YLEn rahoitus puolitettava
YLE on hyssyttelyllään antanut hiljaisen siunauksen nuorten raiskauksille ja alaikäisten hyväksikäytölle.
Suomeen ei mahdu kuin yksi mielipide kun YLEllä on lähes tiedotus monopoli.
Siksi on lisättävä kilpailua ja supistettava yleisradio puoleen.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä saa samalla hinnalla 100x enemmän sisältöä. Lukuisia paikallisia tuotantoyhtiöitä joiden sivuja voi käydä lukemassa. Myöskin jos ulkomaan uutisia haluaa oikeasti lukea, niin paikalliset mediat ne tarjoavat oikeata tietoa ja yle vain sivuua yhtä uutista sadasta.
Jotenkin turhalta tuntuu ..
Joo, ihan ehdottomasti esim. Syyrian tv antaa oikean kuvan tapahtumista, eikä Yle... Venäjän uutisetkin kannattaa ilman muuta mieluummin lukea venäjäksi Venäjän valtion tv:n sivuilta, on niiiiin objektiivista että!
Objektiivista on myöskin ylen Mamu keskustelut, eikö??
hehheh .. not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin riipii mainokset tosi paljon. Joskus ennen muinoin mainoksia oli vartin välein, nyt niitä on suosituissa sarjoissa ja leffoissa puolet tiheämmin! Ei siinä voi katsomisnautinnosta puhua ollenkaan. No, laatuleffoja nyt ei muutenkaan juuri kaupallisilla kanavilla esitetä.
Käytä adblokkeria.
Mikä ihmeen adblokker toimii telkun mainoksiin? Radion mainoksiin?
On se mulla toiminut kun viimeksi katselin jotain maikkarilta.
Millä sä telkun sammutat mainosten ajaksi? Älä nyt hullujasi puhu, Digiboksille mä nauhotan jo nyt ja kelaan mainosten yli, mutta silti se katkaisee katselun.
Tämähän nyt löytyi jo VHS videoista tämä mainosten ajan nauhoituksen katkaisu. Jos ostat jotain ylellä mainostettuja halppis vehkeitä, niin ehkä niisä ei ole tällaisia ominaisuuksia.
Adblock toimii, kun katsoo ohjelmat netistä, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin riipii mainokset tosi paljon. Joskus ennen muinoin mainoksia oli vartin välein, nyt niitä on suosituissa sarjoissa ja leffoissa puolet tiheämmin! Ei siinä voi katsomisnautinnosta puhua ollenkaan. No, laatuleffoja nyt ei muutenkaan juuri kaupallisilla kanavilla esitetä.
Käytä adblokkeria.
Millä sä telkun sammutat mainosten ajaksi?
Se onnistuu myös kaukosäätimestä tai sitten rientää painamaan sitä virta nappia televisiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä adblokkeria.
Nauhoittava digiboxi on hyvä siinä on ajansiirto ja voi kelata mainokset yli jos aloittaa katsomisen 10 minuuttia myöhemmin.
Näinkin voi tehdä ja mun digiboksissa voi itse määrittää skippauksien sekunnit, eli jos nopeasti haluaa eteenpäin niin määrittää sen vaikka minuutiksi sen yhden skippauksen. 3 minuutin mainokset on ohi, kun painaa nappia 3 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuun puolitus ja lopulta voidaan sulkea turha rahareikä.
Kaikki tieto löytyy nykyään netistä. Ylestä on tullut hyödytön.
Netissähän Ylekin toimii.
Musta olisi iso vahinko, jos Yle lopetettaisiin. Selkeesti laadukkain uutis- ja ajankohtaistarjonta, lastenohjelmat, kotimaiset dokumentit (niitä ei mikään kaupallinen kanava tuota tai tee itse), luonto-ohjelmat, asiaohjelmat tyyppiä Prisma ja Kuningaskuluttaja. Teeman laatuleffat ja dokumentit. Netissä Areena, uutissivustot, radiossa uutiset ja Radio Puhe. Tässä muutamia.
