Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinityttöjen oudot pukeutumisriitit? Listataan :)

Vierailija
27.01.2016 |

- talvella takki auki, kädet taskussa
- monta toppia päällekkäin, jolla yritetään kohottaa a-kupista beehen.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teinitytöillänne pitkät kalsarit alla? Mun 14-v ei suostu laittamaan

On kaulahuivi, takki auki, neule ilman alupaitaa. Pipo ja hanskat taskussa. Kesäkengät ovat takavarikoituina kesään saakka.

Täällä pitäisi tehdä miehelle sama... Tulee muuten vaikeuksia selittää pojalle miten hänen on pukeuduttava talvella talvikenkiin, kun isänsä porhaltaa kesät talvet samoilla tennareilla.

Vierailija
82/104 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitit?  'Riitti' on Nykysuomen sanakirjan mukaan 'uskonnollinen meno, tai palvontameno' Mitä ihmeen tekemistä ap. näet sillä olevan sen kanssa,että haluat täällä nyt vain  puhua ja keskustella  (teinityttöjen) pukeutumisesta.

Pukeutuminenhan   on vain pukeutumista,puhuttiin sitten minkä ikäryhmän pukeutumisesta hyvänsä.

Voidaan tietystikin puhua vaatevalinnoista,niihin liityvistä kulutustottumuksista sekä esim.jostain   eri-ikäisten ihmisten erilaisista tavoista pukeutua,mutta yhtä kaikki :pukeutumista se kaikki vain on. 

Rituaalikaavut ja päähineet,ym.sakraalivaatteet tietystikin kuuluvat riitteihin ja niiden menoihin ja tunnuksiin, mutta esim. 'teinityttöys' ei kuitenkaan ole mikään uskonlahko,salaseura tms. Turhaa  arkisten asioiden mystifiointia siis nyt harjoitat itse.

Aivan yhtä höpsöä olisi puhua esim. 'keski-ikäisten miesten pukeutumismenoista', tai vaikka 'mummojen pukeutumisriiteistä'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin Lapista pk-seudulle perheen kanssa ja asia mikä on ihmetyttänyt, on ihmisten pukeutuminen. Lapista tulevana nämä kovemmat pakkaset ovat olleet ihan normaali asia, ei siinä siis mitään epänormaalia, toppatakilla tarkenee. Mutta kun pakkasta on se nollan ja -10 välillä, on täällä porukalla toppatakit päällä ja sellainen kuin pitäs tareta kovemmastakin pakkasesta. Oli vaikeaa pidätellä naurua ekoina koulupäivinä täällä kun muilla koulussa paksut takit ja ite meen hupparilla. :D Ainakin entisellä kotiseudulla kyseisen suuruisella pakkasella kouluun mentiin ihan huppareissa, ja itse pidin kyllä pipoa päässä kun taas kaikki ei.

Tää ei liittynyt teinityttöihin pelkästään vaan yleisesti nuorten pukeutumiseen.

Ohhoijaa...... 

Vierailija
84/104 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhutaan sitten pukeutumisesta vaan ,eikä mistään 'riiteistä'...

85/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin nuorilla näkee jotenkin ihmeellisen juhlavia vaatteita ja asusteita normaalina koulupäivänä. Kultaisia kelloja ja pikkumustia. Sellaisia mitä laittaisin itse baariin tai hienoihin tilaisuuksiin. Mutta niin paljastavia vaatteita mitä joskus näkee siellä koulussakin, en laittaisi mihinkään. En tiedä sitten olenko jotenkin ylisiveä kun en vain halua esitellä rintaliivien hakasia ja paljasta selkääni paidassa, jossa on takana reikä.

T. 20 v

Kyllä! Tänään juuri juttelin luokkakaverini kanssa, miten kouluun pukeutuminen on muuttunut tosi lyhyessä ajassa; olen 21-vuotias, ja ylä-asteella tyylikkäät tytöt pukeutuivat farkkuihin, toppeihin ja koruina käytettiin korkeintaan kultaista ristiä tms, yksinkertaisia korviksia ja ranteessa saattoi olla jokin ketju. Kellot olivat noloja ja aikuisten tavaroita, isot rihkama- tai logokorut outoja, ja liian hienosti pukeutuminen oli paljon hävettävämpi juttu kuin alipukeutuminen. Meikki oli hyvin, hyvin hillitty, ripsiväriä ja puuteria lähinnä, kulmakarvoja ei haluttu korostaa. Minä tykkäsin siitä tyylistä, se oli fiksu, käytännöllinen ja nätti, en tajua, miten 16-18-vuotiaat luokkalaiseni jaksavat melkein joka aamu meikata kasvoilleen sen countoring-tyylisen maskin, vaihtaa kämmenen kokoiset korvikset päivittäin, asettaa sormiin 3-6 sormusta, kaulalle paksu ja näyttävä kaulakoru, rihkamaa tietty, ja päälle jokin sellainen melko, jonka minä laittaisin juhliin. Koululaukkuna on Guessin tai MK:n laukku ja sen sisällä hieno, kallis tabletti. He todella osaavat meikata kuin ammattilaiset, meikkipussit ovat melkein kuin reppuja ja pullistelevat erilaisia suteja ja mömmöjä. Mutta toisaalta, silloin kun he harvoin eivät jaksakaan laittautua, he näyttävät kipeiltä, kalpeilta ja elottomilta, silloin minä taas... No, minä näytän siltä aina 😁

Vierailija
86/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin nuorilla näkee jotenkin ihmeellisen juhlavia vaatteita ja asusteita normaalina koulupäivänä. Kultaisia kelloja ja pikkumustia. Sellaisia mitä laittaisin itse baariin tai hienoihin tilaisuuksiin. Mutta niin paljastavia vaatteita mitä joskus näkee siellä koulussakin, en laittaisi mihinkään. En tiedä sitten olenko jotenkin ylisiveä kun en vain halua esitellä rintaliivien hakasia ja paljasta selkääni paidassa, jossa on takana reikä.

T. 20 v

Kyllä! Tänään juuri juttelin luokkakaverini kanssa, miten kouluun pukeutuminen on muuttunut tosi lyhyessä ajassa; olen 21-vuotias, ja ylä-asteella tyylikkäät tytöt pukeutuivat farkkuihin, toppeihin ja koruina käytettiin korkeintaan kultaista ristiä tms, yksinkertaisia korviksia ja ranteessa saattoi olla jokin ketju. Kellot olivat noloja ja aikuisten tavaroita, isot rihkama- tai logokorut outoja, ja liian hienosti pukeutuminen oli paljon hävettävämpi juttu kuin alipukeutuminen. Meikki oli hyvin, hyvin hillitty, ripsiväriä ja puuteria lähinnä, kulmakarvoja ei haluttu korostaa. Minä tykkäsin siitä tyylistä, se oli fiksu, käytännöllinen ja nätti, en tajua, miten 16-18-vuotiaat luokkalaiseni jaksavat melkein joka aamu meikata kasvoilleen sen countoring-tyylisen maskin, vaihtaa kämmenen kokoiset korvikset päivittäin, asettaa sormiin 3-6 sormusta, kaulalle paksu ja näyttävä kaulakoru, rihkamaa tietty, ja päälle jokin sellainen melko, jonka minä laittaisin juhliin. Koululaukkuna on Guessin tai MK:n laukku ja sen sisällä hieno, kallis tabletti. He todella osaavat meikata kuin ammattilaiset, meikkipussit ovat melkein kuin reppuja ja pullistelevat erilaisia suteja ja mömmöjä. Mutta toisaalta, silloin kun he harvoin eivät jaksakaan laittautua, he näyttävät kipeiltä, kalpeilta ja elottomilta, silloin minä taas... No, minä näytän siltä aina 😁

Olitko hikari? Tosta tyylistä tunnisti meidän koulussa ne "nolot" ja "nörtit".. toppi, farkut, kultainen risti ja ketju ranteessa...

Vierailija
87/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 myös 21v siis

Vierailija
88/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

83 vanhempasi olivat oikeassa. Sun ei olisi pitänyt tapailla sitä poikaa. Seksiähän se vaan halusi. Onneksi kylmyys esti.

83 jatkaa...seksiähän mäkin halusin. Mä olin 17 v, hormoonit hyrräs koko ajan. Ja aijai, mä olin sen kanssa vuoden ja sain kyllä sitä seksiäkin kun siinä kerkes olla lämpimiäkin kelejä :D :D

Vierailija
89/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pojilla pannumyssy päässä syvälle vedettynä korvien yli kuin pikkutytöillä. Katsovatko vanhemmat enää lainkaan lastensa perään? Vai saavatko tehdä mitä huvittaa. 

Tätä kommenttia en kyllä ymmärrä tippaakaan. Hullummaltahan sellainen pikkutörö takaraivolla näyttää kuin oikea korvat peittävä pipo?

Vierailija
90/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pojilla pannumyssy päässä syvälle vedettynä korvien yli kuin pikkutytöillä. Katsovatko vanhemmat enää lainkaan lastensa perään? Vai saavatko tehdä mitä huvittaa. 

Tätä kommenttia en kyllä ymmärrä tippaakaan. Hullummaltahan sellainen pikkutörö takaraivolla näyttää kuin oikea korvat peittävä pipo?

Heh,heh sehän näyttäisi aivan siltä juutalaisten 'kipalta' jota he (miehet siis) käyttävät synagoogissaan jotain Talmudin säkeitä lukiessaan. Siinä on nyt se rituaalipäähine,jos sellaista joku tälle palstalle kaipasi...

Vierailija
91/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mitään tätimäistä paheksuntaa, mutta vilpittömästi ihmettelen joidenkin nuorten halua palella. Kun ulkona oli -27 astetta pakkasta, näin juuri noita valkoiset lenkkarit, paljaat nilkat (kai siellä edes sukat oli?), avoin ei-pakkassään takki, paljaat kädet ja paljas pää-yhdistelmiä. Ei toki kaikilla, mutta yllättävän paljon noita syystakki auki-kesätossut jalassa-nuoria näkyi. Mitä he sillä haluavat sanoa tai todistaa? Ei muoti tuollaista vaadi. Talvella on oma muotinsa.

Vierailija
92/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin välihousu ihmettelyihin: en itse käyttänyt niitä teini-iässä juuri koskaan oli se että ei vaan mahtuneet farkkujen alle. Edelleen osa farkuista on niin kireitä, että vaikka jotkut kalsongit tai paksut sukkahousut sinne alle saakin tungettua niin olo on aika tukala ja epämukava. Tosin saa nykyään olla -20 pahemmalla puolella että tarvitsen edes välihousuja, kyllä siperia opetti teini-iässä ja koivet karaistui. Hyvät ja lämpimät talvikengät on itselle paljon tärkeämmät kuin housujen määrä ja lämpöisyys; teininä meni kyllä talvi jos toinenkin kesätennareissa. 

Vierailija
93/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converset kesät talvet

Vierailija
94/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

iphone kädessä ja nenä kiinni siinä.

Vierailija
95/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin välihousu ihmettelyihin: en itse käyttänyt niitä teini-iässä juuri koskaan oli se että ei vaan mahtuneet farkkujen alle. Edelleen osa farkuista on niin kireitä, että vaikka jotkut kalsongit tai paksut sukkahousut sinne alle saakin tungettua niin olo on aika tukala ja epämukava. Tosin saa nykyään olla -20 pahemmalla puolella että tarvitsen edes välihousuja, kyllä siperia opetti teini-iässä ja koivet karaistui. Hyvät ja lämpimät talvikengät on itselle paljon tärkeämmät kuin housujen määrä ja lämpöisyys; teininä meni kyllä talvi jos toinenkin kesätennareissa. 

Virtsatietulehduksen kun saa krooniseksi/pitkäaikaseksi ja nousee vielä munuaisiin ja pääsee tiputukseen sairaalaan niin rupee olemaan välihousut jo -5

Vierailija
96/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhdistä itsensä toppaamista ja aikuisuutta. Oon 31, en tiedä mitään hirveämpää kuin legginsit tai sukkahousut!!! Pelkät farkut päällä aina. Lyhyehköt mustat sukat ja nilkkurit/lyhyet bikerit. Takki ohutta untuvaa tai maihari. En kestä hikoilua! En ota juuri koskaan hanskoja mukaan ja pipoa käytän täysin näön vuoksi. Okei, ymmärrän toppapuvun jos on tarhantäti, mut muilla en. Eläissäni ei oo virtsatietulehdusta tai "kylmettymisen vuoksi tulleita jenkkiksiä" ollut. Jos on liian kylmä, otan taksin, ei tarvitse sen ihmeempiä taikatemppuja.

Vierailija
97/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikat nuoret naiset saavat syyttää niitä jenkkakahvojaan, jotka ei meinaa lähteä millään jumppa- tai ruokavaliokeinolla pois, siitä kun ovat pitäneet liian matalia housuja ja korkeita toppatakkeja kylmällä säällä.

Vyötärö- tai mikä tahansa alue alkaa varastoimaan melko pysyvää rasvaa siihen kohtaan jota palelee.

Saisinko mä tissit kasvamaan siten, että työntäisin ne pakastelokeroon ilman paitaa ja rintsikoita? :DD

Vierailija
98/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tän keskustelun innoittamana tänään koulussa muiden jalkoja, ja huomasin et enemmän on pojilla nilkat paljaana.

Vierailija
99/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhdistä itsensä toppaamista ja aikuisuutta. Oon 31, en tiedä mitään hirveämpää kuin legginsit tai sukkahousut!!! Pelkät farkut päällä aina. Lyhyehköt mustat sukat ja nilkkurit/lyhyet bikerit. Takki ohutta untuvaa tai maihari. En kestä hikoilua! En ota juuri koskaan hanskoja mukaan ja pipoa käytän täysin näön vuoksi. Okei, ymmärrän toppapuvun jos on tarhantäti, mut muilla en. Eläissäni ei oo virtsatietulehdusta tai "kylmettymisen vuoksi tulleita jenkkiksiä" ollut. Jos on liian kylmä, otan taksin, ei tarvitse sen ihmeempiä taikatemppuja.

Olet yli-ikäinen pissaliisa.

Vierailija
100/104 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikat nuoret naiset saavat syyttää niitä jenkkakahvojaan, jotka ei meinaa lähteä millään jumppa- tai ruokavaliokeinolla pois, siitä kun ovat pitäneet liian matalia housuja ja korkeita toppatakkeja kylmällä säällä.

Vyötärö- tai mikä tahansa alue alkaa varastoimaan melko pysyvää rasvaa siihen kohtaan jota palelee.

Saisinko mä tissit kasvamaan siten, että työntäisin ne pakastelokeroon ilman paitaa ja rintsikoita? :DD

Jos teet sitä jatkuvasti niin ehkäpä. Kyllä se kroppa alkaa vuosien saatossa kerämään ylimääräistä rasvaa sinne missä sitä lämmikettä tarvitaan. Syytän omia jenkkiksiäni tästä :D Aina ollut liian lyhyt takki kesät talvet.