Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoleni ei suostu muuttamaan pois - äiti ei tee elettäkään poishäätämiseen

Vierailija
25.01.2016 |

Olen kohta 17 vuotias jos kiinnostaa.
Isäpuoleni on asunut meillä kuusi vuotta ja äitini ilmoitti jo pari vuotta sitten, että isäpuoleni pitää koota kamansa ja painua mihin tykkää. Jostain syystä joka iltainen riita on nyt kotona siitä, että isäpuoli vetöö hirvittävät kännit ja tappelee pikkusisaruksieni kanssa niin etten jaksa kuunnella. En kehtaa tulla enää kavereitteni kanssa kotiin, koska se jätkä on niin naamat että makaa lattialla rukousasennossa. Potkaisin sitä kerran inhoten naamaan kun löysin sen noin humalaisena meiltä ja kun se kähmi jalkojani keittiön pöydän alta.
Äiti puolustelee isäpuolta ja ihmettelee negatiivisuuttani, mutta en voi sille mitään että vihaan sitä äijää niin paljon. Olen joskus lyönyt sitä kun se on niin ärsyttävä eikä jätä mua toistuvista pyynnöistä rauhaan. Jos kuuntelen musiikkia huoneessani niin se tulee näppäilemään laitteita koska hän haluaa laittaa balanssit paremmin. Ei lhtenyt vaikka sanoin että painuisi v***n pätemästä. Joskus olen ollut huoneessani alasti kun tyyppi on vain tullut huoneeseeni tarkistamaan mitä teen, koska huoneen ovi oli kiinni ja sehän on aivan kamalaa eikä se toistuvista pyynnöistä huolimatta lähde kulumallakaan. Jos teen jotain kuten vaikka meikkaan niin tyyppi jää tenttamaan ovensuuhun mitä teen ja miksi aivan kuin olisin tilivelvollinen. Pyysin äidiltä huoneen oveen lukkoa, mut lupaa ei heltynyt sen hankkimiseen koska muuten innottautuisin vain huoneeseeni talon ainoan puhelimen kanssa..
Joskus kun tulen koulusta, tyyppi kävelee perässäni siitä asti kun riisun takin, kengät ja laitan repun korkealle ettei sen kissa kuse siihen, ja menen keittiöön tekemään välipalaa, niin kaiken aikaa se nalkuttaa jonninjoutavista miten ei oo siivottu ja siivoukseen pitäisi panostaa. Kun kysyin miksi se valittaa mulle mun pikkusiskojen aiheuttamista tuhoista niin kuulemma siksi että olen vanhin lapsista. Mikään toistuva pyyntö lopettaa valittaminen tai se perässä vessaan tuleminenkaan ei auta, se menee lopulta siihen että lyön tyyppiä avarilla josta se saa vain lisää vettä myllyynsä. Joskus se on heittänyt mut nostamalla jaloista ilmaan ja siitä takaraivo edellä maahan, ja meidän mutsi kysyi että oliko toi pakko tehdä kavereiden nähden. Sitä ei huolettanut se, että mulla särki pää ton jälkeen aika kovasti. Tossa tilanteessa mä en kuitenkaan ollut se joka kävi ensiksi kiinni. Tossa siivouksessa pitää huomioida, että se on meistä se joka jää himaan makaamaan kun me kaikki muut lähdetään aamulla. Tosi kivoja noikin aamut kun saisi hengailla vapaasti kotona, niin tyyppi pilaa senkin riemun tulemalla selittämään kaikkea paskaa tai vainoamalla jostain.
Lopulta kun olen niputtanut tota tyyppi aikani, niin se menee raportoimaan mutsille miten se on taas pahoinpidelty sen poissaollessa täysin ilman syytä. Monesti tyyppi sekaantuu kans joka asiaan mikä ei sille kuulu yhtään. Joskus jotkut kaverit soitteli meidän yhteiseen puhelimeen. Ikinä se ei voi sanoa suoraan kuka siellä on vaan selittää "Siellä on kimmo/petteri/jarkko" vaikka siellä olisi just vaan kaveri joka soittaa. Vituttaa joka kerta hakea luuri siltä ja katsoa sitä omahyväistä "heitinpäs hyvän vitsin"- ilmettä.
Ikinä me ei saada puhua meidän mutsin kanssa rauhassa, vaan se on jatkuvasti nokkineen paikalla kommentoimassa vaikka ei olisi hajuakaan mistä on kyse. Jos kuiskimme niin tyyppi on heti kuikuilemassa ettei saa olla salaisuuksia.
Se on aina kotona, tekee hirvittävät puhelinlaskut soittelemalla ympäriinsä aivan jonninjoutavia ja nyt sillä on vissiin joku työkkärin karenssi menossa koska se ei huolinut jotain työpaikkaa. Haluaisin muuttaa omilleni, mut mutsi kielsi tai sanoi ettei se ole mahdollista. Olin jo 12 kun ilmoitin että jompi kumpi meistä lähtee, joko isäpuoli tai minä, mut molemmat ei mahduta samaan taloon eikä mahduta edelleenkään.