Jos IL ja IS-sivustot ja jotkut kaupallisten kanavien BB-tyyppiset kisailut tyydyttää sun tarpeet, niin se kertoo lähinnä sinusta, ei suomalaisista kokonaisuudessaan.
Ihan täyttä paskaa se on koko kanava täynnä ja ne jotka eivät sitä tarvitse maksavat näiden tyhjäntoimittajien katselun, joilla ei muuten ole tarpeeksi sisältöä elämässään.
Miksi muiden pitäisi toimia maksumiehenä, jos joku haluaa töllöttää vapaapäivänsä jotain ruutua.
Siellähän sinäkin tuijotat parhaillaan ruutua. Olet siis tyhjäntoimittaja.
Kyllä, mutta kenenkän muun lompakosta se ei ole pois.
Kyllä se muuten itse asiassa ON. Luuletko, että Sanomat ylläpitää tätä sivustoa ilmaiseksi? No ei pidä. Tossa on mainoksia, joilla yhtiö kattaa kulut. Ja noi mainokset maksaa mainostaja, joka sisällyttää mainoskulut hintoihinsa.
Ei tää nyt taida millään upota sun paksuun päähäsi, mutta MUUT varmaan jo tän on ymmärtäneet. Intä vaan ihan rauhassa....
Eh.. Sanoma pitäisi tätä sivua, vaikka minä en täällä kävisikään.
Ainakin entiset tyttöystäväni ovat täällä käyneet ja niitä vauva lehtiäkin ostelleet. Se että minä tuijotan Sanoman palvelua ei todellakaan ole keneltäkään pois, mutta jos kaikki maksavat yhdessä Ylen palvelusta, niin se on sellaisten lompakosta pois, jotka eivät sillä palvelulla mitään tee.
Älä leiki tyhmää. (olet aivan tarpeeksi leikkimättäkin)
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mistä Ylen ohjelmista ja palveluista sinä olet valmis luopumaan, ap. Jos katsot, mitkä ovat Ylen lakisääteiset tehtävät (google), miten jakaisit ne kaupallisten toimijoiden kesken, jos Ylellä ei enää olisi varaa niitä ylläpitää? Millainen mediamaisema Suomessa olisi jos sitä hallitsisi kaupalliset toimijat, telkkarissa esim. MTV tai radiossa Nova? Niillä on yksityiset, ulkomaiset omistajansa ja mainostajansa, jonka lauluja ne laulavat.
Nämä ovat lakisääteisiä nytkin. Radioon ja TV kanavaan pitää hakea lupaa, joten aivan täysin luvan antaja (Suomen valtio ja asukkaat) voivat päättää mitä ne luvat pitävät sisällään.
Jos ei nappaa, niin aina voi häipyä.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen aivan päinvastoin asian. Suomessa kaupallinen media on niin keskittynyttä, että ilman vahvaa julkisen palvelun yhtiötä meiltä loppuu mediakilpailu.
Kaikkia niiden kilpailu ei kuule kiinnosta viirun vertaa.
Ap väittää olevansa just siitä kiinnostunut. Mua kiinnostaa saada laadukasta journalismia. En halua lukea/kuulla samoja uutisia joka tuutista. Siksi kuule kilpailu kiinnostaa kaikkia sivistyneitä ihmisiä.
Sitten kannattaa lukea paikallismedioita. Esim. tyttöystäväni joka on euroopan ulkopuolelta ei näe yleltä kuin kerran vuodesta maatansa koskevia uutisia. Siksi luemmekin paikallisia medioita.
Totta kai aina, kun on jossain maassa ja sattuu osamaan sen maan kieltä. Ja maa ei satu olemaan diktatuuri tai muuten medialtaan vinoutunut. Ja olet kiinnostunut vaan sen maan uutisista, etkä esim. halua siellä ollessasi saada kattausta Euroopan ja Suomen uutisista.
Muutoin kulutan kyllä suomalaisia medioita, HS:ia ja Ylen ulkomaansivuja. Ne on aika hyvät.
