Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui taas

Vierailija
28.01.2016 |

En vastannut puhelimeen eilen illalla, kun mies soitti, olin vessassa. Tiesin että hän on jo tulossa kotiinpäin, niin en soittanut takaisin vaan ajattelin, että puhutaan kotona sitten.

Hän.suuttui tuoata etten vastannut ja mökötti koko illan. En silti tajunnut miten vihainen oli, ennenkuin mentiin nukkumaan. Eli siis käynyt käsiksi, mutta mökötti eikä katsonut minuun päin, koskenut jne. Kysyin kuinka vihainen on, niin vastasi että asteikolla 0-10, niin 9.

Toi on musta niin kummallista ylireagointia, että aluksi se pikemminkin nauratti, en tajua jonkun voivan pitää puhelimeen vastaamista niin ylitärkeänä. Hänelle se vaan on. Sitten mies meni sohvalle nukkumaan ja lopuksi yöllä itkeskelin vähän, kun tuntui niin kylmältä torjunnalta niin pienen asian takia.

Kumpi mielestänne on oikeassa täasä, mies vai mä? Alan epäillä, jos olenkin väärässä vaikka sisällä tuntuu, että olen oikeassa. Minusta esim miehen pitäisi pyytää anteeksi, kun suuttui ja kohteli kylmästi pikkuasian takia. Hänen mielestään minun pitäisi pyytää anteeksi, kun en vastannut puhelimeen tai soittanut heti takaisin. Hän on tosi järkähtämätön siinä ja tiedän kokemuksesta, että tulee olemaan vihainen vielä useamman päivän.

Miltä asia vaikuttaa ulkopuolisesta? Tuntuu, että tarvitsen ulkopuolisen objektiivisen näkemyksen tähän.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että parisuhde riidoissa ei ole väliä kumpi väärässä, kumpi oikeassa. Se on aina mies joka pyytää anteeksi eka

Meillä se menee niin, että molemmat joustaa. Eli minä annoin periksi viimeksi niin olisiko nyt sinun vuorosi? ;-) Mutta me ollaankin pirun huonoja riitelemään, kun keskustelutaidolla ja rakentavalla kritiikillä on pärjätty pitkälle.

Vierailija
42/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epävakaalta persoonallisuudelta. Kärsin itse siitä pershäröstä ja se tekee omastakin elämästä helvettiä, läheisten elämästä puhumattakaan. Terapia puree huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi välttelen sitä, että alkaisin aina vastata ja hyppiä sen soiittojen tahdissa on, että tuntuisi jotenkin siltä, että olen luopunut omasta harkinnasta ja vapaudesta vastata tai ei, tuntuisi että mut on ikäänkuin muserrettu.

Ap

Mun mielestä tämä kommentti kertoo karua kieltään teidän suhteesta. Siihen en osaa ottaa kantaa, Onko sun miehesi kontrolloiva vahtija vai oletko sinä olet itsekäs ihminen, jolle puolison huomioiminen merkitsee vapauden menetystä ja muserretuksi tulemista. Joka tapauksessa kuulostaa, että jotain häikkää suhteessa on.

Vierailija
44/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä soitatte? Miksi ei voi laittaa yksityisviestiä? Halvempaa ja kätevämpää.

Meillä inhotaan puhelimessa puhumista, eli silloin on kiireellinen tilanne, jos toinen SOITTAA.

Itsellä puhelin aina äänettömällä, ellen odota jotain tiettyä soittoa. Puhelimet kummallakin vessassa yleensä mukana, yv kulkee parhaiten.

Tosin aloittajan mies muutenkin outo.

Epäilen toista naista tai/ja hakee tekosyytä erolle.

N31

Vierailija
45/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies yleensä vaivasi sinua kastikkeen kanssa jos oli kyse hänen kokkauksistaan?

Luulen että hän oli odottanut jotain gloriaa ja ylistystä siitä että hän nyt huolehtii tässä perheen ruuasta, mutta vaimoa vois vähempää kiinnostaa.

On ihan ok joskus suutahtaa ja vaatia hetken omaa rauhaa, mutta mielenosoitukset ja mykkäkoulut on manipulointia.

Sanot että sinusta tuntuu että sinua yritetään musertaa. Onko tälle tunteelle jotain perusteluja olemassa? Yrittääkö alitajuntasi kertoa sinulle jotain?

Vierailija
46/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että parisuhde riidoissa ei ole väliä kumpi väärässä, kumpi oikeassa. Se on aina mies joka pyytää anteeksi eka

Kuinka monta parisuhdetta on ollut tutkimuksesi alaisena? Välttäisin aina-sanan käyttöä mielipidekirjoittelussa.

Vierailija
47/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kontrollifriikiltä mieheltä, joka käyttää valtaa ja manipuloi henkisesti. Eli exältäni. Joka kontrolloi minua mm. puhelimitse jatkuvalla syötöllä. Soitti ihme verukkeilla heti sillä minuutilla kun mun piti päästä töistä, työmatkalla kotiin, aina kun olin jossain, joka välissä. Tuskastuin. Ei kukaan voi olla jatkuvassa hälytystilassa ja aina valmiina keskeyttämään kulloisetkin asiat puhelinterrorin takia.

Vierailija
48/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä soitatte? Miksi ei voi laittaa yksityisviestiä? Halvempaa ja kätevämpää.

Meillä inhotaan puhelimessa puhumista, eli silloin on kiireellinen tilanne, jos toinen SOITTAA.

Itsellä puhelin aina äänettömällä, ellen odota jotain tiettyä soittoa. Puhelimet kummallakin vessassa yleensä mukana, yv kulkee parhaiten.

N31

En ole aloittaja mutta kommenttina että itse en ymmärrä miksi aikuisten ihmisten pitäisi näppäillä viestejä. Meillä soitetaan paitsi jos on tilanne, että toinen on kokouksessa tms ja on jokin akuutti ilmoitusasia. Näitä on siis tyyliin kerran vuodessa.

Vierailija
49/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että miehen reaktio on täysin kohtuuton. Painostaa sinua minkä pystyy, että alkaisit tanssia pillinsä mukaan.

Vierailija
50/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika hankala tilanne. Miehen reaktio on kyllä ylimitoitettu, paitsi jos tietää tuon sinun asenteen. Ei sekään ole ok, ettei toisen puheluun vastata siksi, että tuntuu "toisen pillin mukaan hyppimiseltä". Kylläpä taitaa molemmilla olla peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
51/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31

Esim. autoa ajaessa on pirun vaikea laittaa viestiä. 

Vierailija
52/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa taas-sana otsikossa. Ei siis ollut ensimmäinen kerta.

Vierailija
53/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika hankala tilanne. Miehen reaktio on kyllä ylimitoitettu, paitsi jos tietää tuon sinun asenteen. Ei sekään ole ok, ettei toisen puheluun vastata siksi, että tuntuu "toisen pillin mukaan hyppimiseltä". Kylläpä taitaa molemmilla olla peiliin katsomisen paikka.

Takes two to tango! Parisuhde on kahden kauppa! Jossa tulisikin yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa!

Vierailija
54/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle että olet pahoillasi kun et soittanut takaisin kun et tiennyt miten tärkeää se oli. Ja kerrot että hänen möksähtämisensä on silti liioiteltua. Jos pyytää anteeksi niin fine jos taas ei niin anna olla jssap jne

Vierailija
55/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

En ole aloittaja mutta kommenttina että itse en ymmärrä miksi aikuisten ihmisten pitäisi näppäillä viestejä.

Kuka aikuinen ihminen käyttää sähköpostia?

Ihan vastaava asia.

Vierailija
56/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Sen viestin voi laittaa ennen kuin lähtee ajamaan, tyhmä.

Vierailija
57/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jotka laittavat navigaattoriin osoitteen vasta ajamaan lähdettyä. Eihän sitä voi aikaisemmin näpytellä.

Vierailija
58/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos kommenteistanne! Kyllä meillä on jotain muutakin kontrollointiin vivahtavaa suhteessa miehen taholta, hän haluaa, että asiat menevät niin kuin hän itse haluaa, vastaavasti häntä ei saa kuitenkaan kukaan "määrätä".

Tämä sama puheluepisodi on toistunut jo useamman kerran, eikä mies koskaan pyydä anteeksi suuttumistaan eikä tajua, että reaktio on överi. Kun yritän keskustella asiasta, hänellä lähtee käyntiin sama "nauhoitettu levy perusteluista" aina uudestaan, sellainen "luentomainen, konemainen puhe" siitä, kuinka pitää vastata, jos soittaa. Se ei ole ikäänkuin tavallista vastavuoroista keskustelua vaan kuin nauhoitus niitä samoja perusteluja.

Tässä asiassa ei ole myöskään mahdollista sopia puheluihin vastaamisesta yhteisestä kompromissilinjasta, vaan kyse on siitä, mitä mies itse haluaa. Todellakin minustakin reaktio on ylimitoitettu, kiitos että niin moni sanoi oman mielipiteensä. Välillä mietin, että eihän se olisi suuri vaiva tehdä niin kuin hän haluaa siinä asiassa, mutta tuntuu, että pitää puolustaa itsenäsiyyttäni ja jaksaa toimia oman arvion mukaan.

Vierailija
59/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kysymyksenä sellainen, että onko tuollaisessa suhteessa mitään järkeä? Vaikuttaa siltä, että molemmat kontrolloitte ja manipuloitte toisianne, mies vaatimuksillaan ja sinä sillä ettet vastaa puheluihin. Kyllä minäkin oletan, että mieheni vastaa puheluihini jos vain suinkin kykenee, eikä se ole mikään valtataistelu, eikä sen pitäisikään olla.

Vierailija
60/69 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellainen valtataistelu lopetetaan?

- alistumalla? Tuskin terveellistä mulle.

-pitämällä puolensa jolloin jatkuu?

-miten muuten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan