Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskoa vai ei uskoa, raskaana vai ei?

Turpopulla
23.01.2016 |

Oon reilu parikymppinen nainen ja nyt on kroppa sekasin kun seinäkello!

Kiinnitin huomioni epänormaaleihin kuukautisiin tossa muutama kuukausi sitten, yleensä tulevat juuri silloin kun pitääkin. Nyt menkat alkoivat tulla viikkoa tai puoltatoista viikkoa ennen kuin piti. Nyt kuitenkin menkkojen piti tulla jo joulukuun puolessa välissä, mutta eipä kuulu eikä näy! Ehkäisyä on käytetty tarkkaan, sillä vaikka olemme sopineet mieheni kanssa, ettei abortti ole vaihtoehto, ei perheenlisäys mikään toivottukkaan ole tämän hetkiseen elämäntilanteeseen.

Ensimmäisen raskaustestin tein reilu 2 viikkoa sitten ja se oli selvä nega. Toisen eilen ja sekin näytti negaa.

Mieheni on jo reilun kuukauden naureskellet, että tursuaapa mun rintani joka paidasta pihalle. Alavatsan nipistelyä, alaselkä kipeytyy helposti, maha on vähän väliä aivan sekaisin, oudot todella kovat päänsäryt ja jatkuva väsymys ovat saaneet minut epäilemään raskautta menkkojen puuttumisen lisäksi.

Tarkoitus on mennä lääkäriin, koska vaikka raskaana en olisi, niin ei kaikki kuitenkaan kunnossa ole. Mutta kuinka kiireellä, luottaakko testien negoihin vai ei?

Miehelleni en ole viitsinyt mitään kertoa, sillä elämämme on tällä hetkellä muutenkin niin stressin täyteistä, etten halua hänelle vielä tätäkin mielen päälle. Kerron sitten kun ja jos on jotain kerrottavaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti tuo kilpirauhasen vajaatoiminta, siihenkin kun on sukurasite takana. Mutta taas toisaalta nämä pahat olot, rintojen turpoaminen ja alavatsan nipistelyt ja vihlonnat eivät sillä selity. Muutaman kerran ollut tuntemuksia että nyt ne menkat muuten alkaa, mutta oireet katoavat päivässä ja verta ei tule tipan tippaa. Pelottaa tuokin, että jos plussa tulee vasta tosi myöhään ja kuitenkin olen juonut ja polttanut koko alkuraskauden sitten. Siinä kohtaa kyllä koko suku tietäisi kerrasta kun minä tupakat tumppaisin...

Vierailija
22/25 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ei ole ollut yhtikäs mitään raskausoireita. Ei siis yhtään mitään. Siksikin olen tosi skeptinen raskauden suhteen. Ainoastaan menkat ovat myöhässä, mitä ne eivät ikinä ole. 

- taas se aikaisempi kommentoija-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä nyt hankalaa ja epäselvää monella. Jotenkin aina luullut että nuo testit olisi oikeasti  luotettavia..  Alavatsassa on tosiaan ollut omituisia nipistelyjä, muljahduksia ja tuntemuksia jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja siksipä niitä odottikin ihan ajallaan. Toisaalta nämä tuntemukset ihan just samanlaisia kuin menkkojen aikaan eli sinänsä ihan normaalin tuntuista kipua, mutta sitten kuitenkin niin erilaista. Ei kai se auta kun mennä maanantaina lääkäriin ja verikokeeseen koska tosiaan raskaus olisi alkanut jo marras/joulukuun vaihteessa.

17&19

Vierailija
24/25 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/25 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas kuukautiset myöhässä jo viikon, ja pari testiä on nyt näyttänyt negaa. Menkat on ollu epäsäännölliset ja myöhässä joskus viimeksi teini-ikäisenä, nyt siis olen 33-vuotias.

En ymmärrä :O

Kuukautiset alkoi sitten tänään! Puolitoista viikkoa myöhässä!

Kävin eilen lääkärissä, ja tuolla verikoekin antoi negatiivisen raskaustuloksen. Lekuri antoi lähetteen gynelle ja suositteli, että tsekataan olisiko kyseessä endometrioosi. Mulla kun menkat on aina todella kivuliaat yms. 

Noh, ainakin yksi tapaus täällä ratkesi :) Mites muilla?