Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä kauhuissaan, lapset odottivat tunnin myöhässä olevaa junaa sisätiloissa

Vierailija
23.01.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016012321000569_uu.shtml

Curling on hauska harrastus. Pakko taas itkeä Iltalehteen, huokaus.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun setä sai turpiinsa Kouvolan asemalla 1970-luvulla, kun sillä oli pitkä tukka.

Vierailija
42/85 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa asuu kuitenkin monia alkukantaisia heimoja, joskus saattaa nähdä esim. KooKoo - heimon edustajia. Ovat suurikokoisia, isopakaraisia lihansyöjiä, jotka usein illan hämärtyessä taklaavat vastustajiaan maahan ja puhuvat rumia. En tiedä, onko aseman alue kuitenkaan lajille tyypillistä reviiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päästää lapset ilman käteistä matkaan? Tiedoksi tällekin isälle, että rahaa voi aina tarvita, lapsikin... Noloa olla toisilta kerjäämässä evästä tms., jos tarvetta sitten tuleekin.

Miksi päästää lapset yksin matkustamaan, jos näin pienet "vastoinkäymiset" ovat katastrofi? Tiedoksi, että vanhemmat huolehtivat itse omista lapsistaan.

Ja tiedoksi vielä, että VR ei järjestä lasten kaitsentaa.

Vierailija
44/85 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N45 kirjoitti:

Epäilen, että koko juttu on tekaistu. Olematon isä ja kuva ihan random lapsista.

Saadaan huudatettua kommentoijia ja saadaan klikkauksia.

Miksi VR kommentoisi tekaistua juttua iltapäivälehdille?

Vierailija
45/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvit lensi suusta kaaressa, kun luin vaarallisesta Kouvolasta ja asemahallista, jossa ei ollut edes henkilökuntaa. Eikai ne siellä 24/7 päivystä, varsinkaan ilta-aikaan, kun matkustajia on vähemmän.

On se elämä rankkaa.

Vierailija
46/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustin yksin serkkujen luo 7-vuotiaasta. Ja ei ollut edes kännyköitä. Ja nyt 13-v ei yhtä junamatkaa pärjää?

Miksei ne vanhemmat kulje lastensa kanssa tuota matkaa, jos 13-v on niin epäluotettava, että ei voi päästää pikkusisaruksen kanssa kahdestaan matkalle?

Vierailija
47/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kyseessä ole lasten äiti, joka ei ole laittanut lapsille rahaa mukaan?

Vierailija
48/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se oli siis äiti joka laittoi lapsensa matkalle ilman rahaa.

Vierailija
49/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistaudun mihin tahansa matkaan näin, myös kotimaassa:

- Erityisesti talvella, liikuinpa autolla tai junalla, pitää olla tarpeeksi lämmintä varavaatetta. Juna tai auto voi hyytyä mihin tahansa.

-Aina tärkeät puhelinnumerot ja osoitteet mukana muistivihkossa. Myös lippujen varausnumerot ym. muistivihkoon kirjoitettuna. 

- Rahaa pitää olla mukana, kauemmaksi liikkuessani ylimääräiseen hotelliyöhön, usein tietenkin luotan luottokorttiin kotimaassa, mutta pidemmäksi matkatessani myös käteisenä.

-Laturi aina mukana, junassa matkatessani latauksessa, että akku on matkalla täynnä.

- Vesipullo ja pieni eväs laukussa mukana, esimerkiksi hedelmä.

Nämä olivat esimerkkejä omista käytännöistäni, ja olen sentään aikuinen ja reissaan melko paljon. Aikanaan opetin nämä asiat lapsilleni. En voi ymmärtää, miten vanhempi laittaa lapsen matkaan ilman rahaa. Minusta jo lasun paikka (en ole lasutehtailija, mutta nyt ihan ärsyttää).

Vierailija
50/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nolo iskä, ei mulla muuta.

Vierailija
51/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotias? Kyllähän nyt den ikäinen jo pärjää. Ite menetin neitsyydenki ton ikäsenä.

Vierailija
52/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä ovat erotessaan sekä eri puolille Suomea muuttaessaan tienneet, että lapset joutuvat matkustamaan päästäkseen olemaan molempien vanhempiensa kanssa. He ovat itse päätöksensä tehneet siitä, että lapset kulkevat tunteja kestävää matkaa junalla, keskenään. Jokaisen ihmisen tulee ymmärtää, että niin junilla, busseilla kuin henkilöautoilakin kulkiessa voi tapahtua matkan aikana odottamattomia viivästyksiä, eritoten suomen talvikelissä. Tunti ei monenkaaan mielestä varmasti ole katastrofi, etenkään kun on päässyt odottelemaan lämpimässä vaihtoyhteyttä. Jos vanhemman mielestä reitillä sijaitsee vaarallinen asema, miksi hän on päästänyt rakkaat pienokaisensa matkaan ilman kaitsijaa? Vr ei valitettavasti toimi lastenhoitajana, vaikka moni eroperhe sitä kovasti toivoisikin. Olisiko isin ja äidin sittenkin pitänyt itse henkilökohtaisesti kuljettaa lapsensa, ettei tällaista kauheaa välikohtausta olisi tarvinnut lasten kokea? Jos tähän heillä ei ole varallisuutta tai mahdollisuutta, se on heidän ongelmansa, ei vr:n.

Vierailija
53/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se oli siis äiti joka laittoi lapsensa matkalle ilman rahaa.

Isä olisi voinut avata lapsille tilit, hankkia niihin msksukortit ja siirtää niille rahaa. Tai hakea lapset luokseen.

Sitä ihmettelen, miksi ne lapset tuossa yksin reissaa? Isähän voisi hakea heidät.

Vierailija
54/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinta lähmitty tuntikausia junassa niin akku loppunut, perkeleen vr teihin ei voi luottaa kun ette ole opastaneet lapsiamme että puhelinta voi tarvita muuhunkin esim johonkin tärkeään.! Rahaakaan ette ole kullannupuillemme antaneet ruokaan saatikka taksiin! Edes valtion palveluihin ei näköjään voi nykyihminen luottaa :/

Vierailija
55/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kaksi kertaa järjestetty korvaava taksikyyti. Mutta ne molemmat olivat sellaisia tapauksia, että juna, johon oli tarkoitus vaihtaa, oli viimeinen, millä sen päivän nimiin olisin päässyt. Kerran meitä oli tilataksillisen verran, toisen kerran olin ainoa. Muulloin on kyllä pitänyt odottaa kiltisti seuraavaa junaa. 

Vierailija
56/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lapset on jo Tampereelta ilmoittaneet junan olevan myöhässä, isä oisi varsin hyvin ehtinyt Kouvolaan vastaan.

Vierailija
57/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13-vuotiaalla on pankkikorttikin, jonne voi heti lisätä rahaa, jos on tarvis. Ja pitkille matkoille ottaisi matkaan kännykän lisäakun.

Vierailija
58/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan exän kanssa aivan huoletta laitettu lapsi junaan ja toinen on mennyt sitä vastaan. Ei olla ikinä pidetty sitä puhelinta mitenkään tärkeänä, koska toinen vie junaan sisälle ja toinen hakee sieltä.

Kunnes kävi niin, että junaan oli tullut jokin vika kun se oli tunnelissa tms ja joutuivat odottelemaan siellä vaikka miten pitkään poispääsyä. Ei ollut lapsi silloin tuossa junassa, mutta uutisissa oli siitä. Eipä olisi ollut mitään tietoa että missä lapsi viipyy jos junassa olisi ollut ilman puhelinta.

Nyt on aina puhelin ja rahaa mukana

Vierailija
59/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ja syyllisyys ovat tuolle miehelle mahdottomia tunteita kokea kun kyseessä on omat lapset. Siksi syyllisyys pitää epätoivoisesti siirtää jonnekin muualle. Tässä tapauksessa VR:lle.

Taitaa olla muitakin itsesyytöksiä kasaantuneena vuosien varrelta kun noin överisti reagoi.

Vierailija
60/85 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä, minä minä, minä, minä minä minä minä minä, minä, minä minä, minä, minä minä minä! Minun lapset ja minun napa ja minun perse!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan