Sairasloman kirjoitus
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
entä fysioterapeutti?
Mun työpaikalla kelpaa sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan todistuskin. Riippuu ihan siitä mitkä ovat työpaikan käytännöt.
Vierailija kirjoitti:
entä fysioterapeutti?
Hänkin voi muutamaksi päiväksi kirjoittaa, oliko se 3 päivää.
Sen tiedän ettei fysioterapeutti voi kirjoittaa eihän se ole lääkäri. Mutta tosiaan fysiatrihan on erikoislääkäri ja tietenkin voi kirjoittaa. Tuli vaan epäilys siitä mutta hetken mietittyä tajusin sen itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä fysioterapeutti?
Hänkin voi muutamaksi päiväksi kirjoittaa, oliko se 3 päivää.
Jotkut työnantajat hyväksyy vain lääkärin allekirjoittaman sairauslomatodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Sen tiedän ettei fysioterapeutti voi kirjoittaa eihän se ole lääkäri. Mutta tosiaan fysiatrihan on erikoislääkäri ja tietenkin voi kirjoittaa. Tuli vaan epäilys siitä mutta hetken mietittyä tajusin sen itsekin
Olen fysioterapeutti ja minulla on oikeus kirjoittaa 5 päivää sairauslomaa.
Meillä kelpaa vain lääkärin allekirjoittama todistus. Muiden todistukset on OK, jos ei halua sairastaa palkallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Minä olen psykiatri ja minulla oikeus kirjoittaa eläke.
Sairanhoitaja voi kirjoittaa 3pv, miksei fysioterapeuttikin voisi? Yhtälailla amk koulutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Minä olen psykiatri ja minulla oikeus kirjoittaa eläke.[/quote
Mikä siinä on niin vaikea uskoa?
Lomaahan saa kirjoittaa vaikka joulupukki, mutta jos palkallisena aikoo sairastaa, niin täytyy toimia työnantajan ohjeiden mukaisesti. Työnantaja voi esim. velvoittaa, että työntekijöiden tulee käyttää määrättyä työterveyshuoltoa (muiden lääkäreiden todistuksia ei tarvitse hyväksyä) ja että lääkärin todistus tulee olla ensimmäisestä sairaspäivästä lähtien. Tuo lääkärintodistuksen vaatiminen 1. päivästä johtuu siitä, että työnantajan omavastuuajat alkaa juosta vasta lääkärintodistuksen päiväyksestä. Jos sairaus sattuisi pitkittymään, niin työnantaja ei tee sairaanhoitajien todistuksilla yhtään mitään. Niin että riippuu ihan työnantajasta ja hänen antamasta ohjeistuksesta.
Jos tarkoitat fysiatrian erikoislääkäriä, niin miksei voisi?