Jos kuolisit tänään, löytyisikö helposti 6 arkunkantajaa?
Vai pitäisikö pyytää seurakunnan työntekijöitä kantamaan?
Kommentit (116)
Avomies, veli, isä, appiukko ja kaksi kummisetää.
Minut tuhkataan suoraan, en tarvitse arkkua, enkä kantajia. Kuulun siviilirekisteriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei läheisiä naispuolisia jotka voisi kantaa?
Veljeni ja hänen poikansa. Kaksi vävyä.
Eksäni ja hänen veljensä ehkä. Tai sitten nykyisen mieheni poika ja vävy. '
Paras miespuolinen ystäväni. Kolme rakkainta serkkuani.
(Itkenkin jo...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset voi, eikä saa, kantaa arkkua.
vaikak uinka helposti, on aiankin 100 ihimstä jotka olevat onnenllsiia päästä minusta eroon.
Ei ole sitten enää minun ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta yleensähän miehet kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sekoilet :D Kuka kieltäisi?
Itse olen kantanut molempia isoäitejäni ja toista isoisää. Naiskantajat ovat ihan yleisiä nykypäivänä.
Kyllä löytyisi, mutta voin kuvitella mikä tilanne siitä tulisi. Ne lähimmät miespuoliset henkilöt riitelee keskenään joka asiasta. :D Arkku tippuisi todennäköisesti hautaan pää edellä ja pari kantajaa tyrkittäisi perään.
Naiset voi, ja saa, kantaa arkkua. On vain hyvin harvinaista Suomessa. Tiedän tapauksen jossa perheettömän naisen työtoverit, kaikki naisia, kantoivat hänet hautaan.
Tietysti naiset voi kantaa, eihän se edes ole fyysisesti raskasta kun paino jakaantuu kuudelle.
Mies, isä, kolme veljeä ja vaikka appiukko
Minut tuhkataan, joten kantajia ei tarvita. Jos tarvittsis, niin kuutta kantajaa ei löytyis. Yksi löytyy, mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sekoilet :D Kuka kieltäisi?
Itse olen kantanut molempia isoäitejäni ja toista isoisää. Naiskantajat ovat ihan yleisiä nykypäivänä.
Niin no, nykyään tietty saa vaikka virtsata haudalle, mutta minun maailmassani se on nyt ja aina häpeä.
Syntistä touhua, sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi, ja saa, kantaa arkkua. On vain hyvin harvinaista Suomessa. Tiedän tapauksen jossa perheettömän naisen työtoverit, kaikki naisia, kantoivat hänet hautaan.
Jossain vanhoillisella seudulla ehkä? Kun itse kannoin ekan kerran 90-luvun alussa niin se ehkä hieman aiheutti hämmästystä, mutta 5 vuotta sitten ei enää yhtään. Ainakin meidän seurakunnassa ihan tavallista.
Ei kyllä kiinnostaisi pätkääkään. Tuhkaa ei tarvitse edes kantaa.
En kuulu seurakuntaan ja minut tuhkataan, mutta JOS tarvitsisin arkunkantajia, niin kyllä 6 löytyisi.