Sit sen jätkän unirytmi on ihan omituinen. Joka ilta kun me mennään nukkumaan ajoissa, niin se jää katsomaan tv:tä eikä meistä kenellekään jää epäselväksi mikä ohjelma kulloinkin pyörii. Sit se pudottelee kaukosäätimiä ja kolistelee ihan sairaasti et varmasti herätään siihen meteliin.
Nyt viime kuussa tyyppi kailotti miten sen ei tarvi muuttaa pois, koska avioeroa ei ole olemassakaan ja se vetosi raamatun jakeisiin. Muuten hyvä, mut meidän mutsi ei ole sen kaa naimisissa.
Pitääkö mun mennä tekemään joku perätön pedofiliailmoitus tosta tyypistä vai voinko muuttaa lastikseen? Mulla ei kestä enää pää himassa.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, sinun ei tarvitse mitään perätöntä ilmoitusta tehdä, vaan hanki asunto itsellesi. Alaikäinen kun olet, tarvitset siihen sosiaalitoimiston apua. Siellä joudut kertomaan, kuinka vaikeaa sinulla on kotona, ja ehkä se juridisesti menee lastensuojeluilmoituksena. Ei se mikään ennennäkemätön ihme ole, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen itsestään.

Sinähän siinä avun tarpeessa olet, kun olet jo väkivaltainen. Et kertonut olevasi poika, mutta sitä ei ole vaikea päätellä . Pelasta itsesi ja lähde siitä talosta.

Ensimmäiseen tarpeeseen voit käydä ostamassa oveesi lähimmästä rautakaupasta sellaisen salvan tai haan, että saat oven sisäpuolelta kiinni. Ei se "isoja rosvoja" pidättele, mutta jos isäpuolesi rikkoo sen ja änkeää väkisin huoneeseesi, se on jo sen verran pahempi juttu, että ehkä äitisikin havahtuu todellisuuteen.

Joillakin (15 ; "Apn koti kuulostaa ihan hyvältä paikalta, ei ole väkivaltaa ja ainoa joka tuntuu aiheuttavan riitaa on ap itse.") on aika erikoinen käsitys hyvästä kodista. Hän ei ymmärrä, mitä kirjoittaa, jos ei ole koskaan tavannut omassa kodissaan ketään umpihumalaista, eikä kukaan tunge hänen huoneeseensa 'säätämään' yhtään mitään.

Isäpuolen ei suinkaan tarvitse elää niin kuin perheen teini sanoo, mutta onko liikaa vaadittu, että pysyisi edes selvin päin? On varmaan, kun ap on niin vaikea ... 

Puhelinlaskuista sen verran, että kai nykyään kaikilla järjellisillä kansalaisilla on liittymä, jossa on puheaikaa enemmän kuin ehtii käyttää? Miksi isäpuolellasi eiole?

Vierailija
42/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lastensuojeluun yhteyttä ja ilmoita tilanteestasi ja sano ettet enää halua asua kotona. Sitten pääset lastenkotiin vuodeksi ja sen jälkeen lastensuojelu hoitaa sinulle asunnonn, kun täytät 18v. Tuo sinun kuvailemasi perhe elämä ei kuulosta normaalilta. Mielummin itse asuisin lastenkodissa, kun eläisin tuollaista elämää, lastenkodissa olisi ainakin välittävät ihmiset ja siistiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On seksuaalista lähentelyä aikuisen puolelta työntyä lapsen huoneeseen ja jäädä tuijottamaan alastonta kehoa, vaikka lapsi on ahdistunut ja pyytää aikuista poistumaan.

