Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LIDL-uskovaiset

Vierailija
24.01.2016 |

Mistä ihmeestä johtuu tämä kasvava LIDL-propaganda? Jostain syystä täälläkin foorumeilla pyörii ihmisiä bashaamassa K-ja S-ketjuja. Maksaako LIDL näille jotain vai onko kyse jostain massapsykoosista. Lidlissähän kuitenkin käsittääkseni myydään heikkolaatuista tavaraa köyhille?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisista tuotteista viis, mutta hyviä merkkituotteita siellä ei juurikaan ole. Kaikki on viimeiseen asti kilpailutettua halpapaskaa ja hinnat on tosiaan vain hieman alle muiden kauppojen (ei todellakaan 50% halvempaa niin kuin täällä väitetään). No uskoo ken tahtoo.

Just hesarissa hehkutettiin cittarin lähtevän hintasotaan omenamehun voimin, sen hinta cittarissa laski 1,5 eurosta kolmanneksen eli noin euroon. Lidlissä vastaava tuote eri merkin alla koko ajan maksanut 0,5 euroa. Kyllä tuossa melkoinen ero on.

Vierailija
62/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole uskon vaan tiedon asia. Onko ap edes käynyt koskaan Lidlissä? Hinnat ovat alempia ja laatu parempaa kuin muissa ruokakaupoisssa. Trollaat huviksesi sunnuntai-illan ratoksi tästäkin asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ooh hii kirjoitti:

Siellä on helppo säästää => ei ole monta tuotetta jonka voisin ostaa.. Kovin olisi yksipuolista ruokaa jos sieltä pitäisi ostaa.

Hassua, juuri samaa ajattelin meidän lähi-Salesta tänään. Menis melkoisen vahvasti mikroeines-linjastolle, jos tuolla valikoimalla pitäisi pärjätä. Olutta sentään saa ihan valita, mutta niin saa Lidlistäkin.

Mä en tietenkään voi tietää, missä Lidlissä te asioitte, mutta se minne minä välillä poikkean myy kyllä ihan samaa pakattua lihaa/kalaa/kanaa kuin esim vieressä oleva Alepa

Mä en käsitä, mitä merkitystä sillä on, missä kukin käy kaupassa. Tylsä elämä?

Vierailija
64/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää hyvät ihmiset Lidliä, vaikka kolme kuukautta. Siinä ajassa te ette kuole nälkään, mutta K ja S joutuvat "halpuuttamaan" hintojaan.

On loistava asia, että meillä on vihdoinkin oikea kilpailija kotoiselle kartellille.

Ja muutenkin vituttaa S:n "halpuutuskampanja". Ne ei tajua, että tuolla kampanjalla ne kertovat meille kusettaneensa meitä kaikki nämä vuodet ja nyt, kun on paska housussa lidlin takia ne vihdoinkin heräävät todellisuuteen ja aitoon hintakilpailuun.

Lisää vaan ulkomaisia kauppaketjuja tänne.

Vierailija
65/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin ostetaan viikko-ostoksia tehdessä perustarpeet Lidlistä, esim. paljon tuoreita kasviksia, maito, rahka, riisi, hedelmät, jauhot, munat, juustoa, jotain pakasteita.. Sitten muualta haetaan ne mitä siellä ei ole eli pavut, tofu, tietyt pakasteet ja jos muuta jotain erikoisempaa tarvii.

Vierailija
66/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää kun useassa ketjussa täällä neuvotaan että hae lidlistä sitä ja tätä. No kaikilla ei vaan oo sitä helvetin lidliä. Joo, olen kateellinen.

Vierailija
67/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin naurettavaa keskustelua ettei tosikaan. Ja ei en ole ap.

Vierailija
68/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl:ssä on ihan hyviä tuotteita. Mutta valikoimaltaan se ei täytä minun vaatimuksia. Tykkään käydä kaupassa jossa on hyvä valikoima esim. tuoreita kaloja, mereneläviä, lihoja yms. Lidli on melkoinen laatikkokauppa.

En ole LIDL-uskovainen, harvoin käyn. Mutta tiedätkö miten "tuoretiskin" antimet syntyvät :)

Päiväystuotteet puretaan tiskiin ja myydään siitä "tarjouksena", joka on kuitenkin kalliimpi kuin se alkuperäinen hinta, koska se on "tuoretiskistä".

Jauhelihan ja lohen kanssa tätä ei ehkä uskalleta enää tehdä, koska niitä ratsataan usein. Vai tietääkö joku lihatiskillä oleva? Silloin kun itse olin, jauhelihaan laitettiin mm. verta, jotta se näyttäisi punaisemmalta astiassa.