No me katottiin muistaakseni livenä BBC:ltä kun toinen lentokone iskeytyi kaksoistorneihin. Suomella oli ylellä joku pieni 2 rivin uutinen tekstitv:ssä.
Siinä se taso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi iso vahinko, jos Yle lopetettaisiin. Selkeesti laadukkain uutis- ja ajankohtaistarjonta, lastenohjelmat, kotimaiset dokumentit (niitä ei mikään kaupallinen kanava tuota tai tee itse), luonto-ohjelmat, asiaohjelmat tyyppiä Prisma ja Kuningaskuluttaja. Teeman laatuleffat ja dokumentit. Netissä Areena, uutissivustot, radiossa uutiset ja Radio Puhe. Tässä muutamia.
Jos IL ja IS-sivustot ja jotkut kaupallisten kanavien BB-tyyppiset kisailut tyydyttää sun tarpeet, niin se kertoo lähinnä sinusta, ei suomalaisista kokonaisuudessaan.
Ihan täyttä paskaa se on koko kanava täynnä ja ne jotka eivät sitä tarvitse maksavat näiden tyhjäntoimittajien katselun, joilla ei muuten ole tarpeeksi sisältöä elämässään.
Miksi muiden pitäisi toimia maksumiehenä, jos joku haluaa töllöttää vapaapäivänsä jotain ruutua.
Hahahah. Aha. Kerrot varmaan kohta, mitä on kaupallisten kanavien laatusisältö.
Meinaan kun tässä ei puhuttu telkun katselusta sinänsä, vaan Ylestä verrattuna muihin, kaupallisiin kilpailijoihinsa.
Mutta ei se mitään, ymmärrän että sulle ottaa koville pysyä asiassa ja ymmärtää lukemaasi...
Kaupallisissa täytyy poimia ne katsottavat uutiset / ohjelmat aivan itse. Niitä ei kukaan tarjoa nenän eteen, vaan voi itse valita laadukkaampia ohjelmia. Niitä ei kukaan tule tarjoamaan nenän eteen, jos ei itse vaivaudu näkemään yhtään vaivaa.
Niin, et siis osaa vastata. Näin oletinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mistä Ylen ohjelmista ja palveluista sinä olet valmis luopumaan, ap. Jos katsot, mitkä ovat Ylen lakisääteiset tehtävät (google), miten jakaisit ne kaupallisten toimijoiden kesken, jos Ylellä ei enää olisi varaa niitä ylläpitää? Millainen mediamaisema Suomessa olisi jos sitä hallitsisi kaupalliset toimijat, telkkarissa esim. MTV tai radiossa Nova? Niillä on yksityiset, ulkomaiset omistajansa ja mainostajansa, jonka lauluja ne laulavat.
Nämä ovat lakisääteisiä nytkin. Radioon ja TV kanavaan pitää hakea lupaa, joten aivan täysin luvan antaja (Suomen valtio ja asukkaat) voivat päättää mitä ne luvat pitävät sisällään.
Sivusta
Joo, toimiluvissa on määritelty minuuttimäärät, mitä pitää olla kotimaista sisältöä. Käytännössä sellaiseksi kelpaa vaikka joku live-visailu. Ostatko vokaalin? Jep, laatua se....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näen aivan päinvastoin asian. Suomessa kaupallinen media on niin keskittynyttä, että ilman vahvaa julkisen palvelun yhtiötä meiltä loppuu mediakilpailu.
Ap väittää olevansa just siitä kiinnostunut. Mua kiinnostaa saada laadukasta journalismia. En halua lukea/kuulla samoja uutisia joka tuutista. Siksi kuule kilpailu kiinnostaa kaikkia sivistyneitä ihmisiä.
Sitten kannattaa lukea paikallismedioita. Esim. tyttöystäväni joka on euroopan ulkopuolelta ei näe yleltä kuin kerran vuodesta maatansa koskevia uutisia. Siksi luemmekin paikallisia medioita.
Totta kai aina, kun on jossain maassa ja sattuu osamaan sen maan kieltä. Ja maa ei satu olemaan diktatuuri tai muuten medialtaan vinoutunut. Ja olet kiinnostunut vaan sen maan uutisista, etkä esim. halua siellä ollessasi saada kattausta Euroopan ja Suomen uutisista.
Muutoin kulutan kyllä suomalaisia medioita, HS:ia ja Ylen ulkomaansivuja. Ne on aika hyvät.
No me katottiin muistaakseni livenä BBC:ltä kun toinen lentokone iskeytyi kaksoistorneihin. Suomella oli ylellä joku pieni 2 rivin uutinen tekstitv:ssä.
Siinä se taso.
Ei tullut BBC Worldista livenä, vaan CNN:llä. Aika ymmärrettävää, koska toimii Yhdysvalloissa.
Kyllä siitä oli todella kattava uutisointi sinä päivänä myös Ylellä. Ei se suorana tullut suomalaisilta kaupallisiltakaan kanavilta, että sikäli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
Joo, toimiluvissa on määritelty minuuttimäärät, mitä pitää olla kotimaista sisältöä. Käytännössä sellaiseksi kelpaa vaikka joku live-visailu. Ostatko vokaalin? Jep, laatua se....
Tämähän on aivan sovittavissa oleva asia. Aivan kuten Suomen kansa päätää liikennesäännöistäkin Suomessa.
Eikä mikään ulkomainen autopuljurfirma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellähän sinäkin tuijotat parhaillaan ruutua. Olet siis tyhjäntoimittaja.
Kyllä, mutta kenenkän muun lompakosta se ei ole pois.
Kyllä se muuten itse asiassa ON. Luuletko, että Sanomat ylläpitää tätä sivustoa ilmaiseksi? No ei pidä. Tossa on mainoksia, joilla yhtiö kattaa kulut. Ja noi mainokset maksaa mainostaja, joka sisällyttää mainoskulut hintoihinsa.
Ei tää nyt taida millään upota sun paksuun päähäsi, mutta MUUT varmaan jo tän on ymmärtäneet. Intä vaan ihan rauhassa....
Eh.. Sanoma pitäisi tätä sivua, vaikka minä en täällä kävisikään.
Ainakin entiset tyttöystäväni ovat täällä käyneet ja niitä vauva lehtiäkin ostelleet. Se että minä tuijotan Sanoman palvelua ei todellakaan ole keneltäkään pois, mutta jos kaikki maksavat yhdessä Ylen palvelusta, niin se on sellaisten lompakosta pois, jotka eivät sillä palvelulla mitään tee.
Älä leiki tyhmää. (olet aivan tarpeeksi leikkimättäkin)
Niin, Yle toimii vaikka et sitä käyttäisikään. Logiikkasi on olematon.
Pointti oli, että KAIKKI media maksaa. Ilmaisia lounaita tai medioita ei ole.
Se Ylen budjetti ei riipu siitä, moniko sitä käyttää ihan samoin kuin Vauva-lehden kulut saitista ei pienene sillä, että täällä palstailee enemmän tai vähemmän populaa. Vaikket koskaan täällä kävisi, maksaisit ja me muut joudumme maksamaan tästä silti.
Sun ei tarvitse leikkiä tyhmää, olet sellainen selvästi ilmankin. Sen kun avaat sanaisen arkkusi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
Tämähän on aivan sovittavissa oleva asia. Aivan kuten Suomen kansa päätää liikennesäännöistäkin Suomessa.
Pointti oli, että jos kaupallisia firmoja vaadittaisiin tekemään sitä, mitä Yle nyt tekee, ne luopuisivat toiminnasta.
MTV on hyvä esimerkki, se on karsinut todella voimakkaasti uutis- ja ajankohtaistuotantoaan. Juuri mitään ei ole enää jäljellä. Nelonenkin luopui uutisistaan. Ne eivät myy mainosaikaa, joten niitä ei kannata tehdä. Jos pitäisi vielä tuottaa ruotsinkielistä ohjelmaa ja vaikkapa asiaohjelmia ja lastenohjelmia, bisnes kävisi kannattamattomaksi. Nykyiselläänkin yhtiöillä on rahavaikeuksia, silloin se ei enää kannattaisi ollenkaan.
