Vierailija

Luulen että tämä on ibs sillä välillä kipuilua on eri paikoissa, mutta 99% ajasta se on ylhäällä. Jatkuvaa painontunnetta ylävatsalla, refluksioireita, vatsahapot polttavat jne. Oireet ovat todella voimakkaita ja joudun lääkitsemään niitä koko ajan libraxilla. Jotkut ruuat pahentavat selkeästi oireita, mutta missään vaiheessa oireet eivät lakkaa.

Olen kokeillut kuitulisää, joka saa vatsan kyllä toimimaan nopeammin, mutta ei auta ylävatsakipuihin. Hirvittävää poltetta aamusta iltaan tai sitten noita väsyttäviä lääkkeitä ja pientä poltetta. Alkaa turhauttaa ja olen käytännössä työkyvytön.

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (6)

Vierailija

Minulla on IBS ja se oireilee joko keskellä vatsaa tai sitten vasemmalla alhaalla, ei koskaan ylhäällä. (Tuolla vasemmalla alhaalla on joku suolenmutka ja on kuulemma yleistä, että IBS oireilee siellä). 

Kannattaa mennä asiansa osaavalle ravintoterapeutille joka opastaa sinut FODMAPin saloihin. Jos FODMAPista on sinulle apua, oireet helpottavat usein ihan parissa päivässä kun olet aloittanut eliminaatiovaiheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on samat oireet, syynä palleatyrä.

Mulle tehtiin taannoin tähystys eikä näkynyt mitään. Olisikin ollut jokin tuommoinen. Jos tuo fodmap ei toimi, on elämä melkein pilalla. Semmoinen tunne minulla on...

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla vilja allergia.

Minulta on otettu kaikki verikokeet ja allergiatestit myös verikokeesta.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vilja allergia.

Minulta on otettu kaikki verikokeet ja allergiatestit myös verikokeesta.

Ap

Mulla kanssa, mutta ei näkynyt. Niinkuin en näy laktoosi intokaan, mutta oireet on.

Eli tehtiin testi eriruokavalioilla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat