Harmittaa nuo yksityissairaalat. Jälleen uusi.
Tampereelle tulee. Op-yhtiön. Voi maksaa itse tai olla vakuutusyhtiön asiakas.
Jälleen syvenee kuilu varakkaan ja köyhän välillä. Jälleen lisääntyy eriarvoisuus terveydessä. Köyhät alkaa kuolla entistäkin aiemmin rikkaisiin verrattuna ja kituvat enemmän. Yksityissairaalaan pääsee heti ja saa parhaat lääkärit. Kunnalliseen joutuu jonottamaan ja harjoittelijat hoitaa.
Siis tiedän, että ennen vanhaan oli yksityiset hyvät sairaalat ja sitten julkiset huonot sairaalat. Rahalla sai ja hevosella pääsi. Taas mennään vanhaan ihan kaikessa. Ahdistaa.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (68)
Minua ahdistaa se, että kohta suurimmatkin hommat hoidetaan rikkailla yksityisellä.
Tällöin yleinen sairaala on aivan kauhea paikka. Siellä on sitten köyhät eläkeläiset pultsareiden, mustalaisten, maahanmuuttajien, narkkareidenbyms joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki suomalaiset lopettaisivat tupakoinnin, laihduttaisivat, söisivät terveellisemmin, liikkuisivat enemmän ja joisivat alkoholia vähemmän niin ei tarvittaisi niitä sairaaloita. Helppoa ja halpaa. Sairaaloissa hoidetaan valtaosin näiden tekijöiden ja yhteisvaikutusten aiheuttamia sairauksia.
Esim teho-osaston potilaiden hoitosyihin alkoholi on mukana 50% tapauksista, erilaiset vammat ja alkoholisairaudet.
Aatellaan nyt näin.
Tällä hetkellä kaikki ihmiset jotka tupakoivat lopettaisivat tupakoinnin NAPS!
Tällä hetkellä kaikki ihmiset jotka juovat alkoholia lopettaisivat juomisen NAPS!
Mitä kävisi valtion verotuloille?
Se mikä minua ihmetyttää tässä yhteiskunnassa on juoppojen hoivaamisvietti. Valitettavasti tiedän muutaman tapauksen, jotka ovat kiskoneet sen 2-3 kossupulloa per päivä viimeiset 40 vuotta. Sitten kun ollaan heikolla hapella niin eikuin katkaisuun ja siellä sitten uuten alkuun. No kotia sieltä ja juominen jatkuu! Tai sitten nämä tenusankarit jotka särkevät itseään humalapäissään ja niitä sitten paikkaillaan päivystyksessä.
Tavan ihminen kaatuu kotonaan saunassa juotuaan kaksi olutta ja yhden paukun soittaa 112, niin ei pidä missään nimessä sanoa " Joo oon juonut kolme annosta alkoholia..." Ei tule apua.
Noiden tenuttelijoiden ja korsteenien paikkaamisiin ja hyysäämiseen menee paljon enemmän rahaa kuin mitkään haittaverot koskaan tuottavat. Ja sama muiden elintapasairauksien kohdalla. Oikein olisi, että selvästi itse itseään vahingoittavaan ei resursseja rajattomasti tuhlattaisi. Tällöin olisi varaa hoitaa kunnolla esim kaikki lapset ja vanhukset nykyistä alhaisemmalla veroasteella.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa se, että kohta suurimmatkin hommat hoidetaan rikkailla yksityisellä.
Tällöin yleinen sairaala on aivan kauhea paikka. Siellä on sitten köyhät eläkeläiset pultsareiden, mustalaisten, maahanmuuttajien, narkkareidenbyms joukossa.
Mm tämän palstan valituksesta päätellen tilanne on ollut tuo jo hyvin pitkään. Mutta ei siis olekaan?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne jotka ovat tupakoineet tai eivät ole huolehtineet terveydestään, maksaisivat enemmän?
No eihän nyt herranen aika sosialistisessa Suomessa voida ajatella että yksilö kantaisi minkäänlaista vastuuta omasta terveydestään tai hyvinvoinnistaan. Yksilön kuuluu saada toimia vaikka kuinka idioottimaisesti, isoveljen tehtävä on sitten korjata vahingot. Toistuvasti, uudelleen ja uudelleen.
Tehkää kanteluita Aluehallintovirastoon.
Aion itse tehdä julkisesta terveydenhuollosta.
Minusta yksityisiä palveluja saisi olla enemmänkin. On kommunismia rajoittaa palvelubisnestä. Yksityisiä hoivapalveluita kaivataan paljon. En minä esim. halua vanhana kunnallisiin hoitokoteihin.
täysin väärän ajattelun!!! JA monella suomalaisella näin!
aloitetaan näin: veron maksaminen ei ole olenkaan jonkun moraalinen velvollisuus. Vero rahaa maksetaan palkasta. Palkka kerätään ihmisen oma työn perusteella, eli yksilön työn tuotto. Josko ihminen ei itse ole orja, sen tuotto kuuluu täysin hänelle. Ei ketään voi vaatia se raha häneltä ilmaiseksi.
VAIN jos tuo rahan maksoilla tuo hänelle jotain palvelua, voiko vaatia maksua, eli, jos hän osallistuu maksamalla rahaa (veroa) kuuluu hänellä kunnolla palvelua.
Sama asia vakuutusella, vakuutus on semmonen lupaa, eli, josko mene sääntöjen mukaisesti jotain väärä, maksu hoidetaan. Mietikää josko sinulla autovakuutus, ja tule kolaari. Hyväksytkö että korvaus maksetaan vain jos olet rahaton?
Kyllä ne sinut tunkee julkiselle puolelle. Aika rajattua on se hoito siellä yksityisellä...
Saat aivoverenkiertohäiriön niin olet siellä köyhien parissa...
Samoin jos sydänkohtaus iskee.... Köyhien kanssa oot...