Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko miljonääriksi: Puumalan kunnanjohtaja ei tiedä missä etruskit elivät!?!!

Vierailija
23.01.2016 |

Siis tähän on tultu yleistiedossa ja peruskoulun/lukion valinnaisuudessa. Kunnanjohtajaksi voi päästä tietämättä noin perushistorian tuntemukseen kuuluvaa asiaa, joka pitäisi tietää unissaankin.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä on oikea vastaus?

Vierailija
82/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pidän aika bb-bimbona ihmistä, jolla ei ole hajuakaan etruskien asuinpaikasta. Mistä mä edes keskustelisin sellaisen kanssa, kun kokoajan joutuisi varmaan rajoittamaan omaa puhumistaan kun tyyppi on kuutamolla. 

Varmaan etruski-teema voisi olla yksi niistä, joihin eräs tuttavani kommentoisi "ai mitä ne on/mikä se on/missä se on/miten sä voit tollasta tietää". Tulee kyllä vähän hullu fiilis siinä jutellessa.

Tai sitten joutuu närkästyneen hyökkäyksen kohteeksi että mitä oikein snobbailet ... ihmiset jotenkin yhtäiakaa rakastaa omaa tietämättömyyttään niin paljon että pitää siitä kynsinhampain kiinni ja tuntee alemmuutta niin että ottaa toisten sivistyksen omaan henkilöönsä kohdistuvana v*ttuiluna. Tietämättömyyden dilemma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan usko, että tuntisin ketään, joka ei tietäisi missä etruskit elivät.

Jo ensimmäisen sivun vastaukset kertovat, että yleissivistys on hukassa nykyisin suomalaisilta.

Kuin luulisi inkoja afrikkalaisiksi.

Vierailija
84/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Jaajo sanoi Pradonin vähän tarkoituksella "ranskalaisittain" ja siksi hämäsi kilpailijaa. Ei saisi.

Vierailija
85/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mä en ees tiedä mitä ne etruskit on :D

Häpeä.

Vierailija
86/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja noi ekat humpuukikysymykset. Pitää lukea jotain sanomalehteä että tietää vähän ajan menosta, plus noita ala-asteen kyssäreitä. Alkuaineista yleisimpiem luulin olevan peruskauraa. Joukossa vielä platina, ":D".

Vierailija
87/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennen luokan historiaa.

Vierailija
88/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa suomeen ap :D

Populatis stupidus.

(Juntti kansa)

Vierailija
89/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan usko, että tuntisin ketään, joka ei tietäisi missä etruskit elivät.

Jo ensimmäisen sivun vastaukset kertovat, että yleissivistys on hukassa nykyisin suomalaisilta.

Kuin luulisi inkoja afrikkalaisiksi.

Onneksi tiesin että inkat asuvat himalajalla ;)

Vierailija
90/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omaan melko laajan tietämyksen eri asioista, mutta tätä en usein viitsi tuttavapiirissäni tuoda esille millään tavalla, vaan mieluummin esitän tyhmää. Tämä siksi koska muuten alkaa hirveä älämölö alkaen ihmettelystä että miten minä tiedän aina kaiken,

päätyen epäilyihin että onko minulla muuta elämää ollenkaan kuin tietokirjojen lukeminen, ja lopulta aletaan syyttää minua siitä että aina muka päden kaikkialla.

Mieluummin siis jätän väliin.

Vierailija
91/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mites tuo tieto etruskien historiassa auttaa käytännössä siinä kunnanjohtajan pestissä? Voiko ap kertoa.

Se on yleistietoon kuuluva asia, ja jos ei sen vertaa historiaa osaa niin ei tunne sitä kulttuuria, jonka piirissä elää. Kunnanjohtajat päättävät osaltaan monien asioiden rahoituksesta, myös kulttuurin ja koulutuksen. Peruasian tietämättömyys herättää syvän epäilyksen että kyseinen henkilö halveksii sekä koulutusta että kulttuuria.

Mä kyllä tiesin vastauksen kysymykseen etruskeista mutta eihän me eletä etruskikulttuurin piirissä.

Jos en muista väärin, ja joku asiantuntija varmaan korjaa, he elivät ennen ajanlaskun alkua ja vaikuttivat lähinnä roomalaiseen kulttuuriin. Vai miten siellä lukiossa opetetaan...

Mutta jee, sain juuri pätevyyden kunnanjohtajaksi!!

Vierailija
92/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...jo muinaiset etruskit..." klassinen aloitus.

"Jo muinaiset roomalaiset..." kuulostaa tutummalta.

Vierailija
93/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja nuo etruskit...

Jos ei tietokilpailuista mitään  muuta saa irti, niin ainakin sen että pääsee pätemään. Alan heti miettimään keskustelunaiheita työpaikan kahvipöytään: mites muuten ne etruskit? Oletteko muuten kuulleet etruskeista? Mieskin tiesi missä etruskit asuivat, tiedätkö sinä?

Vierailija
94/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä muistaa historiasta nippelitietoa ja detaljeja, mutta suuret linjat on hyvä jokaisen hallita. Se, missä etruskit asuivat, kuuluu niihin suuriin linjoihin kyllä.

Kiinnostava tietokilpailu, kun kysymykset ovat niin laidasta laitaan. Kaikki muut olivat itselleni helppoja, paitsi Cheekin ja Haloo Helsingin levyistä minulla ei ollut mitään käsitystä. (Tästä voi varmaan helposti päätellä, että olen viisikymppinen vanhus...)

Minä 43v. taas tiedän nykymusiikista ja musiikista yleensäkin paljon enemmän kuin historiasta. En todellakaan ennen tätä iltaa ole kuulutkaan etruskeista yhtään mitään tai ainakaan mitään muistikuvaa ei ole, jos vaikka koulussa joskus on asiaa käsiteltykin. Tosin ei historia ole koskaan kiinnostanutkaan, joten siinä varmaan syy. (nyt kyllä täytyy etruskit googlata, kun kerta näin kauhea haloo siitä on nostettu)

Muut kysymykset visailussa olivatkin suht helppoja, mm. argentum.

Vierailija
95/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt ollaan niin viisasta.. Kunnanjohtaja varmaankin tietää vastauksia sellaisiin kysymyksiin, mistä sulla ei ole hajuakaan. 

Vierailija
96/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun amispohjainen varastoduunarimieheni tiesi jo ennen vaihtoehtoja oikean vastauksen. On se sivistynyt!❤️

Ihan väärällä alalla. Kannattais varmaan hakea kunnanjohtajaksi.

97/141 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kitistään, kun joku ei tiedä etruskeista. Puhutaan kovaan ääneen sivistyksestä ja tietämyksestä, kun samaan aikaan suurin osa suomalaisista edelleen uskoo satuolentoonsa Jumalaan.

Just saying..

Nullius in verba.

Vierailija
98/141 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap olisi tiennyt sitä itsekään, ilman guuglea.

Varmaan olisi, sillä minäkin tiesin, mutta olenkin niin vanha, että koulussa piti silloin jotain oppia.

Vierailija
99/141 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se juontaja koko ajan kettuili siitä, että kisaaja on kunnanjohtaja? Aika on kyllä niin ajanut tän ohjelmaformaatin ohi. Miksi se piti lämmittää uudestaan? Ja mokomaa roskaa parhaaseen katseluaikaan.

Vierailija
100/141 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun amispohjainen varastoduunarimieheni tiesi jo ennen vaihtoehtoja oikean vastauksen. On se sivistynyt!❤️

Minä korkeakoulutettu en ole koskaan kuullutkaan.