Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ovat jo isoja ja oma elämä tuntuu tyhjältä.

Vierailija
24.01.2016 |

Onko kellään muulla samanlaisia tuntemuksia vai nautitteko täysillä omasta ajasta?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa että käy noin.. Lapset on mulle koko elämä 😊 kun ovat niin rakkaita... Pakko oli tehdä vielä vauva kun ekat alkaa olla jo isoja..

Vierailija
2/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa että käy noin.. Lapset on mulle koko elämä 😊 kun ovat niin rakkaita... Pakko oli tehdä vielä vauva kun ekat alkaa olla jo isoja..

En mä kyllä lapsia enää lisää halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siitäkö mun vauvakuume johtuukin :o

Lapset 12 ja 15v, minä kolmekymppinen ja vauvakuumetta pukkaa

Vierailija
4/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkälaisia lapsesi ovat nyt? Siis asuvatkin jo poissa kotoakin?

Vielä olen nauttinut lasten kasvusta eikä ole tuntunut tyhjältä. Lapset nyt alakoulu ikäisiä.

Vierailija
5/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kasvaminen on parasta mitä elämässä on!

Vierailija
6/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai siitäkö mun vauvakuume johtuukin :o

Lapset 12 ja 15v, minä kolmekymppinen ja vauvakuumetta pukkaa

Aika nuorena oot saanu esikoises.

Vierailija
7/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjää on! 

Minulla on ihan mielenkiintoinen työ, ystäviä ja harrastuksia. Mutta eihän mikään korvaa lasten elämään tuomaa sisältöä. Suhde mieheenkin väljähtänyt, eroa emme kuitenkaan suunnittele. 

Sisällöllä en  tarkoita vain lasten kanssa toimimista, vaan kaikkea aikuistenkin välistä, mitä tarjoaa lasten harrastuspiirit, koulu ym. Omat harrastukset tuntuvat keinotekoisilta pseudotoiminnoilta, kun niissä ei ole tavoitteita kenenkään muun puolesta mihinkään. 

Olen harkinnut vapaaehtoistyöskentelyä lasten ja nuorten parissa. 

Vierailija
8/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin suuresti. Ei enää kuskaamista harrastuksiin, jokapäiväistä ruuanlaittoa, pyykinpesua, auttamista läksyjen kanssa. Saa tehdä/syödä/olla mitä, miten ja milloin huvittaa. Rakastan tätä hiljaista taloa. On mukavaa, kun lapset tulevat käymään, mutta vielä mukavampaa on kun lähtevät omiin koteihinsa. Miehen kanssa voidaan ottaa äkkilähtöjä ilman kouluaikatauluja, päästään nyt paljon halvemmalla. Parisuhdekin kukoistaa, kun voi sekstailla milloin huvittaa :).

Vierailija
9/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap minkälaisia lapsesi ovat nyt? Siis asuvatkin jo poissa kotoakin?

Vielä olen nauttinut lasten kasvusta eikä ole tuntunut tyhjältä. Lapset nyt alakoulu ikäisiä.

15 ja 17. Mutta ei heitä oikeastaan näy päivässä kuin vartin verran ruokapöydässä. Isompi on kavereiden kanssa ja pienempi nököttää huoneessaan. Kai pitäisi nauttia siitä kuuluisasta omasta ajasta, mutta sitäkin on jo ihan liikaa.

Vierailija
10/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin suuresti. Ei enää kuskaamista harrastuksiin, jokapäiväistä ruuanlaittoa, pyykinpesua, auttamista läksyjen kanssa. Saa tehdä/syödä/olla mitä, miten ja milloin huvittaa. Rakastan tätä hiljaista taloa. On mukavaa, kun lapset tulevat käymään, mutta vielä mukavampaa on kun lähtevät omiin koteihinsa. Miehen kanssa voidaan ottaa äkkilähtöjä ilman kouluaikatauluja, päästään nyt paljon halvemmalla. Parisuhdekin kukoistaa, kun voi sekstailla milloin huvittaa :).

Amen.

Vierailija
11/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos noin.

Vierailija
12/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuo sosiaalisuus lapsen takia on kauheaa, vaikka lasta rakastankin. Koulun kokoukset ja semmoiset. Odotan aikaa, jolloin saan itse valita kaikki ihmiset elämääni. :)

Vierailija
13/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään juuri tuota: Lapset 12 ja 14, minä 35 ja mies pari vuotta vanhempi. Nyt menee kaikki aika lasten harrastuksiin miehellä, mutta minä pyörin yksin kotona ja mietin tyhjentyvää kotia. Pitäisikö panostaa uraan seuraavaksi, vai mistä sisältöä elämään sitten, kun lapset eivät enää ole mukana arjessa?

Vierailija
14/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottava sävy tässä kirjoituksessa. Kuulostaa joltain velan markkinointipuheelta oman elämäntyylinsä mainostamiseksi. Ikään kuin itse itselleen yrittäisi vakuuttaa oman valintansa ylivertaisuutta. 

Vierailija
15/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä olet tehnyt lapsia, jos tuollainen elämä on ideaalisi?

Vierailija
16/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä olet tehnyt lapsia, jos tuollainen elämä on ideaalisi?

Todella omituinen kysymys! Aikansa kutakin, vai oikeestiko olet sitä mieltä, että vanhempi jotenkin loppuu ja lakkaa elämästä, kun penska alkaa olla aikuinen? Pakko olla provo tai kateellisen heitto sellaiselle, jonka parisuhde toimii.

Vierailija
17/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin. Kymmenen vuotta olen kuskannut lasta harrastukseen suunnilleen kaikki illat viikolla ja ollut sitten toimitsijana tai kuskaamassa viikonlopun peleihin.

Nyt on ihanaa, kun lapsi on lopettanut tuon harrastuksen ja nykyinen harrastus ei vaadi minulta juuri mitään. on aikaa taas tehdä kaikkea sitä mistä todella nautin, vaikka kivoja ihmisiä tuolta lapsen harrastuksesta jäi elämääni ja monia mukavia muistoja.

Ja niistä kuskaushetkistä nautin kyllä, ehti aina jutustella rauhassa lapsen kanssa.

Vierailija
18/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin! Ihanaa, että lapsi on kasvamassa järkeväksi ja omillaan toimeentulevaksi nuoreksi (15 v.) ja päivittäiset velvoitteet hellittävät. En pelkää, että elämän sisältö muuttaa lapsen mukana pois kotoa, sillä näinhän sen kuuluu mennä, että ne kasvavat ja aikuistuvat, sehän on hienoa.

Itse täytän kohtpuoliin 37, tuntuu hassulta (ja hyvältä!), että urakka on jo voiton puolella. En erityisesti nauttinut lapsiperhearjesta, se oli  rankkaa ja rutiineineen puuduttavan tylsää, mutta aikansa kutakin. Teinin kanssa on ihan erilaista. Tämä on hienoa aikaa, tuo persoona on minun lapseni :)

Vierailija
19/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsitkin tuossa monta hyvää syytä, joiden vuoksi minulla ei ole ollenkaan lapsia. Mukavaa olla tekemisissä lasten kanssa, mutta vielä mukavampaa on, kun saa olla kotona rauhassa.

Vierailija
20/45 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En erityisesti nauttinut lapsiperhearjesta, se oli  rankkaa ja rutiineineen puuduttavan tylsää, mutta aikansa kutakin. Teinin kanssa on ihan erilaista. Tämä on hienoa aikaa, tuo persoona on minun lapseni :)

Aika hurjalta kuulostaa Itse en voisi koskaan päättää, että seuraavat 15 vuotta elänkin sitten sellaista arkea, josta en ollenkaan nauti. En pysty edes kuvittelemaan tilannetta, jossa voisin tällaisin päätösen tehdä. Kyllä elämän pitää olla kivaa ja mielenkiintoista koko ajan, ei vasta joskus puolentoista vuosikymmenen kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän