Tutkimus: Suuseksi voi monikertaistaa pään alueen syöpäriskin.
Siis mulla on ihan selvästi toimiva itsesäilytysvaisto koska olen aina pitänyt suuseksiä vastenmielisenä.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1453526645101.html
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tämä tutkimus koskee vaan niitä, jotka harrastavat suuseksiä monen eri ihmisen kanssa. Silloin riski lutkuttaa herpestavaraa nousee merkittävästi. Jos kumppanilla ei ole herpestä, silloin ei ole mitään vaaraa.
Hpv ja herpes ovat täysin eri viruksia! Hpv voi piileä täysin oireettomana. Tämä virus muhii yleensä elimistössä pitkän aikaa ja jos huono nakki käy ja olet nimenomaan sen suurimman riskiluokan viruksen saanut se voi jossain vaiheessa pitkänkin ajan jälkeen alkaa muuttaa sun terveitä soluja syöpäsoluiksi muodostaen kasvaimia.
Oi voi. Helpompaa olisi, kun kerrottaisiin mikä asia muka EI aiheuttaisi syöpää tai lisäisi syöpäriskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliteitse voi tarttua myös papilloomavirus. Eli ei se tavallinen seksi ole sen vaarattomampaa. Kohdunkaulansyöpä on maailman toiseksi yleisin syöpä.
Papilloomavirukset (engl. human papilloma virus, HPV) ovat DNA-viruksia. Papilloomaviruksen alatyyppejä on suuri määrä, ja osa niistä on ihmisessä täysin oireettomia. Tietyt alatyypit aiheuttavat muun muassa syyliä, kondyloomaa sekä kohdunkaulan syöpää. Voimakkaasti yleistyneen kurkunpään syövän taustalla saattaa niin ikään olla kohdunkaulan syöpää aiheuttavat alatyypit, kun tartunta on saatu suuseksin välityksellä.[1]
Papilloomavirukset aiheuttavat 6–8 prosenttia, naisilla jopa 12 prosenttia, kaikista syövistä. Harald zur Hausen sai vuonna 2008 Nobelin lääketieteen palkinnon löydettyään 1980-luvulla syöpää aiheuttavia papilloomaviruksia ja työn seurauksena saatiin vuonna 2006 kehitettyä rokote. Murrosikäisiä on rokotettu useissa maissa sukupuoliteitse tarttuvia syöpävaarallisia alatyyppejä vastaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/PapilloomaviruksetOli se sitten tavallista seksiä tai suuseksiä niin se voi aiheuttaa syöpää. Miksiköhän tätä aihetta pidetään sellaisena tabuna ettei siitä puhuta ja varoiteta?
Rinnastat oikeasti suuseksin harrastamisen eläimiinsekaantumiseen ja lapsiseksiin? Mikä helvetti tätä palstaa vaivaa?
Toki toki mutta näitä on aiemmin pidetty pääasiallisesti naisten syöpinä. Suuseksi kuitenkin tuplaa syöpäriskin ja nämä syöpätapaukset ovatkin lisääntyneen huimasti suusekin tultua valtavirran harrastukseksi.
Suuseksi on ollut "valtavirran harrastus" ihan antiikista asti. Älä kuvittele, etteikö suuseksiä olisi harrastettu aina. Jo luolamaalauksissa on kuvia suuseksin harrastamisesta!
Luolamaalauksissa on myös kuvia yhdynnöistä eläinten ja lasten kanssa. Nekökin on ok?
Olispa ihmiset yksiavioisia... Kiihkeää seksiä vain omansa kanssa onkin sitä parasta, vaikka miten päin. Nykyään ihmiset on turmeltuneita, monien kanssa maanneita, kykenemättömiä sitoutumaan. Siitä sitten seuraa virukset ja syövät.
Vierailija kirjoitti:
Oi voi. Helpompaa olisi, kun kerrottaisiin mikä asia muka EI aiheuttaisi syöpää tai lisäisi syöpäriskiä.
Onhan niitä: puhdas ilma (ei mahdollista kaupungeissa tai teollisuuslaitosten lähellä) ja puhdas vesi (kunhan pohjavesialueella ei liikaa radonia). No, siinä taisikin olla ainoat.
Tämä asia on ollut tiedossa jo vuosikausia. Suuseksi itsessään ei aiheuta ongelmia, jos esim. molemmat kumppanit ovat toistensa ensimmäisiä, jolloin hp-viruksia ei ole. Useat kumppanit lisäävät suoraan todennäköisyyttä kaikille taudeille.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No, kaikki me kuollaan kuitenkin. Mieluummin sitten liiallisen suuseksin seurauksena.
Eikä tuo muuten ole mikään uusi uutinen. Silti olen ottanut antaumuksella mieheltäni suihin. Miten voisin sen kieltää, kun hän nauttii siitä niin paljon? Ja vegaanina saan spermasta mukavasti B12-vitamiinia.
Eli kuolenko nuorempana syöpään, koska olen antanut rakkaalleni suuseksiä, vai riudunko 100-vuotiaana jossain kroonikko-osastolla? Mies saa tietty itse päättää, nuoleeko minua, mutta oma ainakin tykkää siitä. Varsinkin kun en voi olla painamatta hänen päätään lähemmäksi. Kiusaa ihanasti <3
Orgasmiahan sanotaan pikku kuolemaksi...
Miehiä kehotetaan masturboimaan, koska sperma kerää kaikenlaisia toksiineja. Eturauhassyövän todennäköisyys pienenee, kun karsinogeenit eivät jää muhimaan kroppaan. Sitäkin on tutkittu, miten miehen sperma vaikuttaa naisen syöpäriskiin esim. kohdunkaulassa. Tupakoivan ja huonoja elintapoja noudattavan miehen sperma ei ole mikään terveyspommi.
Kannattaa harrastaa suuseksiä vasta parisuhteessa eikä imeä jokaista yhden yön hoitoa... Tuo jo pienentäisi riskejä paljon!
Suuseksi on ihanaa ja aion harrastaa sitä niin kauan kuin kynnelle kykene. Ainiin, olen ollut yli 20 v naimisissa ja harrastanut seksiä vain aviomieheni kanssa ja minäkin olen ollut hänelle ainoa seksikumppani, joten eiköhän riski tämän suhteen ole aika minimaalinen :). Yksiavioisuus kannattaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoliteitse voi tarttua myös papilloomavirus. Eli ei se tavallinen seksi ole sen vaarattomampaa. Kohdunkaulansyöpä on maailman toiseksi yleisin syöpä.
Papilloomavirukset (engl. human papilloma virus, HPV) ovat DNA-viruksia. Papilloomaviruksen alatyyppejä on suuri määrä, ja osa niistä on ihmisessä täysin oireettomia. Tietyt alatyypit aiheuttavat muun muassa syyliä, kondyloomaa sekä kohdunkaulan syöpää. Voimakkaasti yleistyneen kurkunpään syövän taustalla saattaa niin ikään olla kohdunkaulan syöpää aiheuttavat alatyypit, kun tartunta on saatu suuseksin välityksellä.[1]
Papilloomavirukset aiheuttavat 6–8 prosenttia, naisilla jopa 12 prosenttia, kaikista syövistä. Harald zur Hausen sai vuonna 2008 Nobelin lääketieteen palkinnon löydettyään 1980-luvulla syöpää aiheuttavia papilloomaviruksia ja työn seurauksena saatiin vuonna 2006 kehitettyä rokote. Murrosikäisiä on rokotettu useissa maissa sukupuoliteitse tarttuvia syöpävaarallisia alatyyppejä vastaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/PapilloomaviruksetOli se sitten tavallista seksiä tai suuseksiä niin se voi aiheuttaa syöpää. Miksiköhän tätä aihetta pidetään sellaisena tabuna ettei siitä puhuta ja varoiteta?
Toki toki mutta näitä on aiemmin pidetty pääasiallisesti naisten syöpinä. Suuseksi kuitenkin tuplaa syöpäriskin ja nämä syöpätapaukset ovatkin lisääntyneen huimasti suusekin tultua valtavirran harrastukseksi.
Suuseksi on ollut "valtavirran harrastus" ihan antiikista asti. Älä kuvittele, etteikö suuseksiä olisi harrastettu aina. Jo luolamaalauksissa on kuvia suuseksin harrastamisesta!
Tietenkin suuseksiä on harrastettu joissain määrin kautta aikojen. Mutta terveysviranomaisten mukaan suuseksi on viime vuosikymmenenä, parina, yleistynyt huomattavasti ja siitä on myös seurannut näiden syöpien lisääntyminen. Samoin nykyään ihmisillä on paljon enemmän seksisuhteita ja sen lisäksi on alettu käyttää vähemmän kondomeita, niin sukupuolitautitilastot ovat isossa nousussa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No, kaikki me kuollaan kuitenkin. Mieluummin sitten liiallisen suuseksin seurauksena.
Eikä tuo muuten ole mikään uusi uutinen. Silti olen ottanut antaumuksella mieheltäni suihin. Miten voisin sen kieltää, kun hän nauttii siitä niin paljon? Ja vegaanina saan spermasta mukavasti B12-vitamiinia.
Eli kuolenko nuorempana syöpään, koska olen antanut rakkaalleni suuseksiä, vai riudunko 100-vuotiaana jossain kroonikko-osastolla? Mies saa tietty itse päättää, nuoleeko minua, mutta oma ainakin tykkää siitä. Varsinkin kun en voi olla painamatta hänen päätään lähemmäksi. Kiusaa ihanasti <3
Orgasmiahan sanotaan pikku kuolemaksi...
Ei helvetti voi olla nainen tän tekstin takana.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Michael Douglasillahan oli se. Ei oo estänyt mua ottamasta suihin. Lähes joka mies kaipaa sitä, etenkin kun sen tekee oikein. Voin saada mieheltä tulemaan alta aikayksikön jos haluan, mutta tykkään kyllä kiusata. Joka kolmas suomalainen saa syövän kuitenkin jostakin. Miksei tästä?
Nykyiseltä mieheltäni otin suihin hänen autossaan kolmansilla treffeillä. Moottoritiellä. Tykkään elää vaarallisesti. Aluksi mies oli että mitä sä teet, mutta sitten nautinto otti vallan. Oli hänen pakko kääntyä ABC:n pihaan, kun teki liian hyvää ja silmät ummessa on vaikea ajaa xD
Nyt alkaa heräillä, niin voisinkin taas auttaa aamuseisokin kanssa...
Jos mies sanoo, ettei halua suuseksiä, hän joko valehtelee, tai ei ole saanut oikeanlaista.
Nettivinkkasin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lutkuttaa mulkkua niin on turha saaranata tupakoitsijoillekaan.
Tämä kommentti pitääkin lisätä bussipysäkeille, juniin ja työpaikan vessaan.
Tupakointi bussipysäkillä altistaa muut paikallaolijat passiiviselle tupakoinnille ja sen vaaroille ja myrkyille. Mulkun lutkuttaminen ei vaaranna muita.
Tämä koskee lähinnä ympäriinsä nussivia lutkia ja huoripukkeja. Laskekaapa huviksenne, kuinka monen ihmisen taudeille altistutte, jos annatte suuseksiä henkilölle jolla on ollut 20 suuseksipartneria ennen sinua ja näillä taas 20 suuseksipartneria jne.
Jos molemmat ovat toistensa ensimmäisiä seksikumppaneita, riskiä ei ole.
Seksi tunnetusti lisää monella tavalla riskiä kamaloitua. Jos ei harjoita seksiä on pienempi riski, mutta elämä on yhtä loistava kuin pilvinen päivä. Minusta on ihanaa nuolla naisen vi**ua ennen kaikkea siksi, että HÄN nauttii siitä ja tuntee olevansa kuin pumpulissa. Kynis.mies
Mies voi saada naiselta papillooma viruksen yms., mutta miehen kanssa riski vähenee alle puoleen.
Opiskelutoverini tutustui vaimoonsa 'erityisuskovien' ylioppilaskodissa. Kuoli suusyöpään. Tämän sairauden aiheuttaa lähes aina suuseksin kautta tarttunut yksi kolmesta ärhäkimmästä papilloomaviruksesta. Kaikkiaan kyseisiä viruksia kuuluu olevan satakunta, mutta muut eivät ole niin kamaloittavia. Kynis.mies
Hpv:stä on muuten kymmeniä eri tyyppejä. Mutta rokote on kehitetty suojaamaan paria tyyppiä vastaan, joiden nykypäivänä tiedetään aiheuttavan suurimman syöpäriskin. Eli tuo rokote ei vieläkään suojaa kaikilta mahdollisilta HPV-virusilta ja niiden mahdollisilta seurauksilta.