Olen pahoillani kotioloistasi, ap. Kuulostaa ihan kamalalta.

Tässä on kaksi epäonnistujaa: äitisi ja isäpuolesi. Kumpikin on vastuussa käytöksestään. Isäpuolellasi ei ole mitään lieventävää seikkaa puolellaan ja äitiäsi ei voida syyllistää puolisonsa tekemisistä. Sen sijaan äitiäisi voi ja pitääkin syyllistää siitä, ettei suojele lapsiaan.

Vierailija
44/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, sinun ei tarvitse mitään perätöntä ilmoitusta tehdä, vaan hanki asunto itsellesi. Alaikäinen kun olet, tarvitset siihen sosiaalitoimiston apua. Siellä joudut kertomaan, kuinka vaikeaa sinulla on kotona, ja ehkä se juridisesti menee lastensuojeluilmoituksena. Ei se mikään ennennäkemätön ihme ole, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen itsestään.

Sinähän siinä avun tarpeessa olet, kun olet jo väkivaltainen. Et kertonut olevasi poika, mutta sitä ei ole vaikea päätellä . Pelasta itsesi ja lähde siitä talosta.

Ensimmäiseen tarpeeseen voit käydä ostamassa oveesi lähimmästä rautakaupasta sellaisen salvan tai haan, että saat oven sisäpuolelta kiinni. Ei se "isoja rosvoja" pidättele, mutta jos isäpuolesi rikkoo sen ja änkeää väkisin huoneeseesi, se on jo sen verran pahempi juttu, että ehkä äitisikin havahtuu todellisuuteen.

Joillakin (15 ; "Apn koti kuulostaa ihan hyvältä paikalta, ei ole väkivaltaa ja ainoa joka tuntuu aiheuttavan riitaa on ap itse.") on aika erikoinen käsitys hyvästä kodista. Hän ei ymmärrä, mitä kirjoittaa, jos ei ole koskaan tavannut omassa kodissaan ketään umpihumalaista, eikä kukaan tunge hänen huoneeseensa 'säätämään' yhtään mitään.

Isäpuolen ei suinkaan tarvitse elää niin kuin perheen teini sanoo, mutta onko liikaa vaadittu, että pysyisi edes selvin päin? On varmaan, kun ap on niin vaikea ... 

Puhelinlaskuista sen verran, että kai nykyään kaikilla järjellisillä kansalaisilla on liittymä, jossa on puheaikaa enemmän kuin ehtii käyttää? Miksi isäpuolellasi eiole?

Olen 150 senttinen ja 40 kiloinen tyttö.. ap

Vierailija
45/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoli tekee väärin, mutta kyllä se on äidin tehtävä turvata apta. Isäpuolella ei ole minkäänlaista velvollisuutta apta kohtaan - ei edes pysyä selvinpäin. Äidin tehtävä on valvoa, ettei lapsi joudu kärsimään isäpuolen toimista. Aplla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa lasuun yhteyttä tai hyväksyä tilanne. Isäpuoli ei nimittäin teinin käskystä lähde.

Vierailija
46/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa perheessä kasvaneena esikoisena olen sanonut lukemattomia kertoja, että ainoa mitä kadun elämässäni, etten teini-ikäisenä soittanut sossuun, tai edes poliiseja kertaakaan paikalle, kun oli taas tilanne päällä.

Sillä puhelinsoitolla olisi varmasti saatu paljon hyvää aikaan. Narkkariveljeni saattaisi olla elossa, ja rosvoveljeni olisi jättänyt keikat tekemättä. Isäpuoli voisi olla elossa ja itsellä voisi olla helvetin parempi itsetunto ja rahkeet tähän elämään. Peruskoulun jälkeen en jatkanut muualle, kun se oli turhaa, ei musta  kuitenkaan ollut mihinkään. (vaikka spettarin ka 8.9) Menin suoraan töihin siivoamaan. 

Olen mä myöhemmin siten kouluttautunut kokiksi, mutta...

Äitiäni syytän yhä noista vuosista. Miksei se kuunnellut ketään? Enkä osaa päästää irti, mulla on huonot välit äitini kanssa juurikin noiden nuoruusvuosien takia. Äiti dokas myös, oli niin uhria että.. vaikka hän oli se joka aina aloitti riehumisen, kun ei muuten saanut tarpeeksi huomiota. Se äidin mies oli ajotellen jopa kiva, opetti monta hassua juttua, mutta kännispäissään ihan täysi kusipää.

Se on vaikea tarttua siihen puhelimeen tiedän. Mä monet kerrat pyörittelin mielessäni asioita ja tunsin itseni petturiksi, vasikaksi ihan vaan pelkkien ajatuksien takia. Se sossu ei myöskään ole mikään herkkuprosessi, mutta suunta parempaan. Jos äidilläsi edes silloin silmät avautuisivat!

Mene edes koulun kuraattorille juttelemaan tilanteesta. Jos et kasvokkain pysty, niin onhan teilläkin Wilman kaltainen juttu, lähetä nämä kirjoitukset kuraattorille. Hän varmasti pystyy sua tukemaan. :)

Muuten mä lähdin heti peruskoulun jälkeen pois kotoa. Kotipaikkakunnalla oli pieni oppilasasuntola, josta vuokrattiin solukämppiä myös muille nuorille. Mä asuin kaksi vuotta siellä solussa, kunnes yksi veljestäni kysyi, että voitko tulla takaisin kotiin, tilanne on aivan kamala. Mä hölmö menin, enkä taaskaan soittanut mihinkään. Menin kattomaan sitä paskaa puoleksi vuodeksi. Kunnes tilanteet kulminoitui siihen, että taas oli ryyppyputki päällä ja äiti lähti jonkun miehen matkaan. Mies, jota olin joutunut pitämään isäpuolena 6 vuotta, hirttäytyi. En mä olisi hänenkään halunnut kuolevan, vaikken hänestä välittänytkään.  Se oli jo karmea kohtalo.

Hautajaisista pari kuukautta, niin oli jo uusi mies kierroksessa.. Meno jatkui, hullumpana. Äidistäni tuli siinä tilanteessa viimeistään kunnon alkoholisti ja veljet rupes rötöstelemään omissa porukoissaan. Se oli mulle sitten vika niitti. En mä voi siellä vahtia koko porukkaa ja pitää omaa elämääni paussilla. Enkä vieläkään ilmoittanut minnekään, vaan muutin pois. Veljet kävi mun luona välillä selvittämässä päätään, milloin kuivumassa, milloin tutkinnan jälkeen...

Kaikesta huolimatta nuorimmalla veljelläni on elämä mallillaan. Hänellä on hyvä koulutus ja ura maailmalla. :) Edes joku sai karistettua lapsuutensa paskan pois tavalla tai toisella.

Vierailija
47/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojilla on harvemmin pillua mihin isäpuoli voi tulpan laittaa...just sayin'.

Vierailija
48/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei oikeuta lyömään! Mikään ei oikeuta lyömään toista! Sen pitäisi olla täysin selvää jokaiselle täyspäiselle kouluikäiselle, saati sitä vanhemmalle.

Olet selkeästi avun tarpeessa. Ensimmäinen askel on päästä pois epäkelpojen vanhempien. Sen jälkeen terapia.

Tsemppiä!

Vierailija
49/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei oikeuta lyömään! Mikään ei oikeuta lyömään toista! Sen pitäisi olla täysin selvää jokaiselle täyspäiselle kouluikäiselle, saati sitä vanhemmalle.

Olet selkeästi avun tarpeessa. Ensimmäinen askel on päästä pois epäkelpojen vanhempien. Sen jälkeen terapia.

Tsemppiä!

Ja missäs vaiheessa ap on väittänyt, että hänellä olisi oikeus siihen?

Vierailija
50/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tässä on teiniä syyllistää. Jos tämä tilanne olisi niin, että teini valittaisi äitipuolesta, niin johan olisi mammat takajaloillaan ja lastensuojelun nettisivut ruuhkautuneet.

Vierailija
51/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolesi on " heittänyt sut jaloista ilmaan ja olet lyönyt pääsi lattiaan ja sen jälkeen päänsärky aivotärähdyksen oireena. Kyllä tuo on pahoinpitely, olit sinä (150cm ja 40 kg) sitten tehnyt ihan mitä tahansa. Kännissä jalkojesi kähmiminen ja suihkun jälkeen perässäsi hiippailu on seksuaalista ahdistelua. Rikollista toimintaa, jonka uhri sinä olet. Ikävää, että olet saanut täällä vähätteleviä kommentteja. Myös pikkusisarustesi ja itsesi vuoksi velvollisuutesi on tehdä lastensuojeluilmoitus. Ja se miten äitisi siihen reagoi, sillä ei ole väliä. Sinun on toimittava, kun äitisi ei ilmeisesti siihen kykene. Soita lastensuojeluun välittömästi. Näytä siellä tämä ketju, voit näyttää tämän myös äidillesi. Onko sinulla muita läheisiä aikuisia; isä, isovanhemmat, vanhempin sisarukset tm joille voit puhua. Heti huomisaamuna voit mennä puhumaan kouluterveydenhoitajalle. Ihan varmasti tilanne selkiintyy, kun otat luotettavan aikuisen kanssa asian puheeksi. Paljon on sulla kohtalotovereita. Tollasta ei tarvitse eikä saa sietää! Mutta sun on vietävä asia eteenpäin, heti ! Voimia ! Tilanne korjaantuu, kun siihen puututaan. Äitisikin selvästi tarvitsee apua.

Vierailija
52/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sun tai sisarusten tilanne ap paranisi vaikka isäpuolisi lähtisi. Ehkä hetkeksi, mutta äitisi vaikuttaa sen verran häiiintyneeltä että kohta olisi uutta matoa koukussa ja nähtävästi vielä kamalampi tapaus uutena isäpuolena. Äitisikin taitaa olla alkoholisti, ja sinun on helppo ulkoistaa kaikki ongelmat isäpuoleen. Hän on toki tehnyt väärin monen monta kertaa, se on selvää. Saatat ajatella, että isäpuoli on se syy miksi äitikin juo, ja jos se isäpuoli häviäisi niin olisitte taas se onnellinen perhe mikä silloin kun olit pieni. Todellisuudessa äitisi on todennäköisesti ollut onneton jo hyvin, hyvin pitkää ja isäpuoli tosiallisesti parantaa hänen oloaan - lasten kustannuksella. Se on väärin.

Äitisi on niitä ihmisiä, joiden ei olisi pitänyt hankkia lapsia.

Tiedän, että totuus sattuu. Teksteistäsi huokuu tunne-elämän kyvyttömyys, joka on hyvin tyypillistä alkoholistien lapsille. Et osaa ilmaista itseäsi, joten hakkaat isäpuoltasi. Koet sen olevasi oikein koska hän isompi, ei satu ym. Se ei kuitenkaan ole hyväksyttyä kuin itsepuolustusleinona. Väkivallassa on se henkinenkin puoli, ja joka kerta kun lyöt isäpuoltasi hän reagoi siihen. Sinä et arvosta häntä.

Sanoit itsekin. Että isäpuoli oli joskus kiva. Mitä tapahtui? Alkoiko äiti juoda enempi, vältteli ja sysäsi vastuuta nuorelle isäpuolelle? Sinua ei selvästi ole lapsena kasvatettu tarpeeksi, joten isäpuoli varmasti kokee että sinun on opittava käyttäymään. Hänen keinonsa ovat väärät, todella väärät, eikä hän mikään esimerkki ole. Mutta omalla tavallaan hän on yrittänyt. Toisin kuin äitisi, joka ensinnäkin syö puolisonsa auktoriteetin, asettuu aina sen puolelle jonka kanssa puhuu (arvostelee isäpuolta sinulle, komppaa sinua; isäpuolelle varmasti komppaa häntä, ja tietää varmasti itsekin ettei sinun kasvatus ja elämö mennyt ihan putkeen)

Sinä olet sen ikäinen että elämäsi on sinusta kiinni. Sisaresi voit vielä pelastaa sinun kohtaloltasi, ja se onnistuu vain lastensuojeluilmoituksella. Sinäkin voisit hyötyä vuoden laitosjaksosta. Lisäksi lastensuojelun asiakkaana isi oikeutettu sosiaalitoimiston maksamaan asuntoon muistaakseni 21-v asti.

