hermot menee Kelan terapiassa!
Sain valittua terapeutin ja oletin että kaikki on ok. Nyt oon käynyt jo monta kertaa ja en ole ollenkaan tyytyväinen!
Terapia ei ole sitä mitä sen pitäis olla.
Tavallista jutustelua. Ymmärtää kyllä hyvin.
Mutta haluaa tutustua pitkään ennen kuin aloittaa työskentelyn.
Haaskuuseen menee käynnit koko ajan.
Se voisi olla hyvä terapeutti jos se haluais.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppistä terapiasi on?
Itse käyn kelan hyväksymällä terapeutilla traumaterapiassa kaksi kertaa viikossa. Ensimmäinen vuosi oli sitä sitä jutustelua, koska terapiassa on kolme vaihetta: vakauttaminen, varsinainen traumojen läpikäyminen ja integroiminen. Tästä syystä terapia kestää helposti kahdesta kolmeen vuotta. Ei terapia ole sitä että käydään heti itse asiaan. Ja nimenomaa hyvä terapeutti haluaa tutustua sinuun todella hyvin ennen asioiden työstämistä, koska terapeutilla on myös iso vastuu siitä, ettet mene yhtäkkiä huonompaan kuntoon, vaan terapuetti osaa lukea sinua ja pysytella kanssasi siellä sietorajojen sisäpuolella.Sanoin sille että olen valmis kohtaamaan asiani ja kun olen esikäsitellyt niitä jo muualla.
Olen valmis ja oon ollut monissa ryhmissä ja kehoryhmissäkin.
Mutta mikään ei etene. Kuljemme eri raiteilla.
Ja viimeisenä vuonna kun on vain 40 käyntiä
käytettävissä.
Ja silloin kun se työstäminen alkaa, olisi tärkeää että käyntejä olisi riittämiin.Mutta terapeutilla on hirveän hankalaa auttaa sinua läpikäymään yhtään mitään jos ei saa tutustua sinuun ensin. Ymmärrätkö?
Et ymmärrä että se on tutustunut minuun jo ja tarinaani hyvän matkaa.
Säälittää kyllä se koska nyt on vaara että vaihdan terapeuttia.
Tuumaakaan ei antanut periksi kun keskustelimme.
Minä oon valmis. Se ei.
Terapeuttiin tutustumisesta: Mutta kyllähän sen tuntee saako terapeutti kiinni siitä, mistä puhut, vai horiseeko vastauksissaan kuin seinille ja jotain, minkä melkeinpä tiedät itse paremmin (paljon terapioita käyneenä).
166 euroa tavallisesta keskustelusta ja sellaisesta keskustelusta mitä voi käydä vaikka läheisen ihmisen kanssa.
Ja se ei suostu aloittamaan sitä varsinaista työskentelyä edes muutaman minuutin ajaksi.
itte huomasin saman kun kävin pari käyntiä kaupungin psykologilla. Sama kuin olisi naapurin mummollle jutellu niitä näitä: on säitä pidelly...ym. Tarkistapas terapeuetin koulutustaustat tarkkaan!Nykyään on avattu tää terapeutin nimike myös vain vähän opiskelleille, jotka eivät ole opiskelleet yliopisto tutkintoa suomessa. Ovat esim. sairaanhoitajia jotka käyny jonkun kurssin.tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon valmis. Se ei.
Terapeutin vaihtaminen on mahdollista ja hyvä vaihtoehto, jollei kemiat kohtaa. Turha terapeuttia sääliä, itseäsi varten terapiassa käyt. Miksi alunperin valitsit juuri tämän terapeutin muista vaihtoehdoista?
Vierailija kirjoitti:
itte huomasin saman kun kävin pari käyntiä kaupungin psykologilla. Sama kuin olisi naapurin mummollle jutellu niitä näitä: on säitä pidelly...ym. Tarkistapas terapeuetin koulutustaustat tarkkaan!Nykyään on avattu tää terapeutin nimike myös vain vähän opiskelleille, jotka eivät ole opiskelleet yliopisto tutkintoa suomessa. Ovat esim. sairaanhoitajia jotka käyny jonkun kurssin.tms.
Jos ja kun on kelan hyväksymä terapeutti, niin koulutustaustat on jo syynätty.
Kyllä on kryptistä skeidaa ap:n jutut. Jätä se terapeutti, jos ei kerran osaa, tulijoita riittää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon valmis. Se ei.Terapeutin vaihtaminen on mahdollista ja hyvä vaihtoehto, jollei kemiat kohtaa. Turha terapeuttia sääliä, itseäsi varten terapiassa käyt. Miksi alunperin valitsit juuri tämän terapeutin muista vaihtoehdoista?
Kysyn Kelasta ja kerron vielä terapeutille uudestaan ajatukseni ja sen että saatan vaihtaa terapeuttia jos en ole tyytyväinen.
Se on erikoistunut tiettyihin menetelmiin ja
sillä on tietoa mitä kaikilla ei ole.
Mutta nyt se vaikuttaa liian tieteelliseltä.
Mun mielestä terapiassa ei pitäisi tuntua tuolta.
Itse olen narsistiäidin pahoinpitelemä, ja aikuisena menin terapiaan. Kahden terapeutin kanssa lopetin, koska en kokenut saavani terapiasta mitään. Koin, etteivät he ymmärtäneet yhtään minua eivätkä keskittyneet minulle olennaisiin asioihin.
Sitten menin kolmannelle, ja heti tiesin, että tämä on oikea.
Kyse ei ole siitä, että olisin ollut käsityksessä, että terapeutti "ratkaisee asiat puolestani". Kahden ekan kanssa vain tuntui täydelliseltä rahan ja ajan hukalta.
Luota tuntemukseesi ja hae toinen terapeutti. Tiedät heti, kun natsaa.
Olen kelan terapiassa ja asioiden käsittely aloitettiin jo toisella kerralla. Mielestäni se tapahtui luontevasti samalla kun terapeutti tutustui minuun ja historiaani. Näiden seitsemän kuukauden aikana on muutaman kerran ollut käyntejä, jolloin en ole saanut kunnolla mistään ajatuksista kiinni ja silloin on tuntunut ettei terapia etene. Suvantovaiheiden jälkeen on aina löytynyt uutta pureskeltavaa ja olen saanut uusia oivalluksia.
Jos sinulla on hoitava lääkäri, ota häneen yhteyttä ja vaadi terapeutin vaihtoa tai ainakin mielipidettä siitä onko terapeuttisi tapa hoitaa sinua asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä terapiassa ei pitäisi tuntua tuolta.
Itse olen narsistiäidin pahoinpitelemä, ja aikuisena menin terapiaan. Kahden terapeutin kanssa lopetin, koska en kokenut saavani terapiasta mitään. Koin, etteivät he ymmärtäneet yhtään minua eivätkä keskittyneet minulle olennaisiin asioihin.
Sitten menin kolmannelle, ja heti tiesin, että tämä on oikea.
Kyse ei ole siitä, että olisin ollut käsityksessä, että terapeutti "ratkaisee asiat puolestani". Kahden ekan kanssa vain tuntui täydelliseltä rahan ja ajan hukalta.
Luota tuntemukseesi ja hae toinen terapeutti. Tiedät heti, kun natsaa.
Niin. Mulla oli jo aikaisemmin vahva ajatus että ryhdyn etsimään toista terapeuttia.
Ja nyt viimeksi kysyin suoraan koska aloitamme varsinaisen työskentelyn.
Ei luvannut mitään.
Puhui vain näistä teorioistaan.
Monta sataa euroa on jo uponnut tähän.
Ja se kuluttaa mun käyntikertoja!
Shekkivihko kuluu koko ajan.
Ja tosiaan sittenhän minä tarvitsen aikoja kun
aletaan lähestyä niitä vaikeita asioita ja mitäs
sitten kun käyntikerrat ovatkin "kortilla".
Mitä ihmettä ap oikein odotat terapeutilta? Jos et pysty edes sitä artikuloimaan, miten voit odottaa tuloksia?
Ei tämä yhteiskunta kuule pyöri sillä lailla että me kaikki terapeutin työskentelystä ratkaisua odotettaisiin.
Aivan!
Ei ole kyse ratkaisuista lainkaan. Terapeutti ei käytä menetelmiään joita hänellä on.
Ja tämän yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä yhteiskunta kuule pyöri sillä lailla että me kaikki terapeutin työskentelystä ratkaisua odotettaisiin.
Aivan!
Aivan! Aivan aivan!
Jatka vaan jatka vaan
Vierailija kirjoitti:
Minkä tyyppistä terapiasi on?
Itse käyn kelan hyväksymällä terapeutilla traumaterapiassa kaksi kertaa viikossa. Ensimmäinen vuosi oli sitä sitä jutustelua, koska terapiassa on kolme vaihetta: vakauttaminen, varsinainen traumojen läpikäyminen ja integroiminen. Tästä syystä terapia kestää helposti kahdesta kolmeen vuotta. Ei terapia ole sitä että käydään heti itse asiaan. Ja nimenomaa hyvä terapeutti haluaa tutustua sinuun todella hyvin ennen asioiden työstämistä, koska terapeutilla on myös iso vastuu siitä, ettet mene yhtäkkiä huonompaan kuntoon, vaan terapuetti osaa lukea sinua ja pysytella kanssasi siellä sietorajojen sisäpuolella.
Joopa joo :)
Mikä merkitys sillä että onko kelan terapiaa vai mitä on ? Onko idea siinä että pitäisi olla ei kelan terapiaa ?
Menee avauksesta jotenkin uskottavuus tuon "kelan" terapian takia.
Hienoa.
Transferenssitunteesi terapeuttia kohtaan ovat heränneet noin pian. Ne ovat lapsuudessa toteutumatta jääneitä toiveita vanhempiasi kohtaan. Sisäinen lapsesi tarpeita. Vihan tunteen herääminen on hyvästä.
Joo. Kävin sellainen ns. normaalin kofnitiivisen terapian, mutta sielläpä ei tajuttukaan, että kasvattajani on kohdellut minua narsistisesti. Se oli hyvä terapia niihin ongelmiin, joita mulla silloin oli ja kuten säkin sanot, oot käsitellyt jo asioitasi paljon.
Jokunen vuosi sitten uuden elämäntilanteen myötä hain uudelleen terapiaa, se oli edelleen sellaista samaa mitä se aiempikin.
Ei oikein auttanut. Terapeutti tuntui syyllistävän ja syyttävän minua ongelmistani! Asia ratkesi sillä, että tajusin aivan muita reittejä tarvitsevani narsismia ymmärtävää terapeuttia. Kun sellaisen löysin tunnen, että vihdoinkin saan apua siihen, mikä jäi aiemmin käsittelemättä ja joka vaivasi kun pahemmat ongelmat oli raivattu päältä pois. Eikä todellakaan syytetä minua siitä, etten tee niin tai näin! Koska sille on syy. Ja sen ratkomme nyt.
Eli usko omaa intuitiotasi, hae, hae ja hae, että sä löydät villakoiran ytimeen katsoa osaavan henkilön.