Mutta mm. broileri ja possu, tiskistä puretaan ensin kamaa tuoretiskiin ja kun se ei riitä, niin broilerin koivet vaan grilliin ja myyntiin.

Missähän kaupassa olet ollut töissä? Ei luultavasti mikään kaupungin "gurmee" kauppa. Minä olen myös ollut kaupassa töissä ja siellä hyvä tuoretiski oli kunnia-asia. Kalat tulivat niin tuoreina kun vaan saadaan kuljetettua jäissä pohjoisesta tai muualta. Erilaiset jauhelihat jauhettiin hyvistä lihoista.

Käyn siis sellaisessa kaupassa jossa laatuun satsataan ja jossa on hyvä tuoretiski. Tiedän kyllä tuoreen kalan tuntomerkit ja haluan syödä muutakin kuin lohta. Lidlin valikoimat eivät ole kovin kummoisia.

Vierailija
69/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa lidlistä? Siellä ei myydä halvalla muuta kuin virolaista bulkkijuustoa. Kuka sitä paskaa syö? Kalliimmat juustot ovat hinta-laatu suhteeltaan surkeita.

Vierailija
70/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt Lidlissä enkä ole huomannut sen olevan kummoisesti edullisempi. Mutta ihan samanlainen kauppa se on kuin muutkin. Hyvä vain, että on kilpailua, saisi olla vielä enemmänkin. Itse käyn yleensä Prismassa, koska se on lähin isoin kauppa. Tykkään siitä, että saan samasta paikasta myös kodin tavarat ja _vihaan_ tarjouksia erityisesti näitä k-ryhmän korttitarjouksia.

Mutta siis antkaa jo olla, kukin käy siinä kaupassa, jossa haluaa. Kaikille löytyy varmasti sopiva.

Vierailija
71/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan lidlistä käytännössä kaikki. Muissa kaupoissa ei enää edes löydä mitään kun on tottunut käymään vaan lidlissä. Mietittiin että jos muuttais niin pitäis kattoa asunto sellasta paikasta jossa lidl on lähellä. 

Vierailija
72/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä johtuu tämä kasvava LIDL-propaganda? Jostain syystä täälläkin foorumeilla pyörii ihmisiä bashaamassa K-ja S-ketjuja. Maksaako LIDL näille jotain vai onko kyse jostain massapsykoosista. Lidlissähän kuitenkin käsittääkseni myydään heikkolaatuista tavaraa köyhille?

Kerro esimerkki heikosta laadusta?

Esim. liha ja kala; se on sitä samaa suomalaista, jota muissakin kaupoissa. Ei laatueroa.

Vihannekset ja hedelmät: havaintojeni mukaan tuoreempia, kuin S- ja K:ssa. Siksi, että Lidlissä ne kiertää paljon nopeammin. Välillä tietyt vihann. ja hedelmät ovat illalla loppu Lidlissä, mutta se takaa tuoreuden. Sen sijaan S:ssä ja K:ssa ne eivät lopu koskaan, vaan makaavat tiskissä kauemmin, jotan tuoreus kärsii.

Leipätuotteet: sitä samaa, mitä muissakin marketeissa. Tosin pieniltä leipomoilta enemmän. Joten ei laatueroa.

Maitotuotteet: Millbona-maito (Valio), Valion juustot ja Arlan. Ei eroa laadussa. Lisäksi sellaisia ulkolaisia, joita ei muualla myydä. Näistä ei ole kokemusta, paitsi rahkasta, joka on hyvää.

Valmisruoat: ulkolaiset valmisruoat esim. Lidlin Trattoria-lasagne pieksää maultaan ja koostumukselta 5-0 Saarioisen vastaavan. Ulkolainen on muutakin, kuin jauhoa. Ulkolaisessa on oikeasti sitä lasgnelevyä ja jauhelihaa. Tämä oli yllätys itselleni, kun ekan kerran maistoin. Mutta kannattaa muistaa, että Suomi ei ole ruokakulttuurin kehto, joten miksi täällä silloin olisi maailman parasta ruokaakaan, vaikka MTK niin propagandassaan väittää? Kun Euroopassa asuttiin kaupungeissa, Suomi oli umpimetsää. Sama pätee ruokakulttuurin kohdalla, joten turha epäillä ulkolaista.

Vierailija
73/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisista tuotteista viis, mutta hyviä merkkituotteita siellä ei juurikaan ole. Kaikki on viimeiseen asti kilpailutettua halpapaskaa ja hinnat on tosiaan vain hieman alle muiden kauppojen (ei todellakaan 50% halvempaa niin kuin täällä väitetään). No uskoo ken tahtoo.

No en tiedä, mutta ihan silmämääräisesti vertailemalla Lidlissä oli todella hyviä ulkomaalaisia tomaatteja hintaan 2,0 €/kg. Siis sellaisia valmiiksi kypsiä ja maukkaita, rasiaan pakattuna, joten jokaise tomaatin näki. Prismassa oli ulkomaalaisia tomaatteja hintaan 2,80/kg ja ne olivat sellaisia apeita, harmahtavia ja puristeltuja. Kotimaisia löytyi sopuhintaan 5 €/kg ja nekin olivat tosella parhaat päivänsä nähneitä.

Toinen mitä ostin Lidlsta tänä viikonloppuna oli naudan ulkofile: Brasilialaista, kuten se usein on muissakin marketeissa. Hinta 14,99/kg!!! Ja liha oli todella hyvää. Koiramme pääsee yleensä nauttimaan kalvoista ja muista röyhelöistä, mutta nyt niitä kyllä tuli hänelle valitettavan vähän.

Samoin tarjouksesta ostin broilerin ohutleikkeitä, 480 g/3,99 €, pakkauksessa oli 5 isompaa ja pari pienempää leikettä, samoja myydään Prismassa jne. "minuuttipihveinä" hintaan 13€/kg.

Minä käyn harvoin Lidlissä, nyt hain erikseen äitini kehumaa paistinpannua (14,90 € - paras pannu muuten ikinä!) ja sorruin noihin muihin ostoksiin. Kun tarvis oli, ostin samalla tiettyjä kosmetiikkajuttuja: Lumenen puhdistusgeeliä, kasvovettä ja meikinpuhdistusainetta. Näitä olen ostanut Citymarketista supertarjouksena tyyliin mammuttimarkkinoilta  9,90 / kpl. Lidlissä samat tuotteet olivat 7,50 €/kpl ihan normaaliin hintaan.

Taidan siis jatkossa käydä useammin...

Vierailija
74/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa lidlistä? Siellä ei myydä halvalla muuta kuin virolaista bulkkijuustoa. Kuka sitä paskaa syö? Kalliimmat juustot ovat hinta-laatu suhteeltaan surkeita.

Toista se on S-marketin Extra. Täyttä kuraa. Lidlistä olen ostanut vain yhtä pahaa juustoa, siinä oli todella kummallinen suolaisa maku, ei sitä edamin makua. Paljastui, että se oli Valion tekemä tuote Lidlin omamerkkinä myymä.

Vierailija
75/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää hermannit räbiä vai ylilautalaisia :DDD voi eicä selittäkää heti miksi trollaatte vauvipalstalla

Uskon ja toivon että Räbän Herrasmiehet eivät tällaiseen alentuisi. Jonnelauta tässä nyt haisee, ja pistävästi.

76/82 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl:ssä on ihan hyviä tuotteita. Mutta valikoimaltaan se ei täytä minun vaatimuksia. Tykkään käydä kaupassa jossa on hyvä valikoima esim. tuoreita kaloja, mereneläviä, lihoja yms. Lidli on melkoinen laatikkokauppa.

En ole LIDL-uskovainen, harvoin käyn. Mutta tiedätkö miten "tuoretiskin" antimet syntyvät :)

Päiväystuotteet puretaan tiskiin ja myydään siitä "tarjouksena", joka on kuitenkin kalliimpi kuin se alkuperäinen hinta, koska se on "tuoretiskistä".

Jauhelihan ja lohen kanssa tätä ei ehkä uskalleta enää tehdä, koska niitä ratsataan usein. Vai tietääkö joku lihatiskillä oleva? Silloin kun itse olin, jauhelihaan laitettiin mm. verta, jotta se näyttäisi punaisemmalta astiassa.

Mutta mm. broileri ja possu, tiskistä puretaan ensin kamaa tuoretiskiin ja kun se ei riitä, niin broilerin koivet vaan grilliin ja myyntiin.

Missähän kaupassa olet ollut töissä? Ei luultavasti mikään kaupungin "gurmee" kauppa. Minä olen myös ollut kaupassa töissä ja siellä hyvä tuoretiski oli kunnia-asia. Kalat tulivat niin tuoreina kun vaan saadaan kuljetettua jäissä pohjoisesta tai muualta. Erilaiset jauhelihat jauhettiin hyvistä lihoista.

Käyn siis sellaisessa kaupassa jossa laatuun satsataan ja jossa on hyvä tuoretiski. Tiedän kyllä tuoreen kalan tuntomerkit ja haluan syödä muutakin kuin lohta. Lidlin valikoimat eivät ole kovin kummoisia.

No joo, siitä on niin kauan aikaa, että tuskin minua yhdistetään ko, kauppaan. Mutta olin siis Helsingin ydinkeskustassa, Forumissa ruokakaupassa, joka oli todellakin eliitin suosima. Ja kyllä, ihan kaikki kirjoittamasi pitää paikkansa. Sekä liha/kalatiski että myös hevi-osasto olivat ns. kunnia-asioita, mutta siltikään ei kaihdettu mm. jauhelihan värjäämistä, huonoksi menneiden vihannesten vientiä paistopisteeseen (tässähän ei ole mitään väärää sinänsä, yli puristeltu tomaatti kelpaa ihan mainiosti vielä pizzaleivän päälle) ja pakatun lihan purkamista tiskiin viimeisenä myyntipäivänä. Yli mennyttä ei toki myyty, paitsi broileria grillistä silloin seuraavana päivänä, mutta vaikkapa joku broileri ei todellakaan ollut mitään suoraan teurastamolta tulevaa, kyllä se purettiin pakkauksista kun viimeinen myyntipäivä lähestyi. Kalankin kanssa mentiin nippa nappa, siis niiden harvinaisempien. Ei silloinkaan kukan olisi jonkun lohen kanssa alkanut kikkailemaan. Mutta kyllä muistan parin japanilaisen antaneen pakit tonnikalalle, koska se halusivat haistaa kalaa. Ei mennyt läpi.

Vierailija
77/82 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet: Millbona-maito (Valio), Valion juustot ja Arlan. Ei eroa laadussa. Lisäksi sellaisia ulkolaisia, joita ei muualla myydä. Näistä ei ole kokemusta, paitsi rahkasta, joka on hyvää.

Muuten hyvä mutta Valion tuotteita ei Lidlissä tällä hetkellä ole myynnissä. Maito on Maitomaasta (ainakin meillä, riippuu vissiin alueesta). Arlan juustot on nykyään ruotsalaisia. Lidlissä on kyllä hyviä Pohjolan juuston (= Kuusamon juusto) kotimaisia juustoja.

Vierailija
78/82 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä, mutta ihan silmämääräisesti vertailemalla Lidlissä oli todella hyviä ulkomaalaisia tomaatteja hintaan 2,0 €/kg. Siis sellaisia valmiiksi kypsiä ja maukkaita, rasiaan pakattuna, joten jokaise tomaatin näki. Prismassa oli ulkomaalaisia tomaatteja hintaan 2,80/kg ja ne olivat sellaisia apeita, harmahtavia ja puristeltuja. Kotimaisia löytyi sopuhintaan 5 €/kg ja nekin olivat tosella parhaat päivänsä nähneitä.

Toinen mitä ostin Lidlsta tänä viikonloppuna oli naudan ulkofile: Brasilialaista, kuten se usein on muissakin marketeissa. Hinta 14,99/kg!!! Ja liha oli todella hyvää. Koiramme pääsee yleensä nauttimaan kalvoista ja muista röyhelöistä, mutta nyt niitä kyllä tuli hänelle valitettavan vähän.

Samoin tarjouksesta ostin broilerin ohutleikkeitä, 480 g/3,99 €, pakkauksessa oli 5 isompaa ja pari pienempää leikettä, samoja myydään Prismassa jne. "minuuttipihveinä" hintaan 13€/kg.

Minä käyn harvoin Lidlissä, nyt hain erikseen äitini kehumaa paistinpannua (14,90 € - paras pannu muuten ikinä!) ja sorruin noihin muihin ostoksiin. Kun tarvis oli, ostin samalla tiettyjä kosmetiikkajuttuja: Lumenen puhdistusgeeliä, kasvovettä ja meikinpuhdistusainetta. Näitä olen ostanut Citymarketista supertarjouksena tyyliin mammuttimarkkinoilta  9,90 / kpl. Lidlissä samat tuotteet olivat 7,50 €/kpl ihan normaaliin hintaan.

Taidan siis jatkossa käydä useammin...

Mitkä näistä oli niitä hyviä merkkituotteita?

Vierailija
79/82 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä kertominen on väärien luulojen oikomista. Lidliä moittii juuri ne ihmiset, jotka eivät ole siellä koskaan käyneet.

Vierailija
80/82 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi muuten saatiin Lidlistä tasan oikean kypsiä avokadoja normihintaan. Yleensä kaupoista saa vain raakoja, ja kun ne kypsyttää kotona, niin ne on mätiä ennen kuin kypsyvät.