Muita, jotka eivät pidä vanhuksista?
Itse olen huomannut, että välttelen vanhusten seuraa, milloin vain mahdollista. En pidä vanhusten hitaudesta, jaarittelusta, hajusta, luutuneista asenteista, homssuisesta olemuksesta, takertuvuudesta ja seurankipeydestä tai vuosi vuodelta syvenevästä itsekkyydestä ja suoranaisesta ilkeydestä. Toki välillä tapaa vaikkapa erittäin charmantteja vanhempia herrasmiehiä, joilla järki leikkaa ja jalka nousee. Nämä ovat kuitenkin poikkeuksia.
Onko muita, jotka eivät välitä vanhuksista?
Kommentit (49)
Jaa, no minä pidän vanhuksista. Usein niiden silmien takana aistii enemmän viisautta ja läsnäoloa kuin ihmisillä keskimäärin. Kun taas monien nuorempien kohdalla mieleen tulee lähinnä kanavan ohi viritetty radio. Ehkä monet nuoremmat pitävätkin itseään jotenkin riittämättöminä vanhuksiin verrattuna, ja kavahtavat heitä siksi?
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, olet ilmeisen nuori vielä. Oletko täyttänyt vielä edes kahtakymmentä vuotta? Minäkin olin teininä tuollainen samanlainen ehdoton pissis, jolla asiat olivat vielä ihan sekaisin. Vuosien myötä opin erilaisia asioita ja ulkomailla vuosia asuminen toi hyvin paljon lisää kykyä nähdä erilaiset ihmiset yksilöinä, ei vain massana niin kuin sinä lapsellisesti näet.
Näin vastaa se, jolla ei enää argumentit riitä, ja pallo on menetetty :D
Aika usein en pidä vanhuksista. Useimmiten he ovat naisia. Ylipäätään yli 50-vuotiaat naiset on karmeita. Rumia olentoja sisältä. Lisäksi peruskouluikäiset pennut on mulla "inhokki"listalla. Pikkupojat oli ennen pahempia, mutta tytöt taitaa olla vähintään yhtä inhottavia nykyisin. Mun mielestä.
Itse taas pidän vanhusten seurasta. Heidän seurassa itsekin rauhoittuu, eikä sähellä päätä pahaa niinkin tavallisesti. Ja musta jutut vuodelta miekka ja kirves on mielenkiintoista kuunneltavaa. Nuorten pissis tyttöjen juttuja en jaksa kuunnella yhtään. Tuntuu monesti siltä että ne kilpailee siitä kuka on joukon blondein...
Mut onneks jokainen voi valita seuransa..
Vierailija kirjoitti:
Mut onneks jokainen voi valita seuransa..
Samaa mieltä! -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli AP ja hänen peukuttajansa eivät käynännössä pidä kenestäkään sellaisesta, jotka ovat erilaisia kuin he itse? Tähänhän tämän voi tiivistää. Empatiakyky ei riitä käsittämään, että kun fyysinen ja henkinen suorituskyky rappeutuvat, niin ne omassa elämässä koetut isot asiat ovatt ne, jotka monilla nousevat pintaan. Sota, köyhyys tai sairaus voivat olla sellaisia asioita, jonka traumat voivat tulla esiin vuosikymmenien jäljeenkin.
Ei voi muuta sanoa, kuin että mahtaa teidän elämänne olla köyhää ja säälittävää.
Tietenkin pidän monestakin ihmisestä, jotka ovat erilaisia kuin minä itse. Ystäväpiiriini kuuluu eri ikäisiä, eri maalaisia, cis- ja transihmisiä, vammaisia ja vammattomia. Ei se, ettei pidä vanhuksista, tarkoita, ettei pitäisi muista ihmisistä. Nolottaa, että joudun vääntämään sinulle rautalangasta tällaisen itsestäänselvyyden.
Kyse ei ole myöskään siitä, ettenkö käsittäisi, mistä vanhusten vastenmieliset piirteet johtuvat. Harva näistä piirteistä on vanhuksen omaa syytä (vaikka jotkin tietysti ovat). Vaan eipä se, että tiedän piirteiden syyn, tee niistä yhtään sen miellyttävämpiä. Eihän vieraan lapsen kitinästäkään tee mukavampaa se, että tietää parkumisen evolutionaarisen taustan. -ap
Niin kuin itsekin sanoit, et pidä lasten kitinästä, mutta se tarkoittaakin eri asiaa kuin itse lapsesta pitäminen. Samalla lailla voit olla pitämättä vanhan ihmisen raihnaisuudesta, mutta se ei silti oikeuta sinua olla pitämättä hänestä ihmisenä, inhimillisenä olentona. Mitä jos yrittäisit nähdä ihmisen hänen ikään liittyvien piirteittensä takaa.
Ap:llä on ilmeisesti itsellään vanhenemisen pelkoa. Vanhukset muistuttavat siitä, ettei elä ikuisesti eikä ole ikuisesti nuori. Sen hyväksyminen voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli AP ja hänen peukuttajansa eivät käynännössä pidä kenestäkään sellaisesta, jotka ovat erilaisia kuin he itse? Tähänhän tämän voi tiivistää. Empatiakyky ei riitä käsittämään, että kun fyysinen ja henkinen suorituskyky rappeutuvat, niin ne omassa elämässä koetut isot asiat ovatt ne, jotka monilla nousevat pintaan. Sota, köyhyys tai sairaus voivat olla sellaisia asioita, jonka traumat voivat tulla esiin vuosikymmenien jäljeenkin.
Ei voi muuta sanoa, kuin että mahtaa teidän elämänne olla köyhää ja säälittävää.
Tietenkin pidän monestakin ihmisestä, jotka ovat erilaisia kuin minä itse. Ystäväpiiriini kuuluu eri ikäisiä, eri maalaisia, cis- ja transihmisiä, vammaisia ja vammattomia. Ei se, ettei pidä vanhuksista, tarkoita, ettei pitäisi muista ihmisistä. Nolottaa, että joudun vääntämään sinulle rautalangasta tällaisen itsestäänselvyyden.
Kyse ei ole myöskään siitä, ettenkö käsittäisi, mistä vanhusten vastenmieliset piirteet johtuvat. Harva näistä piirteistä on vanhuksen omaa syytä (vaikka jotkin tietysti ovat). Vaan eipä se, että tiedän piirteiden syyn, tee niistä yhtään sen miellyttävämpiä. Eihän vieraan lapsen kitinästäkään tee mukavampaa se, että tietää parkumisen evolutionaarisen taustan. -ap
Niin kuin itsekin sanoit, et pidä lasten kitinästä, mutta se tarkoittaakin eri asiaa kuin itse lapsesta pitäminen. Samalla lailla voit olla pitämättä vanhan ihmisen raihnaisuudesta, mutta se ei silti oikeuta sinua olla pitämättä hänestä ihmisenä, inhimillisenä olentona. Mitä jos yrittäisit nähdä ihmisen hänen ikään liittyvien piirteittensä takaa.
Kyllä sinäkin voisit yrittää nähdä öykkäröivän humalaisen setämiehen hänen öykköröintinsä, sumentuneen harkintakykynsä, huonon käyttäytymisensä, sammaltavan puheensa, ikänsä ja sukupuolensa tuomien etuoikeuksien, pahan hajun ja aggressiivisuuden takaa. Kuitenkaan et tee niin, koska ihmiset eivät nyt toimi vain tällä tavalla. Normaaleilla ihmisillä ei pääsääntöisesti ole mitään tarvetta pitää mielestään epämiellyttävistä ihmisistä. -ap
Nyt meillä, jotka ovat sattumalta tämän lukeneet, on tiedossa, että aloittaja, kuka lieneekään, joku. ei pidä vanhuksista.
Onko joku sitä mieltä, että jotain merkittävää lisää olemme saaneet elämäämme?
Kannattaa lukea kaikki viestit, jottei tarvitse nolata itseään tietämättömillä kommenteilla. -ap