Mies odottaa kehuja kotitöistä :/
Sen kerran viikosta kun imuroi niin heti tulee kylkeen selittämään "no niin kulta eikös nyt olekin kivaa kun imuroin ettei sinun tarvinnut". Sama juttu, jos sattuu älyämään että voi tyhjentää tiskikoneen tai laittaa pyykit koneeseen (vahingossakaan ei koskaan niitä tyhjennä sieltä kuitenkaan). Mihin tuolla kehujen kalastelulla pyrkii? On alkanut ärsyttämään viime aikoina tosi kovasti. Meillä on kaksi lasta, käymme kumpikin töissä ja minä tosiaan saisin kalastella päivittäin kehuja tekemistäni kotitöistä.
Kommentit (42)
Älä sinäkin kalastelemaan samalla tavalla kehuja normaaleista arkiaskareista. :D
Miksi et voisi kehua? Puhuminen on mahdotonta? Olisiko parempi , että pääsisit nalkuttamaan ja vittuilemaan?
Läpsi käsiäsi yhteen ja ihmettele suureen ääneen silmät ymmyrkäisinä: " Herranen aika sentäs kun noin hienosti teit! Upeaa, fantastista!"
Miehesi on epävarma ja kiitoksenkipeä. Sano sille, että tekee omaan tahtiin ilman kommentteja, niin sinäkin toimit. Ainahan voitte valita yhden päivän viikossa jolloin kehutte toisianne maasta taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
No kehu sitten. Ei ne asiat pikku kehumisesta ainakaan huonommaksi mene.
Jos niin vähällä vaivalla saat toiselle hyvän mielen ja vielä motivoit tekemään kotitöitä niin kehu.
On kai reilua, että mies vastaavasti kehuu minua joka kerta kun imuroin, pesen lattiat, laitan tiskit, puhdistan keittiön tasot ja kaapin ovet, pesen jääkaapin, vaihdan petivaatteet, pesen pyykit, ripustan pyykit kuivumaan, silitän työvaatteet ja lasten tarhavaatteet, laitan ruokaa ja vien roskat? Ok. Mies saa kehua minua melko lailla. Ja minä siis EN ole kotiäiti vaan teen usein iltaisin vielä paperitöitäkin. Ap
Monestiko teillä imuroidaan viikossa, jos yksi ei riitä?
Miehesi ei koskaan kehu ja huomio sinua, vai?
Parisuhteen liima on juuri se toinen pieni huomioiminen, jos et tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niin vähällä vaivalla saat toiselle hyvän mielen ja vielä motivoit tekemään kotitöitä niin kehu.On kai reilua, että mies vastaavasti kehuu minua joka kerta kun imuroin, pesen lattiat, laitan tiskit, puhdistan keittiön tasot ja kaapin ovet, pesen jääkaapin, vaihdan petivaatteet, pesen pyykit, ripustan pyykit kuivumaan, silitän työvaatteet ja lasten tarhavaatteet, laitan ruokaa ja vien roskat? Ok. Mies saa kehua minua melko lailla. Ja minä siis EN ole kotiäiti vaan teen usein iltaisin vielä paperitöitäkin. Ap
Aha, eli olet töiden luettelija , uhriutuja ja mielesipahoittaja. Säälin sinua ja ahdasta sielunmaisemaasi.
tuskin se kehujen antaminen on ongelma vaan siihen liittyvä premissi, että kotityöt kuuluu naiselle ja mies tekee jotain upeaa ja ekstraa suostumalla "auttamaan". tsemppiä ap, menis itelläkin niin totaalisesti hermo tollaiseen. luultavasti tulisi kovastikin sanomista... luojan kiitos olen löytänyt vain kotitöitä kovasti tekeviä miehiä :D
Miehet ovat äidin pikku apulaisia ja odottavat taputusta päälaelle, joka normiasiasta jonka tekevät.Samat asiat naiset tekevät vasemmalla kädellä toisten töiden lomassa,
Vierailija kirjoitti:
"kiitos kulta"
No mutta miksi pitää kiittää siitä, että HÄN vaivautuu kerran viikossa jotain tekemään? Minusta kotityöt pitäisi tehdä puoliksi. Eikä toisekseen minuakaan kiitetä siitä kaikesta, mitä teen päivittäin.
