Olen aito sossupummi ja ylpeä siitä
Mikä teitä lampaita vaivaa kun teidän pitää kyseenalaistaa ja vähätellä elämäntyyliäni. Kun sanon, että nautin elämästäni, te sanotte että se ei ole mahdollista ja perustelette sen materialismilla.
Minä en ole materialisti ja pystyn aikuisten oikeasti nauttimaan vapaa-ajastani viidellä huntilla kuussa. Olen hyväkuntoinen ja monipuolisen mielikuvituksen omaava, mutta työtä inhoava kolmikymppinen mies. Mikä siinä on, että teidän pitää todistaa, että elämäni on täyttä helvettiä vaikka se ei sitä ole? Vai todistatteko sitä itselleni.
Selvennyksenä, asun pohjoissuomessa pienessä kaupungissa. Täällä ei ole kaikille (aikuisten oikeasti) töitä ja useat ovatkin muuttaneet viime vuosi kymmenien aikana pois. Apupojan töitä löytyy raksoilta ja maatiloilta ja pimeätä keikkaa niillä heitän satunnaisesti (keskimääräisesti 1-2 kertaa kuukaudessa) joka tuo lisätienestin elämään.
En ole velkaa ja elän muutenkin varsin tyytyväisesti. En kaipaa 5 x 8h arkea, itseassa halveksun sitä. Se ei ole minun juttuni.
Miksi teidän (lampaiden) pitää todistella, että se on minun juttuni?
Kysyn tätä nyt ihan omassa ketjussa, sillä olen huomannut jatkuvaa vähättelyä ja mollaamista useassa muussa ketjussa, mutta näihin kysymyksiin en ole saanut vastausta. Ja pliis, älkää vastatko, että "jos kaikki eläisivät sinun laillasi niin suomi kaatuisi", siitä kun ei tarvitse huolehtia. Rahan ahneus ja pääomaorjuus pitää lampaat työssä. Vastatkaa vain esittämiini kysymyksiin.
Kommentit (51)
Tosi hyvä juttu !!!!! Suomalainen etsii etsimällä asioita joista voisi itseään ruoskia. Hän häpee ja inhoaa itseään niin että näkyy ja kuuluu kaikkialla. Suomalainen itseinho näkyy myös suomalaisen elintavoissa ja asenteissa ; ei enää välitetä itsestä ja lietsotaan omaa pahaa oloa muillekin kun itse ei enää itseään kestä. Suomalainen ei osaa elää ja nauttia elämästään, ja jos joku nauttii se halutaan eliminoida hinnalla millä hyvänsä. Osaan itsekin nauttia elämästäni vähällä ja muut ovat aina saaneet siitä ongelmia. Siitä vaan!
Olen aina ajatellut että jos suomessa suurin osa noista "tehopakkauksista" jäisi pois laiskottelemaan kotiin monta väärää päätöstä ja mokaa olisi vältettävissä. Suomi ei ole työtehossa edes välttävällä tasolla vain ehkä siinä että omaa tehokuuttaan huudetaan junassa kovaan ääneen kännykkään jotta saataisiin muut huomaamaan että sitä mukamas olisi. :D Siinä Suomi on maailman kärkitasoa! Tosi noloa ja läpinäkyvää varsinkin kun sitä ei itse tajua.
Suomalaisessa elämäntyylissä ei ole yhtään mitään tavoittelemisen arvoista mutta paljon sellaista mitä pitäisi poistaa, lopettaa ja tukahduttaa.
Ei, en ole negatiivinen en ole vihainen en ole mielisairas, en ole mielestäni parempi kuin muut, en ole kännissä, en ole miehen puutteessa tai huonossa avioliitossa.
Sanon vain suoraan niinkuin asiat ovat niin että repikää vaan siitä!
Mikä ihmisiä täällä oikee vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei valintasi minua haittaa. Elä vaan omaa elämääsi.
Mites sinun naissuhteet muuten sujuu? Haaveiletko perheestä?
En haaveile perheestä ja vakava suhde ei kiinnosta. Paikallisesta löytyy kyllä tarvittaessa joku epätoivoinen jolta heruu kun tarjoaa pari lonkeroo t. ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et ole minun poikani. Häpeäisin silmät päästäni
Jaa. Arvaappa kahesti kiinnostaako mua pätkääkään mitä mun vanhemmat tai sukulaiset ylipäätänsä musta ajattelee?
Lähinnä tarpeesi haukkua muita luo tunteen, ettet ehkä ole tyytyväinen elämääsi. Ei minua sinun elämäntyylisi haittaa, se vaan on todella epämiehekästä ja noloa. Elät täysin toisten armopaloilla eikä sinulla ole ollenkaan valtaa. Jos olet mielelläsi epämiehekäs tai et ole kiinnostunut naisista, sitten ymmärrän.
Mites ootko miettiny millä elät eläkkeellä? Sitä kun ei kerry jos ei töissä käy :)
Todella hyvä aloitus, nostan virtuaalisen peukun. Näitä yhteiskunnan orjia voi aivan hyvin haukkua lampaiksi. Työllä pitäisi aina ansaita paremmin kuin omistamisella missä ei tarvitse tehdä mitään. Miksi vaivautua kun loikoilemalla elää kunhan ei ole ahne? Lampaat saa huomennakin raapia jäisten autojensa tuulilaseja ja herätä ennenkuin oikeasti jaksaisi nousta ylös. Hajotkoon omaan vitutukseensa, ei tunnu missään.
Helppo ja mukava elämä on oikeasti ainoa tavoittelemisen arvoinen asia. Parin tunnin leppoisat aamukahvit on normi päivän alku. Työkkärin kanssa teen pakolliset kuviot ja näyttelen ahkeraa työn hakijaa. Oikeasti työt ei ole kiinnostanut paskan vertaa vuosikausiin. Joskus ajat sitten olin niin typerä että raadoin perse ruvella töissä joita inhosin. Ei ikinä enään koskaan.
Minua hiertää se, että joudun elättämään sinut ja kaltaisesi.
millainen rahareikä ihan tarkalleen ottaen he ovat sinulle?? Laita mukaan laskelmat ja selkeät näytöt ja perustelut mukaan. Jos et siihen kykene, ole hiljaa ihan oman itsesi takia. :D
Entä ne kaikki väärät päätökset ja virheet joita tehkkuusyhteiskunta pukkaa ehkä sinä itsekin?
Kaikki väärät lääkkeet joita annetaan sairaaloissa ja väärät hoitomääräykset joihin ihmisiä kuolee jatkuvasti suomessa? Kaikki lääkeet ja terapiat joita yhteiskunta joutuu kustantamaan tehokkuusyhteiskunnan törkytuotannon jätteenä? Pahoinvointia ja ahdistusta joihin tarvitaan satoja asiantuntijoita selvittämään mistä johtuu ja miksi ja kukaan ei tiedä koska asioiden on annettu mennä kovaa vauhtia liian kauan ja liian pitkälle, asiantuntijat ovat vain arvailujen varassa ja taas syödään vääriä lääkkeitä ja tehdään vääriä päätöksiä.
Tämä maksaa sinulle ei työttämät!!!!!!!! Sinä maksat siitä että tekokkuusyhteiskunta luo ongelmia joita on mahdoton enää rataista koska niihin ei ole puututtu ajoissa !! Silloin kun vielä oli syy ja seuraus näkyvissä. Nyt on vyyhtiä enää mahdoton selvittää siinä on liikaa solmuja !
Soisi sinunkin levähtävän kotona laiskotellen niin maailma pelastuisi !
Noi typerät tuulesta temmatut arvosi kertoo oman sijoituksesi arvoasteikossa!
Myöskin, se kertoo heikosta laskutaidostasi. :D
Laske yhteen (ja oikein!!)ne virheet joita on tehty yliväsyneenä, yltiöitsevarmana, moraalittomana, ja tekokkaana ja vertaa tulosta. Tulos sanoo: "sinun silmissäsi laiskat" ovat tehokkaampia yhteiskunnan jäseniä!!
He eivät ole mukana moraalittomassa tehokkuusyhteiskunnassa ja sen tyhmääkin tyhmemmässä massatuontantokoneistossa joka ennenpitkää tuhoaa maailman ja sinut itsesi.
Hups !! Voiko olla ? Mieti sitä!
Vierailija kirjoitti:
Minua hiertää se, että joudun elättämään sinut ja kaltaisesi.
Arvaa kiinnostaako? Ei sitä vähääkään, menehän orja tienaamaan minulle.
mrjsnt kirjoitti:
Tosi hyvä juttu !!!!! Suomalainen etsii etsimällä asioita joista voisi itseään ruoskia. Hän häpee ja inhoaa itseään niin että näkyy ja kuuluu kaikkialla. Suomalainen itseinho näkyy myös suomalaisen elintavoissa ja asenteissa ; ei enää välitetä itsestä ja lietsotaan omaa pahaa oloa muillekin kun itse ei enää itseään kestä. Suomalainen ei osaa elää ja nauttia elämästään, ja jos joku nauttii se halutaan eliminoida hinnalla millä hyvänsä. Osaan itsekin nauttia elämästäni vähällä ja muut ovat aina saaneet siitä ongelmia. Siitä vaan!
Olen aina ajatellut että jos suomessa suurin osa noista "tehopakkauksista" jäisi pois laiskottelemaan kotiin monta väärää päätöstä ja mokaa olisi vältettävissä. Suomi ei ole työtehossa edes välttävällä tasolla vain ehkä siinä että omaa tehokuuttaan huudetaan junassa kovaan ääneen kännykkään jotta saataisiin muut huomaamaan että sitä mukamas olisi. :D Siinä Suomi on maailman kärkitasoa! Tosi noloa ja läpinäkyvää varsinkin kun sitä ei itse tajua.
Suomalaisessa elämäntyylissä ei ole yhtään mitään tavoittelemisen arvoista mutta paljon sellaista mitä pitäisi poistaa, lopettaa ja tukahduttaa.
Ei, en ole negatiivinen en ole vihainen en ole mielisairas, en ole mielestäni parempi kuin muut, en ole kännissä, en ole miehen puutteessa tai huonossa avioliitossa.
Sanon vain suoraan niinkuin asiat ovat niin että repikää vaan siitä!
Sun sanominen on ihan yhtä tyhjän kanssa kunnes perustelet sanomisesi. Oletko kuullut? Faktoja ja perusteluja? Muuten se on lässyn lässyn revi siitä lisää lässytystä.
Ei kukaan mitään sinun oikeutustasi tarvitse jos totuuden sanoo:D
Työssäkäyvät jotka tekevät paskaduunia, sellaista joka koituu yhteiskunnan tappioksi, esim.aherrus väärien asioiden eteen, sellaisten joka koituu sinun tappioksesi ilman että ehkä itse sitä myönnät tai uskot :D
Sellaista paskaduunia on tosi paljon!!!!!
Ja sellaista paskaduunia tekevät vain LAMPAAT !! Jotka aiheuttavat yhteiskunnalle suuret tappiot pitällä tahtäimellä.
Se kuulee joka ymmärtää, jos on lammas se ei yleensä kuuntele vaan raataa silmät ja korvat ja ymmärrys tunnottomana. Sellainen on Lammas ja sitä työtä tekee suurin osa lampaan työtä.
Joka kuuntelee se kuulee joka katselee se näkee....jolla on ymmärrys se ymmärtää...
Vierailija kirjoitti:
Mites ootko miettiny millä elät eläkkeellä? Sitä kun ei kerry jos ei töissä käy :)
haha lasken sen varaan että kuolen ennen eläkeikää mut jos käy niin hassusti että elän vanhaksi niin kaikille suomessa on kansaneläke ja sit on myös takuueläke ja jos eläkkeet ja muut tuet jää pieniksi (käteen jäävä osuus alle 480€/kk) niin jatkan sossupummeilua. Tiedän eläkeläisiä jotka hakee toimeentulotukea. ap
Hyväksyn täysin. Minusta voisi olla enemmänkin ihmisiä ketkä suoraan siirtyvät sossuun ja eivät turhaan tuki työkkärin jonoja. Sitten ne ketkä oikeasti haluavat töitä saisivat niitä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn täysin. Minusta voisi olla enemmänkin ihmisiä ketkä suoraan siirtyvät sossuun ja eivät turhaan tuki työkkärin jonoja. Sitten ne ketkä oikeasti haluavat töitä saisivat niitä helpommin.
Siinä on vaan sellainen juttu kun rupeaa hakemaan myös toimeentulotukea niin pitää olla myös työkkärin kirjoilla ja jos ei ole niin sosku alentaa perusosaa 20%:lla. Siinä vaiheessa kun ihminen sössii asiat pahasti että menettää oikeuden työttömyysturvaan niin sitten vasta voi sossupummeilla täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on vaan sellainen juttu kun rupeaa hakemaan myös toimeentulotukea niin pitää olla myös työkkärin kirjoilla ja jos ei ole niin sosku alentaa perusosaa 20%:lla. Siinä vaiheessa kun ihminen sössii asiat pahasti että menettää oikeuden työttömyysturvaan niin sitten vasta voi sossupummeilla täysin.
Lain mukaan on pakko maksaa minimi. Soskukaan ei saa alentaa kuin 3 kuukautta. Oikeusavun kautta vein paperit soskun lehmille. Kerroin samalla että maksatte tai mennään oikeuteen. Varattomana saan ilmaisen valtion maksaman avustajan. Siinäpä lampaat itkette kun laki on meitä pummeja suojeleva.
Hei tää on provo, sama kirjoitus oli 20.3.2014 Suomi 24-palstalla :D
Liputan apn puolesta! Onhan tuo härskiä, mutta härskimpää on se miten valtio meitä taviksia kyykyttää.
Hyvä, että joillain on pokkaa käyttää systeemiä hyväkseen. Kunpa enemmän rohkistuisi. Jospa silloin kolme ässää viimeistään tajuaa, ettei näin voi jatkua.
Työssäkäyvät ovat kateellisia vapaa-ajastasi, mutta ovat itse sidottuina jatkuvaan puurtamiseen rahanahneutensa (isot lainat on myös maksettava) ja "lammasmaisuutensa" vuoksi.
Väärä veikkaus t. ap