Bloggaajan työviikko
Oletteko lukeneet Tickle your fancy -Saran postauksen rankasta työviikosta, jossa omaa aikaa ei juuri ole ja työasiat pyörii koko ajan mielessä?
http://www.lily.fi/blogit/tickle-your-fancy/bloggaajan-tyoviikko-0
Vaikka näen Saran päiväkirjasta että työtä on paljon ja koko ajan, en silti osaa ottaa noita bloggaajia oikein tosissaan. Pakko silti tähän lienee opetella, koska näitä "sisällöntuottajia" alkaa nykyään olla aika paljon ja se tosiaan taitaa sitten olla nykyään ihan oikea ammatti.
Kommentit (17)
Itse teen fyysisesti todella rankkaa ja kirjaimellisesti likaista työtä tehtaassa, jossa välillä hengittelen ties mitä savuja. Ymmärrän kyllä, että blogin pitäminen saattaa viedä aikaa jopa 24/7, mutta lähinnä vain itkettää se, että joku kehtaa sanoa äänneen, että se on rankkaa.
T. Fyysisesti ja henkisesti väsynyt
Tästä on toinenkin ketju.
Mutta eihän tuosta aikataulusta saanut mitään selvää, kuinka kauan mitäkin asioita tekee? klo 7 herätys ja postauksen julkaiseminen, klo 9 palaveri, mutta kai siinä välissä on jotain omaa aikaakin ollut esim. aamutoimiin. Totta kai näyttää työtunnit hurjilta jos tuolla tavalla ne merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on toinenkin ketju.
Mutta eihän tuosta aikataulusta saanut mitään selvää, kuinka kauan mitäkin asioita tekee? klo 7 herätys ja postauksen julkaiseminen, klo 9 palaveri, mutta kai siinä välissä on jotain omaa aikaakin ollut esim. aamutoimiin. Totta kai näyttää työtunnit hurjilta jos tuolla tavalla ne merkitsee.
Missäköhän se toinen ketju on vai onko jo poistettu? Yritin etsiä mutta huonolla menestyksellä.
49-66 postausta kuukaudessa. Tuo taitaa todellakin tehdä töitä :/
Eihän tuossa postauksessa puhutakaan, että se olisi rankkaa hommaa. Näissä ketjuissa ihmiset itse sanovat, että no ei kuulosta rankalta. Ei bloggaaja sellaista väittänytkään, ainakaan tuossa postauksessa, muuten en blogiaan tunne yhtään.
PäteväPirkko kirjoitti:
49-66 postausta kuukaudessa. Tuo taitaa todellakin tehdä töitä :/
Korvaa laatua määrällä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa postauksessa puhutakaan, että se olisi rankkaa hommaa. Näissä ketjuissa ihmiset itse sanovat, että no ei kuulosta rankalta. Ei bloggaaja sellaista väittänytkään, ainakaan tuossa postauksessa, muuten en blogiaan tunne yhtään.
Kommenttiosiossa hän sanoo Ilta-Sanomien mukaan näin:
"Blogin kommenttiosiossa Saralta kysytään pystyykö hän enää oikeasti nauttimaan mistään, matkoista, ruuasta, ystävien tapaamisesta.
– No vastaus kuuluu, että ei oikeastaan, Sara vastaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiosiossa hän sanoo Ilta-Sanomien mukaan näin:
"Blogin kommenttiosiossa Saralta kysytään pystyykö hän enää oikeasti nauttimaan mistään, matkoista, ruuasta, ystävien tapaamisesta.
– No vastaus kuuluu, että ei oikeastaan, Sara vastaa."
Ai, no se kuulostaa kurjalta.
Kurkkasin lehtijutun jälkeen blogia ja noi postauksethan on älyttömän lyhyitä. Mitä järkeä tommosessa on? Postais vaikka joka toinen päivä pidemmän postauksen... ei kenekään elämä siihen lopu jos ei pääse jonkun bloggaajan juttua lukemaan joka päivä! :D
Vierailija kirjoitti:
Ei puhunut rankkuudesta ei, mutta mainitsi kuitenkin, että on todella aikaa vievää ja on käytännössä "aina töissä": Aktiivisen postaustahdin ylläpitäminen ja blogilla elättäminen vaatii aikaa, välillä yllättävänkin paljon. Olen yrittäjä, minulla ei ole työaikoja. Teen käytännössä töitä aina kun ehdin, myös viikonloppuisin.
Siitä on ehkä vedetty johtopäätös, että aikaavievä = rankka. Bloggaaja vakuutti useaan otteeseen kommenteissa, että rakastaa työtään, eli siksi ei varmaan käytä aikaansa tehokkaammin, mutta kyllä tuon postauksen perusteella tuli ainakin sellainen käsitys, että halutessaan pystyisi järjestämään blogityönsä tiiviimminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhunut rankkuudesta ei, mutta mainitsi kuitenkin, että on todella aikaa vievää ja on käytännössä "aina töissä": Aktiivisen postaustahdin ylläpitäminen ja blogilla elättäminen vaatii aikaa, välillä yllättävänkin paljon. Olen yrittäjä, minulla ei ole työaikoja. Teen käytännössä töitä aina kun ehdin, myös viikonloppuisin.
Siitä on ehkä vedetty johtopäätös, että aikaavievä = rankka. Bloggaaja vakuutti useaan otteeseen kommenteissa, että rakastaa työtään, eli siksi ei varmaan käytä aikaansa tehokkaammin, mutta kyllä tuon postauksen perusteella tuli ainakin sellainen käsitys, että halutessaan pystyisi järjestämään blogityönsä tiiviimminkin.
Joo, rivien väliinhän saa lukija mahtumaan ihan mitä vain. ;) Mutta oikeasti, olihan tuo vähän hassu postaus, kun piti noin vakuutella, että kiireistä on jne.
Tässä on se toinen ketju: http://www.vauva.fi/keskustelu/2483075/blogipostaus_bloggaajan_tyon_ran…
Joo, tosi rankkaa. Huoh.