Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK helpoimmat?

Vierailija
26.01.2016 |

Mitä ammattikorkeakouluun on helpointa päästä opiskelemaan? Entä vaikeinta? Joku sanoi yhdessä ketjussa että AMK:oon pääsee jos on yksikin aivosolu, kun hakee helpoimpaan. Kertokaa heti, mitä ovat helpoimmat! Kertomalla teette yhden loisen tulevaisuuden veronmaksajaksi!!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikouluun eli amikseen nyt pääsee ainakin. Johonkin kampaajapuolelle esim on varmasti paljon hakijoita, mutta merkonomiksi oman kokemuksen kautta pääsee kuka tahansa puupää. Ammattikorkeaan pääsee varmaan näppärästi, jos haluaa johonkin pikkupitäjän omaan. Ihan sama mikä ala. Kuitenkin vaatii enemmän kuin amis.

Vierailija
2/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä ala. Kirjoitat vain suunnilleen nimen pääsykoepaperiin ja pääset sisään. Sisäänpääsyyn vaadittavia pisterajoja voi katsella koulujen sivuilta. Pääkaupunkiseudulla on usein korkeammat rajat kuin maakunnissa. Uskon että jos ihminen osaa lukea, voi hän saavuttaa mitä vain. Hae siis opiskelemaan itseäsi kiinnostavaa ja hyvin työllistävää alaa ja pyri vaikka sellaiseen kaupunkiin johon halukkaita ei niin paljoa ole. T. Insinööri AMK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Kuka vaan normaalijärkinen pääsee.

Vierailija
4/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi, terveisin yön pääsykokeisiin lukenut (pieni paikkakunta.) Nyt kauppiksen pääsykoerumba alkanut ja enää ei pääse yhtä helpolla. Mutta sisälle mennään ja piste.

Vierailija
5/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin lukion lyhyellä matikalla opiskelemaan insinööriksi, en lukenut pääsykokeeseen koska muistin hatarasti jotain matikan kursseilta. Sinne otetaan sisään aika paljon käsittääkseni, johtuu varmaan siitä. Sairaanhoitajat saattaisi olla toinen, jos motivaatiota riittää. Itse en päässyt, koska juuri se uupui minulta. Mutta aivosoluja kannattaa olla enemmän, koska hoitsun työ on kuulemma aika vaativaa.

Vierailija
6/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Eikö insinööriksi ole hirveän vaikea päästä? Samoin sairaanhoitaja, eikö vaadita matikkaa ja vaikka mitä?

Vierailija
7/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitekniikka. Töiden kanssa voi toki olla aika heikkoa...

Vierailija
8/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä sitten, en varmaan ole "normaalijärkinen" sillä pääsykokeisiin opiskelin ihmisen fysiologiaa hyvinkin paljon. Toinen pääsykoekirja oli nimeltään "etiikka hoitotyössä" joten niin..

Vierailija
9/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen sitten ilmeisesti montakin vajaaälyistä ihmistä, kun eivät ole päässeet.

Ihan tiedoksesi vain, että tällä hetkellä sairaanhoitajakouluun on kovat pääsyvaatimukset niin sisäänpääsypisteiden kuin pääsykoemateriaalien lukemisen osalta.

Vierailija
10/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sosiomomiksi vaikea päästä

Vierailija
11/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakuntien ammattikorkeaan pääse tosiaan melkein kuka vaan, ainakin teknisille aloille. Jos halua pelata varman päälle niin hae kesän täydennyshaussa, siellä on kaikki paikat jaossa jotka ei kelpaa muille.

Vierailija
12/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin jostain että amkissa sosiaali- ja terveysalan paikkoihin vaikein päästä (etenkin esim. ensihoito, fysioterapia ) ja helpoin saattaa olla joku kulttuuriala, jotkut insinöörialat ja tradenomi. Riippuu varmaan ihan koulusta

Vierailija
13/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kouluihin on vaikea päästä, mutta jo Vantaalle sh-linjalle pääsee jokainen normaaliälyinen.

t.sh

Vierailija
14/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään amk:ssa ei ole lukion ok arvosanoilla käyneelle hankala. Eri alojen pääsykokeet tosin vaativat eri aineisiin perehtymistä. Joku mainitsi yllä liiketalouden pääsykokeet, mut mun kokemuksen ja monen muunkin kokemuksen mukaan ne pääsykokeet ei ollut liian helpot. Mulla oli ainakin suomenkielinen aineisto, joka piti opetella ja samanlainen montakymmentäsivuinen englannin kielen aineisto. Tuo jälkimmäinen oli melko haastava, koska siitä aineistosta kysyttiin muutama pieni esseemäinen kysymys ja monta monivalintakyssäriä.

Vierailija
15/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

What... Olen aina luullut että insinööriksi pääsee vain harvat ja valitut

Vierailija
16/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittomakielentulkiksi Helsinkiin tai Kuopioon (HUMAK), varma pääsy! Eikä tarvitse osata ainoatakaan viittomaa etukäteen! :D

Vierailija
17/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea ja liiketalous. Suht helppo päästä sisälle ja sitäkin helpompi pihalle ok-paperein.

Vierailija
18/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep...Viime yhteishaussa kaikkiin sotealan tutkinto-ohjelmiin pääsi Helsingissä vain muutama prosentti hakijoista. Niin kuin edellisilläkin kerroilla

Vierailija
19/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittomakielentulkiksi Helsinkiin tai Kuopioon (HUMAK), varma pääsy! Eikä tarvitse osata ainoatakaan viittomaa etukäteen! :D

Tämä taas johtuu siitä, että kuuloimplanttien yleistymisen takia viittomakielen tulkeille on yhä vähemmän töitä.

Vierailija
20/39 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sosiomomiksi vaikea päästä

On, ainakin Metropoliaan.