihmset ovat muuttaneet käytöstään. Selvästi pelokkaampaa käytöstä kun laiseni isohko yrmyn näköinen suomalainen on lähettyvillä. Selvästi heitä pelotan vaikka olen yrittänyt olla kohtelias. Olen siis "rasistin" näköinen ulkoisesti, sisäisesti vastakohta.

Mitä he pelkäävät kun kukaan ei ole tehnyt heille mitään?

Jutussa puhuttiin hyvin sekavasti turvapaikahakijalapsista ja ilta-aikaan tapahtuvasta partioinnista. Onko turvapaikanhakijalapset ilta- ja yöaikaan liikkeellä kaupungilla?

Ei ole kukaan tehnyt heille mitään? Niin, mitä nyt paikallinen ku klux klan vähän pommeja heitellyt ja tuikkaillut taloja tuleen. Ihan turvallista, ei tarvi pelätä.

Niinpä. Minäkin kantasuomalaisena joka päivä joudun pelkäämään Soldiers of Odin rasisteja ja nyt vielä nämä pelottavat turvasumutin naiset. Olen päättänyt lähteä turvaan vastaanottokeskukseen rakastamieni täysin viattomien ihmisten pariin. Kantasuomalaiset ovat pelottavin asia mitän Suomen maa päällänsä kantaa... rasisteja koko sakki. Espoon kierrän kaukaa tästä lähtien, en enää uskalla mennä sinne... kiitos vaan turvasumutin naisille.

Vierailija
22/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa kuinka myös turvapaikanhakijat pelkäävät. Olen muuten huomannut nyt kaupungilla ollessani kuinka ulkomaalaiset/ulkomaalaisen näköiset ihmset ovat muuttaneet käytöstään. Selvästi pelokkaampaa käytöstä kun laiseni isohko yrmyn näköinen suomalainen on lähettyvillä. Selvästi heitä pelotan vaikka olen yrittänyt olla kohtelias. Olen siis "rasistin" näköinen ulkoisesti, sisäisesti vastakohta.

Tämähän on vain hyvä asia, jos hieman pelottaa. 

Mitään väkivaltaa en tietenkään hyväksy, mutta ilmapiirin muuttuminen on ihan plussaa. Varovat, mitä sanovat ja tekevät. Loppuu ehkä se suomalaisten eteen sylkeminen, jota olen ollut todistamassa monta kertaa. 

Missä tällaista sylkemistä tapahtuu?

Kaduilla.

Niin kun minäkin kuljen kaduilla, enkä ole koskaan nähnyt niin siksi kyselin vähän tarkempia koordinaatteja, etten eksy niille kaduille. 

Ei niiltä rasismin kohteiksi joutuneiltakaan koskaan saada koordinaatteja, mutta silti tarinat kelpaa Hesari etusivulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten huomannut nyt kaupungilla ollessani kuinka ulkomaalaiset/ulkomaalaisen näköiset ihmset ovat muuttaneet käytöstään. Selvästi pelokkaampaa käytöstä kun laiseni isohko yrmyn näköinen suomalainen on lähettyvillä.

Minä en ole huomannut mitään muutosta.

Minä sen, että ne, jotka osaavat suomea, puhuvat sitä enemmän. Ehkä osoittaakseen, että haluavat sopeutua. 

Ei tuollaista havaintoa voi tehdä kadulla.

No nimenomaan olen tehnyt tämän havainnon kadulla. Ja siksi se on suppea ja empiirinen, mutta havainto silti. Näen kadulla joka ainoa päivä mamuja. Syksystä asti olen kuullut enemmän ja enemmän suomea, mikä minua sangen suuresti ilahduttaa ja siksi kiinnitän siihen huomiota. Jopa vanhemmat puhuvat lapsilleen suomea. Kun lapsi osoittelee tai kurkkii rattaista koiriani, useampi vanhempi on sanonut lapselle: 'koira'. Aiemmin ovat puhuneet omalla kielellään. 

Vierailija
24/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, miten joidenkin negatiivisuus paljastuu tässä vaiheessa, ilman logiikkaa. Ainoa motiivi vaikuttaisi olevan itsekkyys ja muiden mollaaminen, yleisestä turvallisuudesta välittämättä. Ensin haukuttiin odinit heidän ulkoisen lookin ja menneisyyden perusteella ja nyt turvapartionaiset, joilla turvasumuttimet mukana. Itsellänikin on turvahälytin - ja sumutin ulkona liikkuessa mukana ja olen nainen. Ei minua ole ulkona pelätty, vaikka muiden naisten ja miesten kanssa ulkona yhdessä ollaan liikuttu. Pelko turvaajia kohtaan taitaa olla vain näppäimissä.

Vierailija
25/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihapuheisiin syyllistyneitä, rasisteja tai natsi-luusereita ei huolita mukaan. Jos noin on niin hyvä juttu. Natsipartiot koostuvat naistenhakkaajista ja muista hörhöistä.

Hieno homma, että naiset puuttuvat patridiootti-pellekerhon nistenhakkaaja-partioihin.

Vierailija
26/26 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään perustamaan muuallekin näitä malleja, ainakin vok-paikkakunnilla tai niiden läheisyydessä.

Hyvä idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä