Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLEn rahoitus puolitettava

Vierailija
28.01.2016 |

YLE on hyssyttelyllään antanut hiljaisen siunauksen nuorten raiskauksille ja alaikäisten hyväksikäytölle.
Suomeen ei mahdu kuin yksi mielipide kun YLEllä on lähes tiedotus monopoli.
Siksi on lisättävä kilpailua ja supistettava yleisradio puoleen.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä saa samalla hinnalla 100x enemmän sisältöä. Lukuisia paikallisia tuotantoyhtiöitä joiden sivuja voi käydä lukemassa. Myöskin jos ulkomaan uutisia haluaa oikeasti lukea, niin paikalliset mediat ne tarjoavat oikeata tietoa ja yle vain sivuua yhtä uutista sadasta.

Jotenkin turhalta tuntuu ..

Vierailija
22/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun puolitus ja lopulta voidaan sulkea turha rahareikä.

Kaikki tieto löytyy nykyään netistä. Ylestä on tullut hyödytön.

Netissähän Ylekin toimii.

Musta olisi iso vahinko, jos Yle lopetettaisiin. Selkeesti laadukkain uutis- ja ajankohtaistarjonta, lastenohjelmat, kotimaiset dokumentit (niitä ei mikään kaupallinen kanava tuota tai tee itse), luonto-ohjelmat, asiaohjelmat tyyppiä Prisma ja Kuningaskuluttaja. Teeman laatuleffat ja dokumentit. Netissä Areena, uutissivustot, radiossa uutiset ja Radio Puhe. Tässä muutamia. 

Jos IL ja IS-sivustot ja jotkut kaupallisten kanavien BB-tyyppiset kisailut tyydyttää sun tarpeet, niin se kertoo lähinnä sinusta, ei suomalaisista kokonaisuudessaan.

Ihan täyttä paskaa se on koko kanava täynnä ja ne jotka eivät sitä tarvitse maksavat näiden tyhjäntoimittajien katselun, joilla ei muuten ole tarpeeksi sisältöä elämässään.

Miksi muiden pitäisi toimia maksumiehenä, jos joku haluaa töllöttää vapaapäivänsä jotain ruutua.

Siellähän sinäkin tuijotat parhaillaan ruutua. Olet siis tyhjäntoimittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin riipii mainokset tosi paljon. Joskus ennen muinoin mainoksia oli vartin välein, nyt niitä on suosituissa sarjoissa ja leffoissa puolet tiheämmin! Ei siinä voi katsomisnautinnosta puhua ollenkaan. No, laatuleffoja nyt ei muutenkaan juuri kaupallisilla kanavilla esitetä.

Käytä adblokkeria.

Vierailija
24/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi iso vahinko, jos Yle lopetettaisiin. Selkeesti laadukkain uutis- ja ajankohtaistarjonta, lastenohjelmat, kotimaiset dokumentit (niitä ei mikään kaupallinen kanava tuota tai tee itse), luonto-ohjelmat, asiaohjelmat tyyppiä Prisma ja Kuningaskuluttaja. Teeman laatuleffat ja dokumentit. Netissä Areena, uutissivustot, radiossa uutiset ja Radio Puhe. Tässä muutamia. 

Jos IL ja IS-sivustot ja jotkut kaupallisten kanavien BB-tyyppiset kisailut tyydyttää sun tarpeet, niin se kertoo lähinnä sinusta, ei suomalaisista kokonaisuudessaan.

Ihan täyttä paskaa se on koko kanava täynnä ja ne jotka eivät sitä tarvitse maksavat näiden tyhjäntoimittajien katselun, joilla ei muuten ole tarpeeksi sisältöä elämässään.

Miksi muiden pitäisi toimia maksumiehenä, jos joku haluaa töllöttää vapaapäivänsä jotain ruutua.

Hahahah. Aha. Kerrot varmaan kohta, mitä on kaupallisten kanavien laatusisältö.

Meinaan kun tässä ei puhuttu telkun katselusta sinänsä, vaan Ylestä verrattuna muihin, kaupallisiin kilpailijoihinsa.

Mutta ei se mitään, ymmärrän että sulle ottaa koville pysyä asiassa ja ymmärtää lukemaasi...

Vierailija
25/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kenenkän muun lompakosta se ei ole pois.

Vierailija
26/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin riipii mainokset tosi paljon. Joskus ennen muinoin mainoksia oli vartin välein, nyt niitä on suosituissa sarjoissa ja leffoissa puolet tiheämmin! Ei siinä voi katsomisnautinnosta puhua ollenkaan. No, laatuleffoja nyt ei muutenkaan juuri kaupallisilla kanavilla esitetä.

Käytä adblokkeria.

Mikä ihmeen adblokker toimii telkun mainoksiin? Radion mainoksiin?

Vierailija
27/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kumma haluaa maksaa tollasesta toiminnasta 143€ vuodessa?

https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Maksaminen/Ylevero

Viiskymppiä olisi oikea summa.

Joo en tilaa Hesariakaan sen hinnan takia. Miksi maksaa Ylestä, kun sitä ei tarvitse?

Et kuuntele radiota, et lue netistä Ylen sivuja, et katso Areenaa, et mitään Ylen tv-kanavista? Ok, sä olet sä. 

Mutta tiedätkö, sä maksat kaupallisistakin medioista aina, kun ostat mitään. Ja niiden mainoseurojen kohteista päätät vielä vähemmän.

Elämä on.

Ei elämä mitään ole, koko roskalaitos voidaan lopettaa. Elämä on.

En todellakaan kuuntele radiota ja Ylen uutisia tulee luettua lähinnä jostain linkeistä. En itse käy Ylen sivuilla lukemassa uutisia.

En kyllä keksi Ylelle mitään käyttöä, ja miksi minun siitä pitäisi maksaa, jos sinä haluat sitä käyttää. Maksakoot käyttäjät, laitetaan se vaikka maksukortin taakse, niin nähdään mitä ohjelmia saatte kun itse siitä maksatte.

Vierailija
28/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä saa samalla hinnalla 100x enemmän sisältöä. Lukuisia paikallisia tuotantoyhtiöitä joiden sivuja voi käydä lukemassa. Myöskin jos ulkomaan uutisia haluaa oikeasti lukea, niin paikalliset mediat ne tarjoavat oikeata tietoa ja yle vain sivuua yhtä uutista sadasta.

Jotenkin turhalta tuntuu ..

Joo, ihan ehdottomasti esim. Syyrian tv antaa oikean kuvan tapahtumista, eikä Yle... Venäjän uutisetkin kannattaa ilman muuta mieluummin lukea venäjäksi Venäjän valtion tv:n sivuilta, on niiiiin objektiivista että!

Kuules nyt. Ei ne sisällöt nettiinkään ilmaiseksi tule, koskaan. Sä maksat AINA myös kaupallisen median sisällöistä, kun ostat jotain. Otetaan esim. joku Felix-tomaattiketsuppi. Kansainvälisenä tuotemerkkinä sen hinnasta menee useita prosentteja Felixin markkinointikuluihin, minkä päälle tulee sitä myyvän kauppaketjun, esim. S- tai K-ryhmän markkinointikulut. Ne sisältyy aina tuotteen hintaan, halusit tai et.

Ja markkinointikuluista osa menee mainosfirmoille, osa mainosvälineille, eli medioille. Sä et vaan voi mitenkään tietää mille niistä. Hyväksytkö osaa ollenkaan.

Todellisuudessa elätät siis sadoilla euroilla vuosittain liutaa suomalaisia ja kansainvälisiä medioita, joiden karvainen käsi ruopaisee sun kukkarosta aina, kun ostat tuotteita tai palveluita.

Vierailija
29/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä adblokkeria.

On se mulla toiminut kun viimeksi katselin jotain maikkarilta.

Vierailija
30/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kumma haluaa maksaa tollasesta toiminnasta 143€ vuodessa?

https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Maksaminen/Ylevero

Viiskymppiä olisi oikea summa.

Joo en tilaa Hesariakaan sen hinnan takia. Miksi maksaa Ylestä, kun sitä ei tarvitse?

Et kuuntele radiota, et lue netistä Ylen sivuja, et katso Areenaa, et mitään Ylen tv-kanavista? Ok, sä olet sä. 

Mutta tiedätkö, sä maksat kaupallisistakin medioista aina, kun ostat mitään. Ja niiden mainoseurojen kohteista päätät vielä vähemmän.

Elämä on.

Ei elämä mitään ole, koko roskalaitos voidaan lopettaa. Elämä on.

En todellakaan kuuntele radiota ja Ylen uutisia tulee luettua lähinnä jostain linkeistä. En itse käy Ylen sivuilla lukemassa uutisia.

En kyllä keksi Ylelle mitään käyttöä, ja miksi minun siitä pitäisi maksaa, jos sinä haluat sitä käyttää. Maksakoot käyttäjät, laitetaan se vaikka maksukortin taakse, niin nähdään mitä ohjelmia saatte kun itse siitä maksatte.

No, katos se on ihan sama, mistä sä niitä luet, linkkikin on Ylen käyttöä ihan yhtä lailla.

Sun pitää jo nyt maksaa kaikista kaupallisista medioista. Luetko Lapin Kansaa? Et ehkä, mutta maksat siitä silti kun ostat jotain. Sun kandee nyt jo viimein takoa paksuun kalloosi, että MIKÄÄN media ei ole ilmainen. Kaikesta maksat - osasta suoraan ja julkisesti, osasta peitetysti mainonnan kautta.

Vierailija
31/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh.. BB:tä en ole katsellut koskaan. Juuri tämä kertoo sinusta paljon.

Vierailija
32/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä adblokkeria.

On se mulla toiminut kun viimeksi katselin jotain maikkarilta.

Millä sä telkun sammutat mainosten ajaksi? Älä nyt hullujasi puhu, Digiboksille mä nauhotan jo nyt ja kelaan mainosten yli, mutta silti se katkaisee katselun.

Vierailija
33/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh.. BB:tä en ole katsellut koskaan. Juuri tämä kertoo sinusta paljon.

Luetun ymmärrys...

Vierailija
34/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä rasistien on turha haukkua Yleä. Aamutelkkarihan otti maahanmuuttokriittisen liikkeen pääjohtajan, Susanna Kaukisen, sinne vieraaksi.

Vierailija
35/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen aivan päinvastoin asian. Suomessa kaupallinen media on niin keskittynyttä, että ilman vahvaa julkisen palvelun yhtiötä meiltä loppuu mediakilpailu.

Kaikkia niiden kilpailu ei kuule kiinnosta viirun vertaa.

Ap väittää olevansa just siitä kiinnostunut. Mua kiinnostaa saada laadukasta journalismia. En halua lukea/kuulla samoja uutisia joka tuutista. Siksi kuule kilpailu kiinnostaa kaikkia sivistyneitä ihmisiä.

Sitten kannattaa lukea paikallismedioita. Esim. tyttöystäväni joka on euroopan ulkopuolelta ei näe yleltä kuin kerran vuodesta maatansa koskevia uutisia. Siksi luemmekin paikallisia medioita.

Vierailija
36/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä adblokkeria.

Nauhoittava digiboxi on hyvä siinä on ajansiirto ja voi kelata mainokset yli jos aloittaa katsomisen 10 minuuttia myöhemmin.

Vierailija
37/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kenenkän muun lompakosta se ei ole pois.

Kyllä se muuten itse asiassa ON. Luuletko, että Sanomat ylläpitää tätä sivustoa ilmaiseksi? No ei pidä. Tossa on mainoksia, joilla yhtiö kattaa kulut. Ja noi mainokset maksaa mainostaja, joka sisällyttää mainoskulut hintoihinsa.

Ei tää nyt taida millään upota sun paksuun päähäsi, mutta MUUT varmaan jo tän on ymmärtäneet. Intä vaan ihan rauhassa....

Vierailija
38/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, mistä Ylen ohjelmista ja palveluista sinä olet valmis luopumaan, ap. Jos katsot, mitkä ovat Ylen lakisääteiset tehtävät (google), miten jakaisit ne kaupallisten toimijoiden kesken, jos Ylellä ei enää olisi varaa niitä ylläpitää? Millainen mediamaisema Suomessa olisi jos sitä hallitsisi kaupalliset toimijat, telkkarissa esim. MTV tai radiossa Nova? Niillä on yksityiset, ulkomaiset omistajansa ja mainostajansa, jonka lauluja ne laulavat. 

Anteeksi vain, mutta avauksesi on niin epämääräinen, että se vaikuttaa vain vainoharhaiselta. Jos katsot Eurooppaa laajemmin huomaat, että julkisen palvelun (valtiollisilla) yleisradioyhtiöillä on paitsi runsaasti velvollisuuksia, myös paljon vaikutusvaltaa mutta niiden rinnalla on myös muita toimijoita.  Seuraa vaikka muutama viikko Ruotsin (SVT) tai Brittien (BBC) tiedotusmaisemaa. Siellä, niinkuin Suomessakin, on julkisen palvelun yhtiöille kaupallisia vaihtoehtoja, joten mahdollisuuksia monipuoliseen tiedon ja asenteiden saantiin on. Juklkusen palvelun yhtiön kurjistaminen kurjistaisi koko mediakenttää. Pahmmassa tapauksessa uutiset olisivat kevennyksiä ja julkkisjuoruja, tv-ohjelmat nöyryytyskisoja ja väkivaltaisia bulkkisarjoja ja radion tarjonta "kontaktiohjelmia" ja soittolistoja. 

Tiedotusmonopoli on yhdyssan.

Vierailija
39/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näen aivan päinvastoin asian. Suomessa kaupallinen media on niin keskittynyttä, että ilman vahvaa julkisen palvelun yhtiötä meiltä loppuu mediakilpailu.

Kaikkia niiden kilpailu ei kuule kiinnosta viirun vertaa.

Ap väittää olevansa just siitä kiinnostunut. Mua kiinnostaa saada laadukasta journalismia. En halua lukea/kuulla samoja uutisia joka tuutista. Siksi kuule kilpailu kiinnostaa kaikkia sivistyneitä ihmisiä.

Sitten kannattaa lukea paikallismedioita. Esim. tyttöystäväni joka on euroopan ulkopuolelta ei näe yleltä kuin kerran vuodesta maatansa koskevia uutisia. Siksi luemmekin paikallisia medioita.

Totta kai aina, kun on jossain maassa ja sattuu osamaan sen maan kieltä. Ja maa ei satu olemaan diktatuuri tai muuten medialtaan vinoutunut. Ja olet kiinnostunut vaan sen maan uutisista, etkä esim. halua siellä ollessasi saada kattausta Euroopan ja Suomen uutisista. 

Muutoin kulutan kyllä suomalaisia medioita, HS:ia ja Ylen ulkomaansivuja. Ne on aika hyvät.

Vierailija
40/116 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahah. Aha. Kerrot varmaan kohta, mitä on kaupallisten kanavien laatusisältö.

Meinaan kun tässä ei puhuttu telkun katselusta sinänsä, vaan Ylestä verrattuna muihin, kaupallisiin kilpailijoihinsa.

Mutta ei se mitään, ymmärrän että sulle ottaa koville pysyä asiassa ja ymmärtää lukemaasi...

Kaupallisissa täytyy poimia ne katsottavat uutiset / ohjelmat aivan itse. Niitä ei kukaan tarjoa nenän eteen, vaan voi itse valita laadukkaampia ohjelmia. Niitä ei kukaan tule tarjoamaan nenän eteen, jos ei itse vaivaudu näkemään yhtään vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi