Olen aito sossupummi ja ylpeä siitä
Mikä teitä lampaita vaivaa kun teidän pitää kyseenalaistaa ja vähätellä elämäntyyliäni. Kun sanon, että nautin elämästäni, te sanotte että se ei ole mahdollista ja perustelette sen materialismilla.
Minä en ole materialisti ja pystyn aikuisten oikeasti nauttimaan vapaa-ajastani viidellä huntilla kuussa. Olen hyväkuntoinen ja monipuolisen mielikuvituksen omaava, mutta työtä inhoava kolmikymppinen mies. Mikä siinä on, että teidän pitää todistaa, että elämäni on täyttä helvettiä vaikka se ei sitä ole? Vai todistatteko sitä itselleni.
Selvennyksenä, asun pohjoissuomessa pienessä kaupungissa. Täällä ei ole kaikille (aikuisten oikeasti) töitä ja useat ovatkin muuttaneet viime vuosi kymmenien aikana pois. Apupojan töitä löytyy raksoilta ja maatiloilta ja pimeätä keikkaa niillä heitän satunnaisesti (keskimääräisesti 1-2 kertaa kuukaudessa) joka tuo lisätienestin elämään.
En ole velkaa ja elän muutenkin varsin tyytyväisesti. En kaipaa 5 x 8h arkea, itseassa halveksun sitä. Se ei ole minun juttuni.
Miksi teidän (lampaiden) pitää todistella, että se on minun juttuni?
Kysyn tätä nyt ihan omassa ketjussa, sillä olen huomannut jatkuvaa vähättelyä ja mollaamista useassa muussa ketjussa, mutta näihin kysymyksiin en ole saanut vastausta. Ja pliis, älkää vastatko, että "jos kaikki eläisivät sinun laillasi niin suomi kaatuisi", siitä kun ei tarvitse huolehtia. Rahan ahneus ja pääomaorjuus pitää lampaat työssä. Vastatkaa vain esittämiini kysymyksiin.
Kommentit (51)
Muuten elämäntapasi on ihan ok, mutta tuota pimeän työn tekemistä en hyväksy,
Vai että lampaat.
Et kyllä kuulosta järin onnelliselta ihmiseltä, kun vietät aikaa mammapalstalla haukkumassa kanssaihmisiä.
On hyvä, että sossupummit ja muut yhteiskunnan elätit ovat tyytyväisiä elämäänsä. Lievästi ongelmallisena pidän kuitenkin sitä, että jotkut heistä halveksivat ansiotyötä tekeviä veronmaksajia. Ilman työtä tekeviä veronmaksajia nimittäin nämä pimeitä töitä harrastavat elätit olisivat pulassa.
Millä saatanan oikeudella kutsut työtätekeviä lampaiksi?
Ehkä siellä peräkylän peräkamarissa pärjäät tekemällä pimeää työtä mutta muualla Suomessa se ei onnistu ja jos onnistuisi, niin suurimmalla osalla tekee moraali tenän. Aika pohjasakkaa olet.
Kivat sulle. Mä käyn töissä ja silti joudun hakemaan toimeentulotukea.
Ja sinäkö muka väität minua lampaaksi... huoh.
Siitä vaan, ei haittaa.
Muuten kuulostat tyypilliseltä kunnianhimottomalta peräjunttilan asukkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Häpeä! sama aplle häpeäisit!
Pimeä työ on hyvä juttu, maksaja päättää jos kerran varaa palkata työntekijä!!
Veikkaan että ap on pikemminkin 40, elää Helsingissä ja on hyvinkin katkera koko maailmalle siitä, että sai töistä potkut nenäkkään asenteensa takia.
Käyn töissä, jotta saisin maksettua laskut, vuokran, ruokaa ja muut elämisen kulut. Minusta se on aika hienoa, että voin maksaa elämiseni itse tienaamillani rahoilla.
Mikä tän postauksen pointti on? Haukkua muita ihmisiä, jotka tekevät töitä? Mä turhaudun jos joudun olemaan toimettomana, ja sen takia käyn töissä. Lisäksi haluan esim. matkustaa, mutta en luota ihmisiin tarpeeksi jotta toteuttaisin reissuja nollabudjetilla esim. liftaamalla. Siinä se turvattomuuden tunne pilaa koko reissun. Jos yhteiskunta olisi erilainen, jonkinlainen yhteisöllinen utopia jossa pärjää ilman rahaa ja työttömyys ei johda siihen että istuu yksin tai pelkästään lasten kanssa kotona, vaan Suomessakin olisi aitoa yhteisöllisyyttä, niin olisin tyytyväinen ilman töitä. Kun ei ole, niin käyn mieluummin töissä, koska muuten erakoidun. Joillekin erakoituminen sopii, mutta mulla hajoaa pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä! sama aplle häpeäisit!
Hävettää niin kamalasti. Pitää lopettaa tuen hakeminen ja lakata syömästä.
Väliaikaisen työttömyyden ymmärrän
Mutta kaltasesi lapamadon lusmuaminen on ihan eri asia. Ärsyttää että sun kaltaisia pummeja pitää elättää, kun terveen hyväkuntoisen miehen pitäisi käydä itse töissä ja elättää itsensä. Jos kaltaisesi pummit saataisiin kuriin, niin olis noita veroja meillä nettomaksajilla vähemmän maksettavana.
Muuten ihan ok, mutta tuo haukkuminen on tyhmää ja lapsellista.
En minä ole koskaan väittänytkään että sossupummit eivät olisi onnellisia, varmasti nauttivat elämästään.
Enkä syytä heitä laiskoiksi, itsekkäiksi p*skiaisiksi yms. Hehän ovat fiksuja kun hyödyntävät ylianteliasta
yhteiskuntaa, ja varmaan ihan mukavia ihmisiä.
Silti olen sitä mieltä että heiltä tulisi ottaa kaikki tuet pois!
Miksikö? Järkisyistä. He ovat turha rahareikä meille muille.
Mikä kumma siinä on, että jos joku tekee jotain epähyväksyttävää, niin sitten pitää ruveta mustamaalaamaan sitä?
Pimeää työtä tekevä pummi. Hyi helvetti. Sitten pitää itseään vielä parempana kuin muita.
Ei valintasi minua haittaa. Elä vaan omaa elämääsi.
Mites sinun naissuhteet muuten sujuu? Haaveiletko perheestä?
Onneksi et ole minun poikani. Häpeäisin silmät päästäni
Saat alapeukun pelkästään siitä että käytät niin kliseistä ilmaisua kuin "aikuisten oikeesti".
Hävetä saisit, mokomakin pummi!