Joten....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä adblokkeria.
Se onnistuu myös kaukosäätimestä tai sitten rientää painamaan sitä virta nappia televisiosta.
Se on silti TAUKO. Katkea ajatus ja kerronta stoorissa. ihan sama, tuleeko mainoksia, jotka painan joka tapauksessa äänettömälle vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä se taso.
Ei tullut BBC Worldista livenä, vaan CNN:llä. Aika ymmärrettävää, koska toimii Yhdysvalloissa.
Kyllä siitä oli todella kattava uutisointi sinä päivänä myös Ylellä. Ei se suorana tullut suomalaisilta kaupallisiltakaan kanavilta, että sikäli.
Turha vedota mainoskanaviin, kun juuri tarkoitin, että ulkomaiset (ja mitä lähempänä) yhtiöt usein kerkeävät nämä samat uutiset jo kertomaan.
Yle toimii pelkkänä välittäjänä, jonka pystyisi kyllä hoitamaan mikä tahansa mainoskanavakin.
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=24…
kannattaa lukea tuo viestiketju, alkaen jostain joulukuulta. Kertoo hyvin paljon YLEn toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä adblokkeria.
Se on silti TAUKO. Katkea ajatus ja kerronta stoorissa. ihan sama, tuleeko mainoksia, jotka painan joka tapauksessa äänettömälle vai ei.
En mahda mainoksille mitään kultapieni, osta paremmat vehkeet, niin niitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin tyhmä, että olen luullut YLEn olevan luotettava ja puolueeton.
Oikeasti tämän tajuaminen vetää sanattomaksi. Suututtaa niin ettei pysty lauseenmuodostukseen 😠
Tuttu fiilis, tuota sontamediaa en ole seurannut moneen kuukauteen. Yksi päivä hiukan varovaisesti katsoin aamut-tv:tä niin oli joku libanonilainen marisemassa, kun tomaattikilo maksaa siellä 0.80 senttiä kilo, perheen tulotolivat 1000 dollaria ja olivat omien sanojen mukaan nälkään kuolemassa, joten tervetuloa vaan Suomeen. Niin että tämmösestäkin saatiin juttu aikaan. Minua ei kiinnosta vaikka akka olisi kuollut siihen paikkaan nälkään.Ennen olin suvaitsevainen, mutta Yle on pitänyt huolen, etten välitä enää, mitä jossakin paskastaniassa tapahtuu. Vaikka koko alue pommitettaisiin maan tasalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
Pointti oli, että jos kaupallisia firmoja vaadittaisiin tekemään sitä, mitä Yle nyt tekee, ne luopuisivat toiminnasta.
MTV on hyvä esimerkki, se on karsinut todella voimakkaasti uutis- ja ajankohtaistuotantoaan. Juuri mitään ei ole enää jäljellä. Nelonenkin luopui uutisistaan. Ne eivät myy mainosaikaa, joten niitä ei kannata tehdä. Jos pitäisi vielä tuottaa ruotsinkielistä ohjelmaa ja vaikkapa asiaohjelmia ja lastenohjelmia, bisnes kävisi kannattamattomaksi. Nykyiselläänkin yhtiöillä on rahavaikeuksia, silloin se ei enää kannattaisi ollenkaan.
Joten....
Se ei ole mikään itseisarvo. Koita nyt herätä herranjumala.
Koita nyt nähdä se lehmä puilta.
Ei se ole ylen käyttöä, koska ne samat uutiset löytyy muualtakin.
Jos mä maksan tuotteiden hinnassa, niin se on oma valintani, ei niitä ole pakko ostaa. Lisäksi on olemassa tuotteita joita ei juurikaan mainosteta medioissa mm. netissä.