Ala sinäkin pyytämään kehuja aina, kun tyhjennät astianpesukoneen, viet pyykit ym. :)
Aha, eli olet töiden luettelija , uhriutuja ja mielesipahoittaja. Säälin sinua ja ahdasta sielunmaisemaasi.[/quote]
Sääli on sairautta. Sinun mielestäsi se nyt vaan on naisen osa hoitaa kotityöt työnsä päälle? No juuri listattuani asiat havahduin siihen, miten paljon teenkään. Todellakin meillä tuli tähän muutos niin eipä tarvitse minun enää pahoittaa mieltäni ;) Ap
Mies käyttäytyy lapsen tasoisesti tehdessään kotitöitä. Hän tuntee itsensä pikkupojaksi, joka sai äidiltä halin ja kiitoksen, jos jaksoi pedata sänkynsä kerran viikossa. Moni mies on edelleen sellainen. Osaa hoitaa työnsä ja monia ns. miesten askareita, mutta pienestäkin kodin seinien sisäpuolella tapahtuvasta arkiaskareesta pitäisi saada tyyliin kruunu kutreilleen. Siis sellaisista hommista, joita nainen tekee kysymättä ja pyytämättä päivät pitkät.
Kehu, jos se tuntuu sinusta luontevalta ja lisää miehen intoa osallistua kotitöihin. Sano vaikkapa "kiitos", mutta älä sorru ylistämään. Se kuulostaa helposti kettuilulta ja useimmiten sitä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niin vähällä vaivalla saat toiselle hyvän mielen ja vielä motivoit tekemään kotitöitä niin kehu.On kai reilua, että mies vastaavasti kehuu minua joka kerta kun imuroin, pesen lattiat, laitan tiskit, puhdistan keittiön tasot ja kaapin ovet, pesen jääkaapin, vaihdan petivaatteet, pesen pyykit, ripustan pyykit kuivumaan, silitän työvaatteet ja lasten tarhavaatteet, laitan ruokaa ja vien roskat? Ok. Mies saa kehua minua melko lailla. Ja minä siis EN ole kotiäiti vaan teen usein iltaisin vielä paperitöitäkin. Ap
Aha, eli olet töiden luettelija , uhriutuja ja mielesipahoittaja. Säälin sinua ja ahdasta sielunmaisemaasi.
En ole ap mutta sinä olet niinkuin mieheni oli ennen kuin hän tajusi että kotityöt kuuluu tasan niille jotka taloudessa asuu. Kun olin aivan rätti työpäivän päätteeksi ja vaadin miestä tekemään osansa niin hän alentui esim lauseeseen laiska töitänsä luettelee. Ja totuus oli se että häntä laiskempaa aikuista ihmistä oman kodin suhteen en kyllä tiennyt. No tajusi viimein ja nyt meitä on kaksi aikuista jotka tekee osansa kotona niin että molemmilla on kivaa.
Totta kai kehut ja osoitat arvostavasi hänen panostaan. Meillä kehutaan puolin ja toisin pienistäkin jutuista, eikä koskaan ole tarvinnut riidellä kotitöistä. Uskomatonta kuulla, että joissakin suhteissa säännöstellään kivoja sanoja!
Kuka h-tti näitä kotityöketjuja enää jaksaa? Eikö mitään muuta mahdu päähän?
Mitä järkeä kenenkään on kiittää/kehua?Yhteinen koti = yhteiset kotityöt = molemmat ottavat vastuuta arjen pyörittämisestä.
Jos niin vähällä vaivalla saat toiselle hyvän mielen ja vielä motivoit tekemään kotitöitä niin kehu.