Laukku-Leena kirja
Onko kukaan lukenut/ kuunnellut? Aikamoinen persoona đŻđ
Kommentit (19)
Luin kirjan esittelyn, surullinen tarina.
Luin kirjan. Ihmeen pitkÀÀn eleli valitsemallaan tavalla. Vaatii aika paljon ymmÀrrystÀ ja sivuunkatsomista myös omalta elinympÀristöltÀÀn. Vaihteli kuitenkin paikkaa usein, niin elinympÀristökin pÀÀsi helpommalla.
Aika julmia ne sisko ja veli jotka vaativat kodin jossa Leena hoitanut ÀitiÀnsÀ myyntiÀ. Ei varmaan ollut rahasta puutetta. Leena olisi halunnut asua siinÀ kissojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aika julmia ne sisko ja veli jotka vaativat kodin jossa Leena hoitanut ÀitiÀnsÀ myyntiÀ. Ei varmaan ollut rahasta puutetta. Leena olisi halunnut asua siinÀ kissojensa kanssa.
Normaali ihminen pÀÀsee tÀllaisestakin yli eikÀ elÀ loppuelÀmÀÀnsÀ metsÀssÀ laukkujensa kanssa.
Leena asusteli yhden erittÀin kylmÀn sydÀntalven Heinolan linja-autoaseman kupeessa. IsÀni, joka ei juurikaan muista vÀlittÀnyt oli kerran hakenut grilliltÀ nipun kuumia makkaroita ja vienyt nÀmÀ Leenalle. Oli vielÀpÀ antanut tupakka-askinkin jÀlkipalaksi. Itsekin nÀin Leenan leirin ohi kulkiessani.
Kirja tÀytyy lukea jahka sen kirjastosta onnistun bongaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Leena romani?
HÀn oli korkeakoulutettu ja oli naimisissakin nuorena. Kirjasta varmasti selviÀÀ paremmin. Luin jonkun artikkelin hÀnestÀ.
En ole lukenut.
Taisin olla 17- vuotias, kun kÀvin viemÀssÀ Leenalle salaatin. Leena oli siinÀ aina lÀhellÀ mun sen hetkistÀ asuntoa.
Sanoin, ettei tÀÀ oo mulle mieleinen salaatti, ettÀ maistuisko sulle? Otti salaatin vastaan ja kertoi olevansa kasvissyöjÀ.
Alkoi kÀÀrimÀÀn tupakkaa topan viimeisistÀ puruista. Tarjosin tupakkaa, muttei ottanut. Poltettiin tupakat ennen kun jatkoin matkaa.
KyllÀhÀn kunta tarjosi Leenalle asuntoja, ei vain Leenalle kelvannut. Itse tiensÀ valitsi. Mielenterveys-ongelmia.
Leena ei elÀnyt metsÀssÀ. SiitÀ harvinainen kulkuri, ettÀ oleskeli ihmisten lÀhellÀ (mm. Tuulosen kauppakeskuksen lÀheisyys yksi paikka, missÀ oli usein). Se ettÀ oli ihmisten lÀhellÀ, ei tarkoittanut, ettÀ olisi halunnut olla ihmisten kanssa tekemisissÀ. Otti vÀlillÀ apua vastaan, mutta monesti olisi vaan halunnut, ettÀ hÀnet jÀtettÀisiin rauhaan.
Just lÀhdössÀ hakemaan varaukseni kirjastosta.
Kumma, ettÀ jonkun pitÀÀ sotkea romanit tÀhÀn ihan kunnon asiaan.
Todellinen taistelija ja selviytyjÀ. Luin hÀnen kirjansa.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen taistelija ja selviytyjÀ. Luin hÀnen kirjansa.
Kirjoittiko hÀn kirjan? MInÀ luulin, ettÀ hÀnestÀ kirjoitettiin jÀlkikÀteen.
Luin hÀnen kirjansa vrt. Luin kirjan hÀnestÀ.
Luin kirjan. Se perustuu pitkÀlti hÀnen omiin muistiinpanoihinsa. HÀnellÀ oli kaiketi tarkoitus kirjoittaa kirja itse, mutta se ei koskaan tullut valmiiksi. Osa muistiinpanoista oli kadonnutkin. EivÀt sisarukset sydÀmettömiÀ olleet, he vaativat vain lakiosansa, puolet perinnöstÀ jÀi Leenalle.
Mielenkiintoinen kirja. Oikea selviytymistarina. MitÀ jos vaan jÀisi taivasalle ja jÀttÀisi oravanpyörÀn. Tavallaan houkutteva ajatuskin. Elelisi erakkona. Mieluummin kuitenkin ostaisi jonkun pienen mökin ja siellÀ elelisi omissa oloissaan. Olisi kiva, kun ihmiset toisivat rahaa, ruokaa, vaatteita jne. Olen erakko luontoinen ja yksinÀisyyttÀ rakastava sekÀ aseksuaali. Niin minulle sopisi joku tÀllainen elÀmÀntyyli. Voisihan sitÀ tehdÀ jotain etÀtyötÀ vaikka ja muuten erakoitua. PitÀÀpÀ harkita.
Aikoinaan kyllÀ pidettiin hyvin hÀiritsevÀnÀ kun tuntunut sitten millÀÀn pÀÀsevÀn sitten yhtÀÀn eteenpÀin paikkakunnalta kun pyöri sitten laukkujensa kanssa.Puhuttiin ettÀ nuorena ollut sitten jokin huume psykoosi ulkomailla?