Teinityttöjen oudot pukeutumisriitit? Listataan :)
- talvella takki auki, kädet taskussa
- monta toppia päällekkäin, jolla yritetään kohottaa a-kupista beehen.
Kommentit (104)
Hoikat nuoret naiset saavat syyttää niitä jenkkakahvojaan, jotka ei meinaa lähteä millään jumppa- tai ruokavaliokeinolla pois, siitä kun ovat pitäneet liian matalia housuja ja korkeita toppatakkeja kylmällä säällä.
Vyötärö- tai mikä tahansa alue alkaa varastoimaan melko pysyvää rasvaa siihen kohtaan jota palelee.
Aloittaja ei taida tietää, mitä riitti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin teinitytön jonottamassa baariin 10 asteen pakkasessa ja lumihangessa korkkarit paljaissa jaloissa.
Jos Lahdessa välillä 2011-2013, näit varmaan mut.
Yksi kysymys: MIKSI?!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kun oli nuo kunnon pakkaset niin näin nuoren tytön olisko joku 15v. päällä oli ihan kunnon talvitakki, pipoa ei ollut. Jalassa trikoot semmoiset ohuet jumppatrikoot ja tennarit. Nilkat aivan paljaina!
Ulkona -28pakkasta.
Varmasti tähän ainakin nuorilla vaikuttaa paljon muoti, mutta tekee mieli silti sanoa epätasaista pukeutumista ihmetteleville, että ihminen myös palelee epätasaisesti eri paikoista. Itse palelen eniten kaulasta, yläselästä ja takapuolesta, joten jos mulla on kunnon pyllyn peittävä talvitakki ja villahuivi, ei haittaa jos pää, kädet ja nilkat ovat paljaina. (Pukeudun kyllä nilkat peittävästi, ja hyvät, pitävät talvikengät tuovat muuten mukavuutta :))
Tiedän, että teoriassa lämpöä haihtuu eniten päästä ja käsistä, mutta omalla kohdalla en huomaa mitään eroa tällaisissa peruspakkasissa, onko mulla pipo vai ei. Onneksi olen jo 40, joten kukaan ei käske minua pitämään pipoa, jota en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Menneestä maailmasta: Hai-kumisaappaat discojalkineina. Ja tämä on totta. Tytöt teki muutaman hengen ringin, pitivät toisiaan hartioista kiinni ja pyörittivät vimmatusti pyllyä, kun Yellow river soi.
No pyllyä ei meidän porukoissa pyöritetty ringissä, mutta ah´ ne valkoiset Hai -saappaat, farkun lahje sisään takaa, edestä roikkui saappaan päällä. Laukut yhteen kasaan keskelle ja rokkaamaan!
Oi ihna nuoruus, kaikki oli niin ihanaa... n. 50 vuotta sitten : D
Mulla oli ihan järkkyjä tyylikokeiluita teininä..violettia huulipunaa(en ollut gootti) geeliä ihan liikaa otsatukassa!?! Oli mun mielestä hieno..äiti ei sanonut mitään,antoi muodostaa omaa identiteettiä..nyt osaan meikata ja laittaa hiukseni😄
Kyllä se muutama vuosi sitten oli pikkuhousujen esittely. Eli matalavyötäröiset farkut mutta pikkarit nostettu ylös jotta yläresori näkyi varsin selvästi ja erityisesti kun nojasi eteenpäin huomasi selvästi stringinauha.
Kaiken muun voin ymmärtää, mutta en sitä keskivartalon paljaaksi jättävää toppia. Vaikka olisi reilusti ylipainoakin, niin ne maharöllykät ja jenkkakahvat pitää vain saada näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teinitytöillänne pitkät kalsarit alla? Mun 14-v ei suostu laittamaan
On kaulahuivi, takki auki, neule ilman alupaitaa. Pipo ja hanskat taskussa. Kesäkengät ovat takavarikoituina kesään saakka.
Oon 17-v ja ainakin itellä ja lähes kaikilla kavereilla on pitkät kalsarit tai legginsit farkkujen alla. En kyllä 14-vuotiaana suostunu laittamaan, enkä nykyään ymmärrä miks :D eihän niitä ees kukaan nää ja lämmittää tosi hyvin.
Ne ei laita niitä koska mielessä pyörii vaan sexsexsexsexsexsex ja joka päivä ne on varautunu siihe et jossai sopivas välis saattaa tulla mahdollisuus päästä nussimaan jonkun jätkän kans. Sit on noloo ku pitäis riisuu ja alta paljastuuki jotku pitkikset...
Höpöhöpö. Niitä pitkiksiä ei laiteta siksi että halutaan näyttää mahdollisimman hoikilta. Mitä enemmän housukerroksia, sen paksummilta reidet näyttää.
En tarkottanut sitä miltä näytetään vaatteet päällä kun ne pitkiksethän ei näykään vaatteitten alta, kuten edellinen kommentokin, vaan tarkoitin että jos joutuu riisumaan niin muut näkee et 'hei toi käyttää jotai noloi leggarei'
Vierailija kirjoitti:
Muhkea toppatakki, pillifarkut ja avokkaat/ballerinat jalassa paljain jaloin!
Kuka helvetti käyttää balleriinoja talvella? :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Hoikat nuoret naiset saavat syyttää niitä jenkkakahvojaan, jotka ei meinaa lähteä millään jumppa- tai ruokavaliokeinolla pois, siitä kun ovat pitäneet liian matalia housuja ja korkeita toppatakkeja kylmällä säällä.
Vyötärö- tai mikä tahansa alue alkaa varastoimaan melko pysyvää rasvaa siihen kohtaan jota palelee.
Jos väitteesi pitää paikkansa, voisi alkaa kulkea rinnat ja pakarat paljaana pakkasella!
Minulla on kaksi tytärtä, 15- ja 14-vuotiaat, joiden pukeutuminen eroaa kovasti toisistaan. Vanhempi käyttää talvisin farkkuja, mutta laittaa alle leggingsit, käyttää neuleita ja alla toppia. Takkina käyttää untuvatakkia/parkatakkia tai sitten villasekoitetakkia. Kenkinä uggit, talviconssit tai talvisaappaat. Käyttää pipoa, lapasia ja huivia.
Nuorempi välittää enemmän tyylistä kuin siitä, että hänellä on lämmin. Käyttää ohutta syystakkia (käytti myös kovilla pakkasilla vaikka ostimme hänelle toppatakin) ja paksua huivia. Ei puhettakaan piposta tai hanskoista, vaikka kinaamme asiasta jatkuvasti. Paukkupakkasilla pillifarkut, tennarit ja kangassukat. Ei suostu laittamaan tavallisia sukkia, alle leggingsejä tai käyttämään säärystimiä. Omapahan on vikansa kun ei ole raajoissa tuntoa kun tulee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kuluneet tennarit, todella kulahtaneen näköiset liian isot collegehousut (roikkuvat perseestä, vaikka ei olisi mallin tarkoitus), urheilutakki ja löysä pipo. Takaapäin ei erota onko nuori tyttö vai poika.
Naamalla "haistoin juuri kakkaa"-ilme ja kihihihihihii....
Onhan se niin tärkeää että pystyy erottamaan sukupuolen joka suunnasta...
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär on 15. Ihan on untuvatakki (vetoketju kiinni), pipo, hanskat, mustat farkut, oranssi neule (1 toppi alla +rintaliivit) ja mustat nilkkurit.
Mitäpä noita nuoria tyttöjä mollaamaan.
Tuo on kuitenkin mielestäsi outoa, koska tulit kertomaan sen tähän ketjuun. Minusta tuo kuulosti ihan tavalliselta.
Itse muutin Lapista pk-seudulle perheen kanssa ja asia mikä on ihmetyttänyt, on ihmisten pukeutuminen. Lapista tulevana nämä kovemmat pakkaset ovat olleet ihan normaali asia, ei siinä siis mitään epänormaalia, toppatakilla tarkenee. Mutta kun pakkasta on se nollan ja -10 välillä, on täällä porukalla toppatakit päällä ja sellainen kuin pitäs tareta kovemmastakin pakkasesta. Oli vaikeaa pidätellä naurua ekoina koulupäivinä täällä kun muilla koulussa paksut takit ja ite meen hupparilla. :D Ainakin entisellä kotiseudulla kyseisen suuruisella pakkasella kouluun mentiin ihan huppareissa, ja itse pidin kyllä pipoa päässä kun taas kaikki ei.
Tää ei liittynyt teinityttöihin pelkästään vaan yleisesti nuorten pukeutumiseen.
Itse muistan teiniajoiltani, kun oli tosi kova pakkanen, ja kävelin pari kilsaa keskustaan, jossa tapasin poikaystäväni. Hänellä oli auto, mutta en halunnut hänen tulevan kotiin hakemaan mua, koska vanhempani eivät tykänneet miehestä, oli vähän rentun maine. No laitoin kahdet pitkät kalsarit ja farkut, koska olin niin palelevainen. Illan mittaan autossa tilanne meni siihen, että päätimme vähän sekstata, ja arvatkaa kun se jätkä riisui multa farkut ja kalsarit ja vielä tuli eteen kalsarit...mies kysyikin että monetko sulla näitä on? No lopultahan se sekstailu vähän jäi, kun pakkasessa olis pitäny autoa käyttää koko ajan ja jos ei niin persettä alkoi palella :) Herra isä sitä nuorutta. Sori, vähän aiheen vierestä :)
Mun jo täysi-ikäinen pikkusisko jaksaa ihmetyttää edelleen vaikka muutamia vuosia sitten olin varma että aikuistuu ja tulee järkiinsä. Kulkee talvipakkasillakin nahkatakissa, napa, nilkat, kädet ja pää paljaana. Puolustelee nahkatakkia toisinaan sillä että alla on paksumpi neule (joka myös jättää navan paljaaksi). Ja sokerina pohjalla neonväriset paidan alta vilkkuvat push upit ja yhtä "huomaamattomat" stringit repeämispisteessä olevien liian kireiden farkkujen alta vilkkuen. Jalassa kulahtaneet converset :))). vilautellen säässä kuin säässä niin (tyhmät) teinipojat tykkää!
83 vanhempasi olivat oikeassa. Sun ei olisi pitänyt tapailla sitä poikaa. Seksiähän se vaan halusi. Onneksi kylmyys esti.
Kiitos tiedosta pitkät kalsarit -kysymykseeni.
Omani siis väittöä, että niiden sauma muka näkyy farkkujen läpi ja on noloa.
Se että nojataan eteenpäin niin että harmaiksi pinttyneen (entiset valkoiset tai vaaleanpunaiset) stringit näkyy selkäpuolelta. Tyylitöntä! :D