Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko aseksuaalinen? En tarvitse seksiä toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
22.05.2026 |

Olen miettinyt että olenko aseksuaalinen, koska koen olevani vähemmistössä. 

En tarvitse seksiä toisen ihmisen kanssa. Parisuhteessa ollessani olen harrastanut seksiä, mutta aina toisen aloitteesta, koska en ole itse kokenut tarvetta seksiin. Seksi on ollut ihan mukavaa ja olen saanut orgasmin, mutta ilmankin olisin pärjännyt. Olen lesbo jos sillä on jotain merkitystä. Viimeisimmässä suhteessa mielummin annoin tyttöystävälleni, siis sormetin/nuolin häntä tai käytin dildoa, itse en tarvinnut "käsittelyä". 

Tarvitsen kuitenkin orgasmin säännöllisesti, ja olenkin masturboinut hyvin nuoresta lähtien ja pidän kyllä siitä. Parisuhteessa ollessakin olen mielummin masturboinut kuin antanut toisen tehdä minulle orgasmin. 

En ole koskaan kokenut sellaista että pitäisi sinkkuna ollessa saada seksiä toisen kanssa tai hommata seksikumppani. En haaveile seksistä toisen kanssa. 

Voiko olla aseksuaali jos kuitenkin masturboi ja tarvitsee sen laukeamisen säännöllisesti? 

Parisuhteessa kyllä kaipaan läheisyyttä, halailua, pussailua, lähekkäin oloa jne todella paljon. 

N39

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Aseksuaali on nimenomaan henkilö, joka ei halua seksiä toisen kanssa. Voi silti haluta masturboida.

Vierailija
2/6 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mono/unoseksuaali, näin uudehkojen termien mukaan 😭😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy aina kategorioida itsensä? Et ole samanlainen kuin kukaan muu, kukaan ei ole.

Vierailija
4/6 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täytyy aina kategorioida itsensä? Et ole samanlainen kuin kukaan muu, kukaan ei ole.

Kategorisointi voi helpottaa aiheesta keskustelua ja toisten ihmisten kokemusten etsimistä sekä ymmärtämistä. Kukaan ei ole täsmälleen samanlainen, mutta yhtäläisyyksiä löytyy ja niiden kautta voi oppia tuntemaan itsensä paremmin. 

Vierailija
5/6 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran olen itse ajatellut, että on ollut kiva kategorisoida, että voi kertoa itsestään rehellisesti. 

Minähän esimerkiksi oikeasti luulin, että kukaan ei välitä seksistä tai romantiikasta "oikeasti", korkeintaan joku vietti vie miehiä että lapset saadaan aikaan. Tuntui suunnilleen joltain meemiltä. 

Eikä ole mitään estoja, yhdessä suhteessa lähes kaikki paskaleikkejä lukuunottamatta kertaalleen kokeiltu ja vielä siinä iässä kun fyysistä pakotusta siellä haarusalueella oli eniten. Nahh. 

Orgasmin saaminen kivaa, kaikki muu plääh, eikä kukaan saa sukkia pyörimään pelkästään olemalla olemassa. Tietty toiminta tai tilanteet voi sytyttää hetkellisesti, mutten silti oikein halua seksiä. Mielestäni tämä on aika tärkeä ominaisuus kertoa normaaliseksuaaliselle miehelle taikka naiselle joka minua haikailee suhteeseen.

Ja nykyään on yhtälailla aseksuaali puoliso niin hyvin toimii. 

Vierailija
6/6 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kuulemieni määritelmien mukaan jotkut aseksuaalit kokevat seksuaalista halua, mutta se ei vaan kohdistu toisiin ihmisiin. Silloinkin voi periaatteessa harrastaa seksiä jos saa fyysisestä stimulaatiosta jotain irti tai tekee sen kumppanin iloksi. Mutta näistä jotkut riitelevät varmaan maailman tappiin saakka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän