Vihaan salaa ystäviäni
Tuleeko teillä koskaan tunnetta, että olette joidenkin ihmisten kanssa vaan pakon edestä? Minulla on oikeita ystäviäkin, mutta tuntuu että esimerkiksi aikanaan koulussa tai nyt töissä ihmiset ovat inhottavia, mutta esitän olevani heidän ystävänsä.
Kommentit (6)
Musta ainakin tuntuu, että olen koulussa kavereiden kanssa vain olosuhteiden pakosta.
No itse olen vähentänyt kanssakäymistä niiden kanssa, jotka koen liian erilaisiksi. Ihmiset muuttuvat ja kasvavat, ei niitä wanhoja koulukavereita tarvitse oikeasti tapailla vanhasta tottumuksesta, jos kokee ettei enää oikein nappaa. Työkavereita on vähän vaikea siivota elämästään, mutta eihän siellä töissä käydä kuin työssä.
Miksi tuhlaat energiaasi ystävän tapaamiseen ja ystävää esittääksesi?
Lähinnä vihaan äitiäni ja perhettäni muutenkin. Myös kavereista ajattelen jatkuvasti pahasti heidän vajavuuksiensa ja vikojensa takia. Se on hankalaa, koska positiivisia tunteita ja kiintymystä on myös.
Tiedätkö, että ihminen inhoaa muissa niitä piirteitä, joita tukahduttaa itsessään (tai haluaisi olla sellainen). Mieti, mikä tekee olostasi huonon tietyssä seurassa?
Voisitko huomauttaa asiasta asianosaisille - hyvälle ystävälle pitäisi voida sanoa kaikesta (tosin ystävälliseen sävyyn...).
Ai sinäkin. Mä jumituin kahteen "ystävyyteen" tuossa viitisen vuotta sitten. Ensimmäisen sain nyt heivattua. Toisen jättäminen vaatii vielä rohkeutta, koska syyllistyn lähes tyhjästä.
Ei sitä aina voi tietää. Ystäviä valitessakin tekee virheitä. Oma lukunsa ovat yliriippuvaiset manipuloijat ja pakottajat.
Mä en esitä olevani työkavereideni ystävä. Olen heidän työkaverinsa, en enempää.