Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka voitte ostaa käytettyjä vaatteita?

Vierailija
15.02.2006 |

Miten joku voi ostaa ja pitää päällään käytettyjä vaatteita? Ihan puistuttaa koko ajatus.

Ymmärrän nyt vielä sisaruksilta perityt lastenvaatteet, mutta ihan tuntemattomilta ostetut vaatteet, YÖk.

Tiedä missä ne ovat olleet.

Jos mulla ei ole varaa ostaa uusia vaatteita niin olen mielummin ilman kun käytän jonkun toisen vanhoja rääsyjä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko taas kertomassa täällä ongelmiasi.

Eikö riitä, että että kaksplussan sivuilla kaikki

tietää sun ongelmas

Vierailija
22/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 2 leikki-ikäistä lasta ja olen ostanut lapsille kirppikselta vaatetta vaan pari kertaa. Uutena ostan normihinnalla tai alesta vaikka rahaa ei paljon olekkaan. Joskus saadaan serkuilta käytettynä ja niitä kyl käytetään kanssa. En osta kirppikselta koska tiedän tuon että kaikki pöpöt yms. ei lähde pesussa pois. Lisäksi ajattelen että lapset on niin vähän aikaa pieniä että haluan ostaa uutena vaatteet. Eihän se varmaan järkevää oo ostaa kaikkee uutena,mutta en voi sille mitään että etoo ostaa jonkun vanhoja vaatteita tai kenkiä.

Vierailija
24/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varmaan todella hankalaa jos olisi oikeasti pöpökammoinen.Miettikää kun ei voisi käydä missään ravintoloissa tms. paikoissa.Ruoka-annoksethan käyvät monen mutkan kautta ennen kuin päätyvät ruokailijan eteen.Entäpä kaupassa? Varsinkin hevi-osasto- kuinka moni muu asiakas on käynyt pesemättömillä käsillä näpeltämässä niitä tuotteita? Kyllähän ne kotona pestään/kuoritaan ,mutta sama asia kuin kirpparivaatteissa- kyllähän nekin pestään.Silitys viimeistään tappaa pöpöt (jos niitä enää on; tuskin).

Esimerkkejä on pöpöjen leviämisestä on paljon. Vaikea ymmärtää,miten joku voi kammoksua kirpputorivaatteita, mutta onneksi ei ole minun päässäni tämä ongelma (sieltä löytyy sitten muita ;D ). Jääpähän meille muille enemmän löytöjä :)

-M.-

Vierailija
25/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostan käytettyä ja laadukasta suomalaista ja eurooppalaista kuin henkkamaukan, zaran, lindexin, mangon tai muun rättikaupan uustuotantoa, jossa saumat kiertävät, neuleet nypyttyvät ja valmistusvirheet ovat selkeästi näkyvissä. Lisäksi on kaikkien etu hyödyntää maailmassa jo olevia tuotteita kuin tuhlata luonnonvaroja vaarantaen lastemme tulevaisuuden jatkuvaan ja turhaan uuden ahnehtimiseen.

Ja maailman karu tosiseikka nyt vaan on, ettei kukaan ole saari. Tyttö- ja poikabakteereja tartttuu väkisinkin. Hui apua.

Vierailija
26/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 2 leikki-ikäistä lasta ja olen ostanut lapsille kirppikselta vaatetta vaan pari kertaa. Uutena ostan normihinnalla tai alesta vaikka rahaa ei paljon olekkaan. Joskus saadaan serkuilta käytettynä ja niitä kyl käytetään kanssa. En osta kirppikselta koska tiedän tuon että kaikki pöpöt yms. ei lähde pesussa pois. Lisäksi ajattelen että lapset on niin vähän aikaa pieniä että haluan ostaa uutena vaatteet. Eihän se varmaan järkevää oo ostaa kaikkee uutena,mutta en voi sille mitään että etoo ostaa jonkun vanhoja vaatteita tai kenkiä.

Siis oikeasti, en itse tiedä mitä "pöpöjä" pitäisi pelätä kirpparivaatteista!?

Kuulostaa vähän siltä kuin olisi jäänyt samalle tasolle kuin lapsille sanotaan "ei saa syödä hiekkaa, siitä tulee pöpöjä". Jotenkin ne pöpöt on jotain kamalaa mitä pitää pelätä, mutta pystyykö pöpökammoinen kertomaan mitä pöpöjä pelkää ja miksi, mitä ne aiheuttavat?

Vierailija
27/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nimittäin jäädä koukkuun ;-)

Vierailija
28/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on bakteerikammo?

Bakteerikammoinen ihminen siivoaa hullun lailla, pesee alati käsiään eikä uskalla koskea vessan ovenkahvaan. Tällaisia ihmisiä on väestöstä pari prosenttia, joten kammo ei ole siis kauhean harvinainen. Suurimalla osalla ongelma ei kuitenkaan ole kovin paha.

Helsingin yliopiston professori Hasse Karlssonin mukaan pakkomielteessä merkitsevää on oireiden kesto ja vaikeusaste. Mikäli oireet ovat sellaisia, ettei pakkoajatuksia pysty torjumaan, vaan ne on koetettava taikoa pois rituaaleilla, on se yksi sairauden merkki.

Hälyttävää on myös, jos pakko-oireet vaikuttavat muuhun elämään ja tilanne jatkuu pitkään. Yli kuukauden jatkunut pakkomielle on hänen mukaansa jo hälyttävää.

Usein bakteerikammoon liittyy tunne saastumisesta, jota yritetään lievittää erilaisilla rituaaleilla, kuten ylettömällä käsien tai hampaiden pesulla.

Karlssonin työuran hankalin tapaus on ollut henkilö, joka pesi kahdeksan tuntia päivässä käsiään ja kuivasi ne lopuksi hiustenkuivaajalla, koska pyyhkeestä olisi saanut bakteereja. Jos puhelinsoitto keskeytti rituaalin, se piti aloittaa uudestaan

Vierailija
29/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään löysin 5-vuotiaalle tytölle kolmet housut, veljelleen sortsit, tyttövauvalle kolme ihanaa kesäpukuhametta ja poikavauvalle shortsiasun. Ostin vielä memory-pelin.

Kaikki oli hyväkuntoisia, uudenveroisia vaatteita, pestyjä, osa silitettyjäkin... yksi mekko merkkivaate, muut lindex, hm-käyttövaatteita. Pesen kyllä vaatteet yleensä, mutta nyt poika tarvitsi viileän helleasun heti käyttöön.

Rahaa meni 11,5 euroa.

Voin hyvin käyttää lapsilla ja itsellä käytettyjä vaatteita. Jos tässä nyt joka pöpöä pelkäisi, ei voisi olla rahan kanssa tekemisissä, ei matkustaa sporalla, ei mennä mihinkään yleiseen vessaan, ei käydä missään. Ei ostaa esim. hedelmiä, koska joku on niitä ropeltanut jne.

Vierailija
30/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin aikoinaan, että narkkarit käy putsaamassa ruiskunsa hedelmäosaston sitruunoihin.

Tökkäsevät ruiskun sitruunaan ja ......

Yleensä en ole pöpökammoinen, mutta tämän jälkeen en ole irtositruunoita ostanut.

Vierailija
31/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin aikoinaan, että narkkarit käy putsaamassa ruiskunsa hedelmäosaston sitruunoihin.

Tökkäsevät ruiskun sitruunaan ja ......

Yleensä en ole pöpökammoinen, mutta tämän jälkeen en ole irtositruunoita ostanut.

Oletko varma, etteivät esimerkiksi käytä toisinaan appelsiineja tai mandariineja?

Tai olisiko varminta välttää kaikkea tuoretta ja irtona myytävää.

Ai niin, mutta niistä eineksistäkin löytyi lasia.

Kannattaa ehkä kasvattaa ruuat itse.

Vierailija
32/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan käytettyjä, hyväkuntoisia vaatteita sekä itselleni, että lapsilleni.

Koska siten saan ostettua merkkivaatteita h&m vaatteiden hinnalla. Ostan vain erittäin hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita.

Kirpputoreilla ym. paikoissa käyn myös siksi, että pidän aidosti vanhoista tyylihuonekaluista. Eli myös huonekalumme ostan useimmiten käytettyinä. Ap ei varmaan voisi istua meillä edes nojatuolille, koska eihän sitä tiedä kenellä se on ennen meitä ollut!

Ja tosiaan niitä vaatteita sovitetaan kaupoissa. Itse en sen takia sovita mitään kaupoissa, vaan vasta kotona pesun jälkeen. Samoin pesen heti kaiken mitä meille sisään kannan, myös huonekalut.

Vierailija
33/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kaikkea tarttuu persukseesi, kun istut jossain pehmustetussa tuolissa esim. apteekissa, bussissa/junassa, pankissa, ravintolassa tai missä vaan - kai sulla on joku oma suoja aina mukana :D. Joku inkontinenssityyppi tms. on kuule ehkä istunut samoilla penkeillä.

Vierailija
34/42 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippeli koskaan vieraillut ennen sinua jonkun uun naisen emättimessä tai muussa kolossa. Jos on, kannattaa käyttää aina kondomia. Kyseessähän on käytetty vehje.

Vierailija
35/42 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti

Vierailija
36/42 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt alusvaatteet, joissa näkyy käytön jälkiä kainaloissa ja haarojen välissä. Ehkä hajuakin vielä jäljellä.

Vierailija
37/42 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti

Vierailija
38/42 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi ja pitääkin pestä.

Vierailija
39/42 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voin ostaa käytettyjä vaatteita. Usein vaate ollut vain yhdellä omistajalla. Sen sijaan kaupassa ja etenkin alennusmyynneissä vaatteita on voinut kokeilla sadatkin ihmiset. 

Vierailija
40/42 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ne pesukoneessa ennen käyttöön ottoa enkä osta koskaan likaisia, rikkinäisiä tai muuten huonokuntoisia vaatteita. Hyvähän se on kierrättää tavaroita eikä heittää niitä pois vaikka ei itse enää tarvitse niitä mutta niitä voi niitä vielä käyttää.