Ota siis yhteys, ota apu vastaan ja suo se myös sisaruksillesi.

Vierailija
53/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Ymmärsin niin että ap oikeutti lyömisen omalla pienellä koollaan. Korjaa toki ap jos näin ei ole.

Ps. Kannattaisi lisätä se ap-tagi jokaisen oman viestin perään, sillä kyllä tästä ketjusta tunnistaa sinun kirjoittamat viestit. Noloa puolustella itseään.

Vierailija
54/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäpuolesi on " heittänyt sut jaloista ilmaan ja olet lyönyt pääsi lattiaan ja sen jälkeen päänsärky aivotärähdyksen oireena. Kyllä tuo on pahoinpitely, olit sinä (150cm ja 40 kg) sitten tehnyt ihan mitä tahansa. Kännissä jalkojesi kähmiminen ja suihkun jälkeen perässäsi hiippailu on seksuaalista ahdistelua. Rikollista toimintaa, jonka uhri sinä olet. Ikävää, että olet saanut täällä vähätteleviä kommentteja. Myös pikkusisarustesi ja itsesi vuoksi velvollisuutesi on tehdä lastensuojeluilmoitus. Ja se miten äitisi siihen reagoi, sillä ei ole väliä. Sinun on toimittava, kun äitisi ei ilmeisesti siihen kykene. Soita lastensuojeluun välittömästi. Näytä siellä tämä ketju, voit näyttää tämän myös äidillesi. Onko sinulla muita läheisiä aikuisia; isä, isovanhemmat, vanhempin sisarukset tm joille voit puhua. Heti huomisaamuna voit mennä puhumaan kouluterveydenhoitajalle. Ihan varmasti tilanne selkiintyy, kun otat luotettavan aikuisen kanssa asian puheeksi. Paljon on sulla kohtalotovereita. Tollasta ei tarvitse eikä saa sietää! Mutta sun on vietävä asia eteenpäin, heti ! Voimia ! Tilanne korjaantuu, kun siihen puututaan. Äitisikin selvästi tarvitsee apua.

51 jatkaa. Olen lääkäri ja pitkään aiemmin koulu-ja opiskelijaterveydenhuollossa toiminut. Ota heti yhteys kouluterveydenhoitajaan, työksemme tällaisia tapauksia kohtaamme ja osaamme auttaa. Terveydenhuollossa meillä on myös vaitiolovelvollisuus ja sinua kuunnellen ja kunnioittaen tilannetta selvitetään. Tule kouluterkkarin vastaanotolle ja kerro tilanteesi. Niin moni murhe on ratkennut, kun siihen on saanut apua ja tukea. Noin ikävään tilanteeseen et sa jäädä yksin! Sulla on koko elämä edessä , kivat lukiovuodet, tarvitset ja sulle kuuluu kunnollinen koti ja työrauha.

Vierailija
55/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Ymmärsin niin että ap oikeutti lyömisen omalla pienellä koollaan. Korjaa toki ap jos näin ei ole.

Ps. Kannattaisi lisätä se ap-tagi jokaisen oman viestin perään, sillä kyllä tästä ketjusta tunnistaa sinun kirjoittamat viestit. Noloa puolustella itseään.

Niin lisäänkin, joten noloa syytellä turhasta.:3 ap

Vierailija
56/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näkisin, että vika ei ole apssa tai isäpuolessa vaan äidin kyvyttömyydessä olla äiti.

Minä kyllä näkisin että vika on äidin lisäksi vahvasti isäpuolessa.

Vierailija
57/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Sinä tässä nolo olet, ja koko ketjusta paistaa sinun sairaat vihaviestisi. Oletko itse tälläinen herttainen isäpuoli vai vaan perus av:n miesvihasta uliseva lassukka?

Vierailija
58/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tässä on teiniä syyllistää. Jos tämä tilanne olisi niin, että teini valittaisi äitipuolesta, niin johan olisi mammat takajaloillaan ja lastensuojelun nettisivut ruuhkautuneet.

