Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä kauhuissaan, lapset odottivat tunnin myöhässä olevaa junaa sisätiloissa

Vierailija
23.01.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016012321000569_uu.shtml

Curling on hauska harrastus. Pakko taas itkeä Iltalehteen, huokaus.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo antakaas nyt vähän armoa iskäparalle, pelkäsi että mamut vie lapsukaiset. Pientä ylireagointia isiltä. Lapset ovat taas yhtä kokemusta rikkaampia. Uutinenkin unohtuu tämän päivän aikana. Tsemppiä lapsille ;)

Vierailija
62/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi ei tapahtunut täällä perähikijällä. Olisivat joutuneet oottamaan parhaillaan kolomekkinpäivää ennenkuin toiseen junhan pääsee... Siinä olis haastetta ilman ruokaa, kännykkää ja yösijaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kouvolan asemalla liikkuu kyllä välillä kyseenalaista porukkaa ihan oikeasti. Mutta harvemmin päiväaikaan ja ilta-aikaan siellä pyörii ihan vartija. Ei siellä kuitenkaan akuutissa vaarassa ole.

Vierailija
64/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne akut loppuu pakkasessa vain iphonesta. Minun samsungin akku kestää tuolla pakkasessa ihan samallalailla kuin sisälläkin

Ja minusta ainoa vastuuton tossa jutussa on isä!

Itse antaisin aina varulta rahaa mukaan ja varmistaisi että akut on täynnä tai laturinpiuha mukana.

Ei ne konduktoorit siellä mitään lapsenvahteja ole!

Jos ei lapset muuten selviä matkasta niin isän pitää kulkea mukana!

Vr nyt on tunnettu siitä, ei ne matkanteko aina suju kuin strömsossa.

Äitihän tässä se vastuuton on. Miten se isä sieltä Lappeenrannasta olisivlapsille antanut rahaa mukaan tai varmistanut että ne laturit varmasti on mukana. Se on sen tehtävä kenen luota lapset lähtee. Isä vaan itkee turhasta, kun mitään ei kuitenkaan sattunut.

Vierailija
65/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isä vr:ää haukkuu, kun oikeammin pitäisi haukkua lasten äiti kun ei ole laittanut lapsille ruokaa, rahaa ja varavirtaa matkaan.

Vierailija
66/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mitä valitusta. Eniten näin entistä kouvolalaista nauratti tuo Kouvolan VAARALLINEN asema. Iso lämmin tila, ei varmasti mitään hätää. Tuon ikäisillä lapsilla luulisi olevan pankkikortit, isä tai äiti olisi aivan hyvin laittaa rahaa. Ja laturit mukaan, kyllä semmoinen pitäisi olla repussa aina muutenkin kun lähtee reissuun. No VR:n vika tietysti ihan kaikki.

Vierailija
67/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei toimi mikään. Japanissa sikäläisen VR:n johtaja joutuu tulemaan telkkariin kerran vuodessa pyytämään anteeksi kaikkia junien myöhästymisiä. Siellä on niitä vähän, lukuunottamatta maanjäristysten aiheuttamia.

Vierailija
68/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr heitti kerran mun lapsen junasta ulos väärällä asemalla, kun tämä ei ollut älynnyt/ehtinyt hypätä oikealla, oli kuulemma asemalla pysähdytty niin nopsasti. Uutta junaa olisi pitänyt odotella yli tunti narkkareista ja juopoista tunnetulla asemalla. Hyppäsin autoon ja hain omani pois. Eli VR:ään ei kannata luottaa.

Vierailija
69/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsi oli sentään jo 13 vee. Akut täytyy ladata ennen matkalle lähtöä ja kertoa vielä että ei saa pelata jotta jos tarvii puhelinta niin voi soittaa tai voidaan soittaa. Matkaan kirja niin jos käy lukion niin voi saada äikästä vaikka laudaturin kun on lukenut kirjoja muutamia vuodessa. Voi uusavuttomuuden huippua. 

Vierailija
70/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen odottanut 15 vuotiaana Iisalmen asemalla n.kuusi tuntia myöhässä olevaa junaa. Juna tuli vasta illalla myöhään. Tapahtui vuonna 1996.

Kolikkopuhelimella soitin kotiin että soittakaa mummolaan. Oli vähän tylsää. Nykyaikana olisi varmaan tullut lasu.

Vierailija
71/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vr heitti kerran mun lapsen junasta ulos väärällä asemalla, kun tämä ei ollut älynnyt/ehtinyt hypätä oikealla, oli kuulemma asemalla pysähdytty niin nopsasti. Uutta junaa olisi pitänyt odotella yli tunti narkkareista ja juopoista tunnetulla asemalla. Hyppäsin autoon ja hain omani pois. Eli VR:ään ei kannata luottaa.

Millä asemalla konnarin olisi sitten pitänyt pyytää poistumaan, kun oikea oli jo mennyt?

Vierailija
72/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika mitä meininkiä, Kouvolan asema on ihan siisti ja rauhallinen paikka odottaa junaa. Kesti hetki edes tajuta, mikä tuossa nyt oli ongelmana, lapset joutuivat odottamaan tunnin junaa aseman sisätiloissa ja se ahdisti isää? Samaten tuo matka Tampereelta Kouvolaan on ehkä kahden tunnin pituinen, miten ihmeessä siinä ajassa edes ehtii kännykän akku loppua kokonaan?  

Oikeasti kauhistuttavia ovat ne joissa konduktööri on jättänyt lapsen yksin tuntemattomalle asemalle koska on vahingossa noussut väärään junaan tai ostanut väärän lipun ja näitäkin tapauksia riittää. 

Vierailija
73/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä asemalla konnarin olisi sitten pitänyt pyytää poistumaan, kun oikea oli jo mennyt?

Itse pitää saada valita.

Vierailija
74/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne lapset on jo Tampereelta ilmoittaneet junan olevan myöhässä, isä oisi varsin hyvin ehtinyt Kouvolaan vastaan.

Näin. Kouvola-Lappeenranta väli on noin 80 km.

Vierailija
75/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan exän kanssa aivan huoletta laitettu lapsi junaan ja toinen on mennyt sitä vastaan. Ei olla ikinä pidetty sitä puhelinta mitenkään tärkeänä, koska toinen vie junaan sisälle ja toinen hakee sieltä.

Kunnes kävi niin, että junaan oli tullut jokin vika kun se oli tunnelissa tms ja joutuivat odottelemaan siellä vaikka miten pitkään poispääsyä. Ei ollut lapsi silloin tuossa junassa, mutta uutisissa oli siitä. Eipä olisi ollut mitään tietoa että missä lapsi viipyy jos junassa olisi ollut ilman puhelinta.

Nyt on aina puhelin ja rahaa mukana

Tuo junaan sisälle vieminen on aika riskipeliä sekin jos juna on myöhässä. Parikin kertaa olen todistanut tapausta, että saattaja jää junaan, joka lähtee. Toisella kerralla soitti hakijan, toisessa tapauksessa konnari oli armollinen ja antoi jonkun lapun että pääsee seuraavalta asemalta takaisin. 

Vierailija
76/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, miksi isä teki tästä lehtijutun ja häpäisi samalla koko perheensä ja tuttunsa. Kyllä minäkin olen pienenä joutunut odottelemaan yksin talvella KYLMÄLLÄ JUNA-ASEMALLA melkein tunnin myöhästynyttä junaa, koska aseman sisätilat ei ollut auki. Lisäksi olen eksynyt vanhemmistani New Yorkin metrossa. Ja varmaan muitakin yhtä "järjyttäviä" tapauksia, mutta ei ole kellekään tullut mieleenkään valittaa iltalehtiin. Such is life.

Ainiin olin tuossa joku aika sitten Oulun asemalla odottelemassa pari tuntia myöhästynyttä junaa. Siellä ei ole mitään pistorasioita laturia varten eikä jaksanut lähteä matkalaukkujen kanssa muualle keskustaan etsimään pakkasessa jotain kahvilaa. Ihan hyvin se odotus sujui siellä asemallakin ilman mitään älypuhelinta, sen verran lapsena oppinut tuota kärsivällisyyttä.

Vierailija
77/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puupaa kirjoitti:

Noo antakaas nyt vähän armoa iskäparalle, pelkäsi että mamut vie lapsukaiset. Pientä ylireagointia isiltä. Lapset ovat taas yhtä kokemusta rikkaampia. Uutinenkin unohtuu tämän päivän aikana. Tsemppiä lapsille ;)

Eipä pääse unohtumaan... Iltalehtihän vasta äskettäin päivitti uutista: odottelua olikin yhteensä kaksi tuntia!

Vierailija
78/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Kouvolan asemalla ole pari ravintolaa ja kioskikin, joten en käsitä miten se on vaarallinen paikka ilman valvontaa? Kannattaisi isän käydä tutustumassa Kouvolaan, kun lähellä asuu.

Vierailija
79/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan exän kanssa aivan huoletta laitettu lapsi junaan ja toinen on mennyt sitä vastaan. Ei olla ikinä pidetty sitä puhelinta mitenkään tärkeänä, koska toinen vie junaan sisälle ja toinen hakee sieltä.

Kunnes kävi niin, että junaan oli tullut jokin vika kun se oli tunnelissa tms ja joutuivat odottelemaan siellä vaikka miten pitkään poispääsyä. Ei ollut lapsi silloin tuossa junassa, mutta uutisissa oli siitä. Eipä olisi ollut mitään tietoa että missä lapsi viipyy jos junassa olisi ollut ilman puhelinta.

Nyt on aina puhelin ja rahaa mukana

Miten niin ette olisi tiennyt missä lapsi viipyy? Jos lapsi on junaan laitettu ja juna viipyy, niin eikös se lapsi silloin viivy sen junan mukana?

Kuten joku kirjotti, että jos juna tulisi ja lapsi ei, niin sitten vasta ihmeteltäisiin..

Vierailija
80/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa, miksi isä teki tästä lehtijutun ja häpäisi samalla koko perheensä ja tuttunsa. Kyllä minäkin olen pienenä joutunut odottelemaan yksin talvella KYLMÄLLÄ JUNA-ASEMALLA melkein tunnin myöhästynyttä junaa, koska aseman sisätilat ei ollut auki. Lisäksi olen eksynyt vanhemmistani New Yorkin metrossa. Ja varmaan muitakin yhtä "järjyttäviä" tapauksia, mutta ei ole kellekään tullut mieleenkään valittaa iltalehtiin. Such is life.

Ainiin olin tuossa joku aika sitten Oulun asemalla odottelemassa pari tuntia myöhästynyttä junaa. Siellä ei ole mitään pistorasioita laturia varten eikä jaksanut lähteä matkalaukkujen kanssa muualle keskustaan etsimään pakkasessa jotain kahvilaa. Ihan hyvin se odotus sujui siellä asemallakin ilman mitään älypuhelinta, sen verran lapsena oppinut tuota kärsivällisyyttä.

Kyllä muuten on Oulun asemalla pistorasiat, itse juuri muutama viikko sitten siellä kännykkää latasin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä