Haluatko miljonääriksi: Puumalan kunnanjohtaja ei tiedä missä etruskit elivät!?!!
Siis tähän on tultu yleistiedossa ja peruskoulun/lukion valinnaisuudessa. Kunnanjohtajaksi voi päästä tietämättä noin perushistorian tuntemukseen kuuluvaa asiaa, joka pitäisi tietää unissaankin.
Kommentit (141)
Niin mites tuo tieto etruskien historiassa auttaa käytännössä siinä kunnanjohtajan pestissä? Voiko ap kertoa.
Etruskit elää Grönlannissa ja heidän pääkaupunkinsa oli Karthago. Näin meille opetettiin. O tempora o mores, sanoi Caesar Cassius Clay (CCC).
Olen kyllä lukion käynyt mutta en tiedä minäkään.
Puumalan kunnanjohtaja varmaan tarvii sen miljoonan...Olis voitu vähän valikoida semmosia jotka enemmän tarvis sitä massia...
Ei ap olisi tiennyt sitä itsekään, ilman guuglea.
Melko vaikeita nuo ensimmäiset kysymykset siihen nähden mitä ne joskus oli. Silloin joskus ennen nuo olivat 10 000 markkaan asti aivan läpihuutojuttuja, jotka tiesi käytännössä jokainen. Tuosta Pradon taidemuseostakaan en ollut koskaan edes kuullut, vaikka oikein olisin arvannut.
Italiassa? Villi veikkaus amispölöltä. Voitinko just kunnanjohtajan pestin?
Ei ihme että MV-lehti ja muu ääliöhöpsismi menee läpi. Suomaliasten yleistieto- ja sivistystaso on romahtanut.
Tässä on pelkkiä latinaan liittyviä kysymyksiä! :D
Vierailija kirjoitti:
Puumalan kunnanjohtaja varmaan tarvii sen miljoonan...Olis voitu vähän valikoida semmosia jotka enemmän tarvis sitä massia...
Mikset sitten itse mennyt osallistumaan?
Voi, mä en ees tiedä mitä ne etruskit on :D
Lukiosta on 10 vuotta aikaa, alempi korkeakoulututkinto ja silti muistan etruskit ja olisin muistanut argentuminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap olisi tiennyt sitä itsekään, ilman guuglea.
Todellakin olisin. Et voi olla tosissasi, siis pitäisihän tämä nyt tietää. Euroopan historiaan kuuluva aalkeellinen asia.
Aika monella siis hakusessa sekä Euroopan historia että Suomen kirjallisuus.
Onneksi Puumalan kunnanjohtajalla on niin iso rahapula, että pitää lähteä tällaseen ohjelmaan. Huoh.
Kertokaas ilman googlettamista, missä etruskit asui ja miten he poikkeavat oskin kieltä puhuneista?
Onpa typerä tuo uusi kysy yleisöltä -vaihtoehto.
En minäkään tiennyt. Enpä ole kyllä kunnanjohtajakaan.