ärsyttää olla rahaton kelan karenssi sääntöjen takia
Minulla ei ole ammatillista koulutusta. Kela laittoi 5;kk karenssi. Rahaa en saa mistään vaan olen avopuolisoni elätettävänä. Hänkään ei asiasta ole iloinen. Työtä haen koko ajan.
Kommentit (70)
En ole ammattivalittaja. Ihan eri henkilö.
En ole sanonut etten kehtaa pyytää miestä maksamaan laskua, en vain halua, sillä hän maksaa muuten jo kaiken. Ap
En ole ammattivalittaja. Ihan eri henkilö.
En ole sanonut etten kehtaa pyytää miestä maksamaan laskua, en vain halua, sillä hän maksaa muuten jo kaiken. Ap
Vierailija kirjoitti:
Koittaisit käydä koulusi loppuun ja hankkia jonkun ammatin. Et voi kuvitella tosissasi, että sinulle maksetaan tyhjästä. Sama tulee vastaan jossain vaiheessa sinulle myöhemminkin, joten yritä edes tehdä elämällesi jotain järkevää.
Oliko tämä minulle? Kävisinkin koulun loppuun, jos olisin sellaisen aloittanut. Osaisiko joku täällä sitten vinkata, mihin alalle kannattaisi hakea? Mihin pääsee helposti ja mikä työllistäisi? Ap
Toivottavasti elämäsi selkiintyä jotenkin, mutta fakta on, että ilman ammattikoulutusta on edessäsi kovemmat ajat. Ehkä olet pyrkinyt vääriin ammatteihin, tähtäät kyvyiltäsi liian korkealle. Peruskoulu olisi kantsinut hoitaa kunnolla. Jos siellä lorvii, vaikuttaa se loppuelämään myös. Sen olet kai jo tajunnutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisit käydä koulusi loppuun ja hankkia jonkun ammatin. Et voi kuvitella tosissasi, että sinulle maksetaan tyhjästä. Sama tulee vastaan jossain vaiheessa sinulle myöhemminkin, joten yritä edes tehdä elämällesi jotain järkevää.
Oliko tämä minulle? Kävisinkin koulun loppuun, jos olisin sellaisen aloittanut. Osaisiko joku täällä sitten vinkata, mihin alalle kannattaisi hakea? Mihin pääsee helposti ja mikä työllistäisi? Ap
No olihan tuolla erinomainen vinkki koulunkäynninohjaajan ammattiin. Puhelin käteen tai käymään kouluissa rehtereita tapaamassa.
Peruskoulun kävin läpi niin hyvin kuin osasin. En lintsaillut tai lorvinut. Olin seiskan oppilas. Ja siihen olin tyytyväinen. Luin ja harjoittelun kokeisiin. Ap
Kamala tilanne. Itse ollut kotiäitinä ja pudonnut siksi kelkasta. Kolmatta kertaa keväällä hakemassa opiskelemaan linjalle mikä tuntuu omalta. Mikään muu ala ei vain kiinnosta. En ole syrjäytynyt alkoholisti vain työtön äiti. Tuntuisi pahalta jos minusta olisi jollain pahaa sanottavaa. En pidä itsekään tilanteestani ja yritän kuitenkin viedä elämääni eteenpäin. Hieman ymmärrystä muillekin ihmiset! Taitaa meistä työttömistä kuitenkin pienempi osa olla niitä elämäntapatyöttömiä, jotka haluaa kotona makailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluun pääsee jos on edes yksi toimiva aivosolu, kunhan ei valitse vaativampia linjoja.
kiitos päivän nauruista.. "yksi toimiva aivosolu", kylläpäs arvostat korkealle meitä duunareita (kyllä, itsekin ihan tavallinen lähäri, silti nauroin/nauran vedet silmissä) :D:D
Luehan uudelleen ennen kuin muutan mieltäni, että lähärit ovat käyneet sitä vaativampaa linjaa. Vaikutat sellaiselta, että vaikka se vaativa linja onkin, olet saanut erityispaikan vaikka älli ei riitä.
Viittasin yhdellä aivosolulla ihan muuhun kuin kampaamoala tai muut vastaavat. Rakennusala mainittakoon yhden aivosolun alana.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pyytäminen tuntuu ikävältä, mutta harkitse sitä kuitenkin. Lasku ei katoa minnekään vaan paisuu kuin pullataikina. Ja jos tarpeeksi aikaa kuluu, tulee maksuhäiriömerkintä. Helpommalla pääsee kun hoitaa sen ajallaan.
https://ajassa.nordea.fi/arki-asuminen/ajassa/mita-jos-jattaisin-kympin…