Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä helpohkoa gluteenitonta tekisin vieraalle?

Vierailija
28.01.2016 |

Suolaisena teen munakasrullan sienipurjotäytteellä, mitä makeaa? Oisko mitään sellaista mihin ei erikseen tarvisi ostaa erikoisjauhoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee täytekakku/kääretorttupohja siten, että jauhoina on kaakaojauhetta ja perunajauhoa. Tämän voit sitten täyttää millä tahansa gluteenittomalla, vaikka hillolla, kermavaahdolla tai rahkalla.

Vierailija
2/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanilettuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä mieluisa juustokakun ohje. Varmasti maistuu vieraille.😀

Vierailija
4/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt aina gluteenittoman mutakakun. Super helppo tehdä, jauhoiksi tarvitsee maizenan maissitärkkelystä mikä maksaa kaupassa reilun euron. Tuo maistuu kaikille, sillä on niin herkkua! Suklaana olen käyttänyt Brunbergin tummaa suklaata, joka on laktoositonta ja gluteenitonta.

http://ebetys.blogspot.fi/2013/08/gluteeniton-mutakakku.html?m=1

Vierailija
5/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Teen tuota mutakakkua 😋

Ap

Vierailija
6/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei välttämättä halua leipoa, niin kaupasta saa pakastealtaasta vaikka mitä gluteenitonta herkkua, mm. porkkanakakkua, muffinsseja jne. Niitä voi tarjota kaikille.

Monissa ohjeissa erikoisjauhot voi korvata perunajauhoilla rakenteen kärsimättä, nämä tosin usein vaativat sen että pohjana on muna-sokerivaahto eli taikina on kääretorttutaikinan tyyppistä.

Gluteenittomissa leivonnaisissa, näin vinkkinä jos aiot enemmänkin tehdä, voi taikinaan lisätä joko vähän vähemmän jauhoja tai enemmän nestettä ja antaa sen turvota 15-20 minuuttia. Luontaisesti gluteenittomat jauhot ovat usein pelkkää tärkkelystä, ja jos sen kaikessa rauhassa turvota riittävässä nesteessä, tulee leivonnaisiin parempi rakenne. Itse koen että gluteenittomista on helpompaa leipoa kaikkea muuta paitsi pullana tyyppistä, sitkoa vaativaa leivonnaista, koska niitä saa vatkailla mielin määrin ja lisätä reilusti kosteutta ja rakenne ja maku siitä vaan paranee.

Vierailija
7/7 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan mutakakkuehdotusta :)  Gluteeniton porkkanakakku on toinen, jota tykkään valmistaa kahvipöytään,  vieraat eivät ole  huomanneet maussa tai koostumuksessa mitään eroa gluteenilliseen (olen itse keliaakikko).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi