Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoleni ei suostu muuttamaan pois - äiti ei tee elettäkään poishäätämiseen

Vierailija
25.01.2016 |

Olen kohta 17 vuotias jos kiinnostaa.
Isäpuoleni on asunut meillä kuusi vuotta ja äitini ilmoitti jo pari vuotta sitten, että isäpuoleni pitää koota kamansa ja painua mihin tykkää. Jostain syystä joka iltainen riita on nyt kotona siitä, että isäpuoli vetöö hirvittävät kännit ja tappelee pikkusisaruksieni kanssa niin etten jaksa kuunnella. En kehtaa tulla enää kavereitteni kanssa kotiin, koska se jätkä on niin naamat että makaa lattialla rukousasennossa. Potkaisin sitä kerran inhoten naamaan kun löysin sen noin humalaisena meiltä ja kun se kähmi jalkojani keittiön pöydän alta.
Äiti puolustelee isäpuolta ja ihmettelee negatiivisuuttani, mutta en voi sille mitään että vihaan sitä äijää niin paljon. Olen joskus lyönyt sitä kun se on niin ärsyttävä eikä jätä mua toistuvista pyynnöistä rauhaan. Jos kuuntelen musiikkia huoneessani niin se tulee näppäilemään laitteita koska hän haluaa laittaa balanssit paremmin. Ei lhtenyt vaikka sanoin että painuisi v***n pätemästä. Joskus olen ollut huoneessani alasti kun tyyppi on vain tullut huoneeseeni tarkistamaan mitä teen, koska huoneen ovi oli kiinni ja sehän on aivan kamalaa eikä se toistuvista pyynnöistä huolimatta lähde kulumallakaan. Jos teen jotain kuten vaikka meikkaan niin tyyppi jää tenttamaan ovensuuhun mitä teen ja miksi aivan kuin olisin tilivelvollinen. Pyysin äidiltä huoneen oveen lukkoa, mut lupaa ei heltynyt sen hankkimiseen koska muuten innottautuisin vain huoneeseeni talon ainoan puhelimen kanssa..
Joskus kun tulen koulusta, tyyppi kävelee perässäni siitä asti kun riisun takin, kengät ja laitan repun korkealle ettei sen kissa kuse siihen, ja menen keittiöön tekemään välipalaa, niin kaiken aikaa se nalkuttaa jonninjoutavista miten ei oo siivottu ja siivoukseen pitäisi panostaa. Kun kysyin miksi se valittaa mulle mun pikkusiskojen aiheuttamista tuhoista niin kuulemma siksi että olen vanhin lapsista. Mikään toistuva pyyntö lopettaa valittaminen tai se perässä vessaan tuleminenkaan ei auta, se menee lopulta siihen että lyön tyyppiä avarilla josta se saa vain lisää vettä myllyynsä. Joskus se on heittänyt mut nostamalla jaloista ilmaan ja siitä takaraivo edellä maahan, ja meidän mutsi kysyi että oliko toi pakko tehdä kavereiden nähden. Sitä ei huolettanut se, että mulla särki pää ton jälkeen aika kovasti. Tossa tilanteessa mä en kuitenkaan ollut se joka kävi ensiksi kiinni. Tossa siivouksessa pitää huomioida, että se on meistä se joka jää himaan makaamaan kun me kaikki muut lähdetään aamulla. Tosi kivoja noikin aamut kun saisi hengailla vapaasti kotona, niin tyyppi pilaa senkin riemun tulemalla selittämään kaikkea paskaa tai vainoamalla jostain.
Lopulta kun olen niputtanut tota tyyppi aikani, niin se menee raportoimaan mutsille miten se on taas pahoinpidelty sen poissaollessa täysin ilman syytä. Monesti tyyppi sekaantuu kans joka asiaan mikä ei sille kuulu yhtään. Joskus jotkut kaverit soitteli meidän yhteiseen puhelimeen. Ikinä se ei voi sanoa suoraan kuka siellä on vaan selittää "Siellä on kimmo/petteri/jarkko" vaikka siellä olisi just vaan kaveri joka soittaa. Vituttaa joka kerta hakea luuri siltä ja katsoa sitä omahyväistä "heitinpäs hyvän vitsin"- ilmettä.
Ikinä me ei saada puhua meidän mutsin kanssa rauhassa, vaan se on jatkuvasti nokkineen paikalla kommentoimassa vaikka ei olisi hajuakaan mistä on kyse. Jos kuiskimme niin tyyppi on heti kuikuilemassa ettei saa olla salaisuuksia.
Se on aina kotona, tekee hirvittävät puhelinlaskut soittelemalla ympäriinsä aivan jonninjoutavia ja nyt sillä on vissiin joku työkkärin karenssi menossa koska se ei huolinut jotain työpaikkaa. Haluaisin muuttaa omilleni, mut mutsi kielsi tai sanoi ettei se ole mahdollista. Olin jo 12 kun ilmoitin että jompi kumpi meistä lähtee, joko isäpuoli tai minä, mut molemmat ei mahduta samaan taloon eikä mahduta edelleenkään.

Sit sen jätkän unirytmi on ihan omituinen. Joka ilta kun me mennään nukkumaan ajoissa, niin se jää katsomaan tv:tä eikä meistä kenellekään jää epäselväksi mikä ohjelma kulloinkin pyörii. Sit se pudottelee kaukosäätimiä ja kolistelee ihan sairaasti et varmasti herätään siihen meteliin.
Nyt viime kuussa tyyppi kailotti miten sen ei tarvi muuttaa pois, koska avioeroa ei ole olemassakaan ja se vetosi raamatun jakeisiin. Muuten hyvä, mut meidän mutsi ei ole sen kaa naimisissa.
Pitääkö mun mennä tekemään joku perätön pedofiliailmoitus tosta tyypistä vai voinko muuttaa lastikseen? Mulla ei kestä enää pää himassa.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näkisin, että vika ei ole apssa tai isäpuolessa vaan äidin kyvyttömyydessä olla äiti.

Minä kyllä näkisin että vika on äidin lisäksi vahvasti isäpuolessa.

Voi voi, äiti raukka varmaan pakotettu olemaan suhteessa työttömän juopon kanssa. On se elämä kamalaa! Ei voi erota, ei millään! Lapset kärsii kauheasta isäpuolesta, äiti yrittää parhaansa mutku isäpuoli!

...tai sitten tilanne ratkeaisi sillä että äiti etsii itselleen ja lapsilleen uuden asunnon, ja jatkaa elämäänsä.

Niin kunmassa se vika oli?

Siis onhan äidissä todella paljon vikaa, en mä sitä ole kieltänytkään. Mutta ei ole normaalia käytöstä että aikuinen isäpuoli kähmii perheen teiniä ja ahdistelee seksuaalisesti, tiputtelee toista päälleen(?), ryyppää ja rellestää niin että perheen normaali elämä kärsii tästä. Ap kertoi ettei saa nukuttua kun tämä työtön pummi pitää siellä jotain showta yömyöhään yms. Ei isäpuoli mikään puhdas pulmunen ole tuollaisen käytöksen perusteella.

Vierailija
62/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näkisin, että vika ei ole apssa tai isäpuolessa vaan äidin kyvyttömyydessä olla äiti.

Minä kyllä näkisin että vika on äidin lisäksi vahvasti isäpuolessa.

Voi voi, äiti raukka varmaan pakotettu olemaan suhteessa työttömän juopon kanssa. On se elämä kamalaa! Ei voi erota, ei millään! Lapset kärsii kauheasta isäpuolesta, äiti yrittää parhaansa mutku isäpuoli!

...tai sitten tilanne ratkeaisi sillä että äiti etsii itselleen ja lapsilleen uuden asunnon, ja jatkaa elämäänsä.

Niin kunmassa se vika oli?

Siis onhan äidissä todella paljon vikaa, en mä sitä ole kieltänytkään. Mutta ei ole normaalia käytöstä että aikuinen isäpuoli kähmii perheen teiniä ja ahdistelee seksuaalisesti, tiputtelee toista päälleen(?), ryyppää ja rellestää niin että perheen normaali elämä kärsii tästä. Ap kertoi ettei saa nukuttua kun tämä työtön pummi pitää siellä jotain showta yömyöhään yms. Ei isäpuoli mikään puhdas pulmunen ole tuollaisen käytöksen perusteella.

En sanonutkaan niin. Vikaa on myös isäpuolessa, mutta loppupeleissä apn on äitinsä vastuulla, ja vanhemman tehtävä on johdattaa lapsensa turvallisesti aikuisuuteen. Apn äiti on tuonut tämän miehen lastensa elämään. Ei hän sinne ole väkisin tunkenut!

Heti kun isäpuoli alkoi käyttäytyä hionosti apta kohtaan äidin olisi pitänyt heittää mies ulos. Viimeistään väkivaltaisuuden ja/tai hyväksikäytön kohdalla. Normaali vanhempi olisi hankkinut lapselleen apua! Niin ei, apn äiti haukkuu miestä aplle ja jatkaa samaan malliin.

Äiti on apn äiti, isäpuolella ei ihan oikeasti ole mitään velvollisuutta apta kohtaan. Ei mitään!

Minusta tuo on melkein sama asia kuin apn äiti pakottaisu apn käyttämään huumeita ja itkisi sitten kun joku maahantuo/valmistaa niitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, sinun ei tarvitse mitään perätöntä ilmoitusta tehdä, vaan hanki asunto itsellesi. Alaikäinen kun olet, tarvitset siihen sosiaalitoimiston apua. Siellä joudut kertomaan, kuinka vaikeaa sinulla on kotona, ja ehkä se juridisesti menee lastensuojeluilmoituksena. Ei se mikään ennennäkemätön ihme ole, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen itsestään.

Sinähän siinä avun tarpeessa olet, kun olet jo väkivaltainen. Et kertonut olevasi poika, mutta sitä ei ole vaikea päätellä . Pelasta itsesi ja lähde siitä talosta.

Ensimmäiseen tarpeeseen voit käydä ostamassa oveesi lähimmästä rautakaupasta sellaisen salvan tai haan, että saat oven sisäpuolelta kiinni. Ei se "isoja rosvoja" pidättele, mutta jos isäpuolesi rikkoo sen ja änkeää väkisin huoneeseesi, se on jo sen verran pahempi juttu, että ehkä äitisikin havahtuu todellisuuteen.

Joillakin (15 ; "Apn koti kuulostaa ihan hyvältä paikalta, ei ole väkivaltaa ja ainoa joka tuntuu aiheuttavan riitaa on ap itse.") on aika erikoinen käsitys hyvästä kodista. Hän ei ymmärrä, mitä kirjoittaa, jos ei ole koskaan tavannut omassa kodissaan ketään umpihumalaista, eikä kukaan tunge hänen huoneeseensa 'säätämään' yhtään mitään.

Isäpuolen ei suinkaan tarvitse elää niin kuin perheen teini sanoo, mutta onko liikaa vaadittu, että pysyisi edes selvin päin? On varmaan, kun ap on niin vaikea ... 

Puhelinlaskuista sen verran, että kai nykyään kaikilla järjellisillä kansalaisilla on liittymä, jossa on puheaikaa enemmän kuin ehtii käyttää? Miksi isäpuolellasi eiole?

Olen 150 senttinen ja 40 kiloinen tyttö.. ap

Se ei oikeuta lyömään! Mikään ei oikeuta lyömään toista! Sen pitäisi olla täysin selvää jokaiselle täyspäiselle kouluikäiselle, saati sitä vanhemmalle.

Olet selkeästi avun tarpeessa. Ensimmäinen askel on päästä pois epäkelpojen vanhempien. Sen jälkeen terapia.

Tsemppiä!

Ja missäs vaiheessa ap on väittänyt, että hänellä olisi oikeus siihen?

Ymmärsin niin että ap oikeutti lyömisen omalla pienellä koollaan. Korjaa toki ap jos näin ei ole.

Ps. Kannattaisi lisätä se ap-tagi jokaisen oman viestin perään, sillä kyllä tästä ketjusta tunnistaa sinun kirjoittamat viestit. Noloa puolustella itseään.

Itse ainakin ymmärsin ap:n viittaavan tuohon tummennettuun kohtaan. :)

Ps. En oo ap. Noloa ettei (todennäköisesti) aikuinen ihminen ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
64/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo huume vertaus on hyvä. Äitin ei ole pakko olla isäpuolen kanssa. Hän on, ja syyttää isäpuolta teoistaan, vaikka hänellä on valta lopettaa suhde ja käytös.

Vierailija
65/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta sinä pois sieltä. Ei sun tarvii tuommosta sietää ja joka tapauksessa olet kohta 18'ja voit tehdä niin kuin haluat.

Eihän nuorempia sisaruksiakaan voi tuonne jättää.

Vierailija
66/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla isä ja / tai isovanhemmat jossakin? Olisiko heistä apua tilanteeseen? Jos ei, niin mene sossuun ja pyydä sieltä apua. On olemassa nuorille tarkoitettuja tukikoteja. Jos vaikka pääsisit sellaiseen.

Vierailija
67/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus kun seuraavan kerran kännissä, luulis äitiäkin kiinnostavan sen jälkeen ajaa mies pihalle. Kerro rehellisesti kuinka usein humalassa. Se riittää jo sossun puuttumiseen.

Vierailija
68/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Äitisi alkoholismi ei parannu, vaikka isäpuoli lähtisikin.

T. Toinen alkkisäidin lapsi

Vierailija
69/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Äitisi alkoholismi ei parannu, vaikka isäpuoli lähtisikin.

T. Toinen alkkisäidin lapsi

Tämä. Olen pahoillani ap

Vierailija
70/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, sinun ei tarvitse mitään perätöntä ilmoitusta tehdä, vaan hanki asunto itsellesi. Alaikäinen kun olet, tarvitset siihen sosiaalitoimiston apua. Siellä joudut kertomaan, kuinka vaikeaa sinulla on kotona, ja ehkä se juridisesti menee lastensuojeluilmoituksena. Ei se mikään ennennäkemätön ihme ole, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen itsestään.

Sinähän siinä avun tarpeessa olet, kun olet jo väkivaltainen. Et kertonut olevasi poika, mutta sitä ei ole vaikea päätellä . Pelasta itsesi ja lähde siitä talosta.

Ensimmäiseen tarpeeseen voit käydä ostamassa oveesi lähimmästä rautakaupasta sellaisen salvan tai haan, että saat oven sisäpuolelta kiinni. Ei se "isoja rosvoja" pidättele, mutta jos isäpuolesi rikkoo sen ja änkeää väkisin huoneeseesi, se on jo sen verran pahempi juttu, että ehkä äitisikin havahtuu todellisuuteen.

Joillakin (15 ; "Apn koti kuulostaa ihan hyvältä paikalta, ei ole väkivaltaa ja ainoa joka tuntuu aiheuttavan riitaa on ap itse.") on aika erikoinen käsitys hyvästä kodista. Hän ei ymmärrä, mitä kirjoittaa, jos ei ole koskaan tavannut omassa kodissaan ketään umpihumalaista, eikä kukaan tunge hänen huoneeseensa 'säätämään' yhtään mitään.

Isäpuolen ei suinkaan tarvitse elää niin kuin perheen teini sanoo, mutta onko liikaa vaadittu, että pysyisi edes selvin päin? On varmaan, kun ap on niin vaikea ... 

Puhelinlaskuista sen verran, että kai nykyään kaikilla järjellisillä kansalaisilla on liittymä, jossa on puheaikaa enemmän kuin ehtii käyttää? Miksi isäpuolellasi eiole?

Olen 150 senttinen ja 40 kiloinen tyttö.. ap

Ja mätkit aikuista äijää? Luepa uudestaan, mitä aiemmin kirjoitit, jos olet jo unohtanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän