Jalka murtunut, käsitiskiaine loppu, apua!
Voinko tiskata vauvapesuaineella astiat kerran? Asun 5. Kerroksessa ja ei ole hissiä,en pääse vauvan kanssa hakemaan tiskiainetta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodallakin voit pestä, liota pari ruokalusikkaa lämpimään veteen ja jos on vielä etikkaa niin sitäkin loraus.
Tässäpä vasta loistovinkki...
Ruokasooda on emästä ja etikka happoa, joten ne kumoavat toisensa. Menee siis molemmat hukkaan. VAIN jompaakumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodallakin voit pestä, liota pari ruokalusikkaa lämpimään veteen ja jos on vielä etikkaa niin sitäkin loraus.
Tässäpä vasta loistovinkki...
Ruokasooda on emästä ja etikka happoa, joten ne kumoavat toisensa. Menee siis molemmat hukkaan. VAIN jompaakumpaa.
Jaa, kummasti tuo yhdistelmä kuitenkin kirkastaa esimerkiksi todella pinttyneen tiskialtaan.
Pelkästään toinen ei siihen riitä.
Jos asut pk-seudulla (toimii toisaallakin,tarkista missä),niin Alepa kauppakassi?Tilaa aine ja samalla muut kauppajutut suoraan ovesta keittiöön 😊
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin pakottava tarve tiskata just nyt? Odota iltaa,että mies/äiti/sisko/kaveri pääsee töistä ja voi käydä sulle kaupassa
Koska mulla on neuroosi, ahdistaa keittiön sotkuisuus. Pesin etikalla ja ruokasoodalla 😅
-ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo murtunut jalka pitäisi hoitaa ensun?
Se on tukevasti kipsissä :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Heräät vasta siinä vaiheessa kun edellinen pesuainepullo on heitetty pois? Miksi?
Oli kyllä ostoslistalla mutta unohdin sen kauppaan 😅-ap
Shampoota ja nestesaippuaa voi myös muun puutteessa käyttää.
Kyllä siinä ihan kuuma vesi riittää, minä en monesti tiskiainetta edes käytä. Harjaa parempi pesuväline on se sieni, missä on toinen puoli karkea. Sillä lähtee rasva hyvin.
(Muorilla kun oli jalka murtunut ja istui pyörätuolissa, niin joutui tutustumaan tablet-nimiseen keksintöön, eli nettipankkiin ja kaupan ruokakassiin. Minä kun en 140 km päästä päässyt kuin viikonloppuna.)
Tilaa kaupasta kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä ihan kuuma vesi riittää, minä en monesti tiskiainetta edes käytä. Harjaa parempi pesuväline on se sieni, missä on toinen puoli karkea. Sillä lähtee rasva hyvin.
(Muorilla kun oli jalka murtunut ja istui pyörätuolissa, niin joutui tutustumaan tablet-nimiseen keksintöön, eli nettipankkiin ja kaupan ruokakassiin. Minä kun en 140 km päästä päässyt kuin viikonloppuna.)
Tilaa kaupasta kotiin!
Ei taida tällä paikkakunnalla olla kuin noutopalvelu ilman kotiinkuljetusta, mutta mies tulee neljän jälkeen kaupan kautta kotiin :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Minulta loppui astianpesuaine torstaina. Ostoslistassa se oli, mutta kun sähläsin lähtiessäni, lista jäi kotiin ja juuri tämä osa listasta jäi muististakini. Olen tiskaillut jääkaapinpuhdistusaineella ja huuhdellut perusteellisesti, tulee muuten puhdasta. Mitäpä tässä hoppuilemaan, ostan fairini seuraavalla ostosreissulla.
Jotkut ovat jo ihmetelleet, miksei ap pyydä puolisoa tai kavereita apuun. Minä jouduin pari vuotta sitten äkilliseen leikkaukseen, jonka jälkeen en saanut nostaa kiloa painavampaa esinettä. En siis päässyt kauppaan, joten söin pari viikkoa pakastimen sisältöä ja keittelin puuroa, kahvimaito kyllä loppui parissa päivässä. Minulla nimittäin ei ollut eikä ole puolisoa tai yhtään kaveria, ja sukulaisetkin asuvat kaukana. Pitää vain pärjätä omillaan. Ei meillä kaikilla ole suojaverkkoja.
Täh? Vitsi keskellä muuten ihan vakavasti kirjoitettua viestiä?
Vai onko ihan oikeasti olemassa erikseen jääkaapinpuhdistusaine, josta minä noin 30 vuotta jääkaappia käyttäneenä en ole koskaan kuullutkaan, saati sitten tarvinnut? Uuninpuhdistusaineet kyllä tunnen ja toisinaan käytänkin, mutta käsitiskiin en suosittele.
Soodaa käyttäisin pesuun ja etikkaa huuhteluun. Mutta jos on yhdistelmänäkin puhdasta tullut, niin sehän on oikein hyvä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta loppui astianpesuaine torstaina. Ostoslistassa se oli, mutta kun sähläsin lähtiessäni, lista jäi kotiin ja juuri tämä osa listasta jäi muististakini. Olen tiskaillut jääkaapinpuhdistusaineella ja huuhdellut perusteellisesti, tulee muuten puhdasta. Mitäpä tässä hoppuilemaan, ostan fairini seuraavalla ostosreissulla.
Jotkut ovat jo ihmetelleet, miksei ap pyydä puolisoa tai kavereita apuun. Minä jouduin pari vuotta sitten äkilliseen leikkaukseen, jonka jälkeen en saanut nostaa kiloa painavampaa esinettä. En siis päässyt kauppaan, joten söin pari viikkoa pakastimen sisältöä ja keittelin puuroa, kahvimaito kyllä loppui parissa päivässä. Minulla nimittäin ei ollut eikä ole puolisoa tai yhtään kaveria, ja sukulaisetkin asuvat kaukana. Pitää vain pärjätä omillaan. Ei meillä kaikilla ole suojaverkkoja.
Täh? Vitsi keskellä muuten ihan vakavasti kirjoitettua viestiä?
Vai onko ihan oikeasti olemassa erikseen jääkaapinpuhdistusaine, josta minä noin 30 vuotta jääkaappia käyttäneenä en ole koskaan kuullutkaan, saati sitten tarvinnut? Uuninpuhdistusaineet kyllä tunnen ja toisinaan käytänkin, mutta käsitiskiin en suosittele.
Soodaa käyttäisin pesuun ja etikkaa huuhteluun. Mutta jos on yhdistelmänäkin puhdasta tullut, niin sehän on oikein hyvä se.
On. Tämä on kätevä aine. http://fi.dr-beckmann.com/kodin-puhdistus/kodinkoneet/jaakaapin-puhdist…
En viitsinyt ruveta läträämään soodalla ja etikalla, kun tämä osui käteen ensin ja vaikutti vaarattomalta. Ostin tuon pullon uteliaisuuksissani ja havaitsin hyväksi. Ja ensimmäisen kerran minäkin olen jääkaapille kurkottautunut joskus 60-luvulla. ;)
Älä nyt pyykinpesuainetta ainaska käytä. Sehän on tosi myrkkyä. Mielummin pelkkää kuumaa vettä.