Kuuleppa. Minun lapsellani on äitipuoli, jonka kanssa on ollut hankalaa. Aluksi lapsi alkoi vihata ennen läheistä äitipuolta, lopulta isäkin jo sanoi että hänen uusi nainen on tosi nipo.

Istahdettiin sitten aikuisporukalla alas ja kappas - siinä selvisi että miehellä ei ollut mitään kuria lapseen, ei vaatinut käytöstapoja, hyväksyi lapselta väkivaltaisen ja muutenkin antisosiaalisen käytöksen. Kyllä se äitipuoli varmasti vaikutti lapsesta (ja luuseri-isästä) ikävältä kun sanoi että 7vn ei ole kouluiltana sopivaa valvoa yhteentoista, nyt heti petiin. Laittoi ihan lapsen pesemään joka ilta ja aamu hampaat, tarkisti ne, pakotti siivoamaan huoneen iltaisin ja ennen lähtöä. Piti laittaa asianmukaiset vaatteet kouluun.

En nyt sano että apn tapauksessa isäpuoli olisi käyttäytynyt asiallisesti. Ei todellakaan. Mutta niin kiva kun se on aina uskoa niistä äiti- ja isäpuolista heti pahaa niin kyllä siellä kaiken takana on monesti luuserivanhempi. Apn tapauksessa on sellainen (äiti), mulla on kokemusta sellaisesta (lapseni isä), jne.

Valitettavasti minun tapauksessa ex erosi äitipuolesta, ja lapsella alkaa olla kivasti ongelmia. Isä ei laita rajoja YHTÄÄN, ja jos meillä on ikävää niin lapsi soittaa heti isälle ja isä huutaa mulle/uhkailee/asettuu lapsen puolelle.

Vierailija
59/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näkisin, että vika ei ole apssa tai isäpuolessa vaan äidin kyvyttömyydessä olla äiti.

Minä kyllä näkisin että vika on äidin lisäksi vahvasti isäpuolessa.

Voi voi, äiti raukka varmaan pakotettu olemaan suhteessa työttömän juopon kanssa. On se elämä kamalaa! Ei voi erota, ei millään! Lapset kärsii kauheasta isäpuolesta, äiti yrittää parhaansa mutku isäpuoli!

...tai sitten tilanne ratkeaisi sillä että äiti etsii itselleen ja lapsilleen uuden asunnon, ja jatkaa elämäänsä.

Niin kunmassa se vika oli?

Vierailija
60/70 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen kuin sinä. Tilanteesi kuulostaa kamalalta, toivottavasti saat kuitenkin jotain apua palstalaisilta.

Monet täällä ovat kommentoineet, että sinun pitäisi muuttaa pois kotoa johonkin asuntolaan. 16-vuotias on todella nuori muuttamaan omaan asuntoon (ylipäänsä ihmettelen tätä kulttuuria, jossa nuori sysätään oman onnensa nojaan heti 18 täytettyään). Kotona voi olla todella parempi asua, vaikka siellä tuollainen isäpuoli olisikin. Ja ottakaa huomioon, että vaikka AP pääsisikin pois muuttamalla isäpuolestaan, joutuisi hän eroon myös äidistään ja sisaruksistaan. Taloudelliseltakin kannalta tekisi tiukkaa: tulonsiirrot eivät todellakaan riitä kaikkeen, eikä tavoitteellisesti opiskeleva nuori ehdi mitenkään käydä töissä sen vertaa, että saisi leivän pöytään.

En voi tarjota mitään pikaratkaisua, mutta sinuna vetoaisin ensisijaisesti äitiin, ja mikäli mahdollista, esimerkiksi tämän vanhempiin tai sisaruksiin, jotka sitten voisivat ottaa sen vastuullisen aikuisen roolin. Olet huolehtinut kodistasi ja sisaruksistasi ihan riittävästi, eikä tuollaista käytöstä isäpuolen taholta tarvitse yhdenkään nuoren sietää.

Mainitsin aiemmin isovanhemmat. Onko sinulla sellaisia kotikaupungissasi? Jos on, voinet käydä lepäilemässä siellä, kunnes tilanne paranee. Ja jos ei parane, ota yhteys kunnan sosiaalitoimeen/mene terkkarille tai kuraattorille puhumaan. Heillä on velvollisuus auttaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän