Mitä haluaisit kysyä ex-lestadiolaiselta?
Kysy mitä mieleen juolahtaa, minä vastaan asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (10)
Katsotko TV7:n ohjelmia? Itse olen kiinnostunut vapaista suunnista, mutta toistaiseksi uskon sydämessäni kotona, enkä ole käynyt missään seurakunnassa. Entäpä sinä?
Mikä sai sinut lähtemään?
Kuuluuko lestadiolaisuuteen pukeutua trendikkäästi, mutta ilman meikkiä ja hiusten värjäystä? Tuo on oma havaintoni tuntemistani lestadiolaisista pääkaupunkiseudulla.
Oletko katunut lähtöäsi vai oliko se hyvä päätös? Mitä lähipiirisi oli mieltä uskosi hylkäämisestä? Mikä oli hulluin sääntö tai rajoitus perheessänne kun olit lapsi?
Joku kysyi hulluinta sääntöä lapsuudessasi.. mua kiinnostaisi kaikki säännöt/kiellot kun olit lapsi?
Lestadiolaisissa on suhteellisen "paljon" lääkäreitä ja kätilöitä. Osaatko sanoa, miten he (erityisesti naiset) selittävät itselleen, että lapsia otetaan niin paljon kuin vain tulee? He kuitenkin ammattinsa kautta ymmärtänevät fysiologiset faktat ihan eri tasolla. Ovat varmasti myös nähneet, mitä tämä naisen kropalle tarkoittaa, henkisestä jaksamisesta nyt puhumattakaan.
Miten korvaat sen tyhjiön, jonka (erottuasi) lähimmäiset ja ystävät jättivät?
Uskotko Jumalaan ja kuulutko nykyään johonkin seurakuntaan? Perustelut vastaukselle olisi kivat myös.