Isä kauhuissaan, lapset odottivat tunnin myöhässä olevaa junaa sisätiloissa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016012321000569_uu.shtml
Curling on hauska harrastus. Pakko taas itkeä Iltalehteen, huokaus.
Kommentit (85)
Järkyttävää. Toivottavasti haastaa VR:n oikeuteen ja saa ainakin miljoonan korvauksten. Lapset ovat nyt traumatisoituneet ja tarvinnevat terapiaa ja jäävät suoraan sairauseläkkeelle.
On se nyt kumma, ettei muksuja saada vaikka taksilla perille sovittuun aikaan. Kaiken maailman partalasten taksimatkoihin kyllä tuntuu rahaa riittävän. Kauheen lapsivihamielinen yhteiskunta. Voimia iskälle. ;( ;(
Niinpä. Lööpin nähdessäni ajattelin että olen tullut vanhaksi kun moisesta valittaminen tuntuu kermaperseisyyden huipennukselta.
Missä latausjohdot? Onko pelata räpyyttäneet akut tyhjiksi? Lapsetkin kokeneita matkaajia ja miksi ihmeessä ei rahaa mukana eväisiin tai ihan eväitä?
Ymmärrän huolen, lapsilla on nykyään yllättävän usein akku loppu silloin kun sitä oikeasti tarvittaisiin, junassa pelataan akku tyhjäksi ja sitten ollankin pulassa.
"Kouvolaa ei pidetä turvallisena, mutta vielä vartioimattomalla rautatieasemalla... " sanoi tuo lehdessä haastateltu isä. Mietin vaan, ettei Kouvolassa varmaan kasva lapsia... Tai sit ne ei ikinä oo yksin. Pientä dissausta.
No ajattelepa että lapsella ei olisi kännykkää tai akku loppu (voi muuten loppua pakkasella yhtäkkiä).
Odotat lasta jota ei kuulu. TUNNIN verran. Eikö kävisi mielessä, että jotain on sattunut?
Aika moni siinä ahdistuisi ja soittaisi häkeen. Mutta ei ilmeisesti kylmähermoinen aloittaja, joka laittaisi pienen alakoululaisenkin hyvillä mielin maailmalle oman onnensa nojaan.
Voi ei. Miksei vr pistänyt tenavia kävelemään edeltä kiskoja pitkin?
Silloin kun lapsilla oli vielä vanhanaikaiset Nokian kapulat niin akku riitti. Nyt tuollainen älypuhelin on helppo pelata tyhjäksi parissa tunnissa. Vanhempien pitäis huolehtia että lapsilla on laturi mukana ja että tajuavat sitä käyttää.
Ne akut loppuu pakkasessa vain iphonesta. Minun samsungin akku kestää tuolla pakkasessa ihan samallalailla kuin sisälläkin
Ja minusta ainoa vastuuton tossa jutussa on isä!
Itse antaisin aina varulta rahaa mukaan ja varmistaisi että akut on täynnä tai laturinpiuha mukana.
Ei ne konduktoorit siellä mitään lapsenvahteja ole!
Jos ei lapset muuten selviä matkasta niin isän pitää kulkea mukana!
Vr nyt on tunnettu siitä, ei ne matkanteko aina suju kuin strömsossa.
Vierailija kirjoitti:
No ajattelepa että lapsella ei olisi kännykkää tai akku loppu (voi muuten loppua pakkasella yhtäkkiä).
Odotat lasta jota ei kuulu. TUNNIN verran. Eikö kävisi mielessä, että jotain on sattunut?
Aika moni siinä ahdistuisi ja soittaisi häkeen. Mutta ei ilmeisesti kylmähermoinen aloittaja, joka laittaisi pienen alakoululaisenkin hyvillä mielin maailmalle oman onnensa nojaan.
En minä laittaisi, mutta jutun isä kylläkin. Minä laittaisin muksulle mukaan eväitä, rahaa, laturin ja oman puhelinnumeron paperille siltä varalta että pitää pyytää joltakulta puhelinta lainaan kaikesta huolimatta. Ja SITTEN jos ei tuntiin kuulu mitään niin huolestuisin kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset oli jo aiemmin ilmoittaneet isälle että juna on tunnin myöhässä. Lisäksi isä itse soitteli vr:lle. Joten isä tiesi, että juna on myöhässä ja että lapset odottelee Kouvolan asemalla. Ongelma oli se, ettei VR suostunut kuskaamaan lapsia taksilla isän luo. Joutuivat raukat odottamaan kokonaisen tunnin asemalla muiden matkustajien kanssa. Kauheaa!
Ja muuten, kuka se on loppupelissä vastuussa lapsista. VR vai omat vanhemmat? Niinpä.
Miten ei ollu muka latureita mukana, jos olivat menossa toisen vanhemman luokse? Meinasivatko sitten sen ajan olla lataamatta puhelinta, vai onko isin luona omat laturit.
Ei tulisi mieleenkään laittaa lapsia 4h matkalle ilman rahaa!!! Mitä vaan voi sattua niinkuin tässä huomataan.
13v ei enää ole mikään pikkulapsi, varmaan pärjäsi tunnin kouvolassa ihan hyvin
Alkaa mennä vähän liian pitkälle tämä iltapäivälehtiin tai facebookkiin itkeminen.
Äh mitä helvettiä nyt taas... Tunnin odotuksesta KAUHUISSAAN! Mä olen kauhuissani tuollaisesta ihmisestä, joka ei opeta lapsilleen, että latausta täytyy olla ja rahaa aina vähän mukana. Odottivat lämpimässä ja ihmisiä muitakin paikalla. Jos olisivat mun lapsia, niillä olis yhteystieto ja kolikoita, että voisivat pyytää jotakuta laittamaan tekstarin menemään. Miksi lapsille olisi pitänyt järjestää kuljetus? Ja lapset ihan väsyneitä, kun matkustivat tunnin pitempään, voi ressukat sentään :)
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen järjissään oleva tsekkaisi ensin, onko juna myöhässä, eikä soittais ensin häkeen. Mitähän ne sieltä häkestä osais tehdä, kun joku ilmoittais, että mun lapset on junassa eikä vastaa puhelimeen? Lähtis varmaan poliisiauto ajamaan raiteille etsimään kadonnutta junaa.
Musta on tosi outoa, että lapset laitetaa matkaan ilman yhtään rahaa. Junasta ei saa edes juotavaa vettä jos eväsjuomat loppuu.
Isä halus vaan uudet ilmaiset junaliput.
Miksi se muuten on VR jonka pitää näistä lapsista pitää huolta, eikö se huolenpito kuulu vanhemmille? Vanhemmat eroaa ja muuttaa kauas lapsistaan, sitten itketään että jonkun muun pitää hoitaa lasten kuljetus (ja vartiointikin). Kyllä se on vanhempien oma homma, ei VR järkkää lastenhoitoa edes erikoismaksusta. Jos lapsi ei kykene junalla matkustamaan ilman erityisjärjestelujä niin sitten se juna ei ole lapsen paikka.
Tässä ei muutenkaan tapahtunut mitään erikoista, juna oli vähän myöhässä (ihan normia talvikeleillä), lapsilla ei ollut mitään hätää, olivat lämpimässä odotustilassa muiden matkustajien kanssa. Isällä tieto tapahtuneesta. Ei taksikuljetukselle ollut mitään tarvetta. Isän kitinä on melkosta hysterisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen järjissään oleva tsekkaisi ensin, onko juna myöhässä, eikä soittais ensin häkeen. Mitähän ne sieltä häkestä osais tehdä, kun joku ilmoittais, että mun lapset on junassa eikä vastaa puhelimeen? Lähtis varmaan poliisiauto ajamaan raiteille etsimään kadonnutta junaa.
Ne käskis ottaa yhteyttä VR:ään. Siellä tietävät häkeä paremmin junien aikataulut ja mahdolliset myöhästelyt. Tuo tilanne ei tosiaankaan ole mikään hätätilanne. Tässä maassa ei ole tainnut vielä yksikään juna kadota :)
a) kännykän voi ladata, kunhan löytää jostain pistorasian ja on piuha mukana. Olen itse ladannut puhelinta vessassa, kahvilassa, asemahallin käytävällä. Kyllä löytyy kun katselee ympärilleen.
b) vr:n sivuilla on semmonen kohta, mistä näkee junat kartalla. Siitä voi katsella missä se juna menee, missä muksujen pitäisi olla. Jos se ei liiku vaan seisoo jossain, se mitä ilmeisemmin on silloin myöhässä.
c) aina pitää olla rahaa mukana.
d) yleensä junassa matkustaa muitakin täyspäisiä ihmisiä, jotka kyllä auttavat jos apua pyytää. Samat ihmiset odottavat sitä samaa junaa siellä samassa hallissa. Ei kai ne ole sen pelottavampia tai uhkaavampia siellä hallissa kuin siellä junassa olisivat.
Edellisen kerran VR oli pannut lapset taksiin, ja siihenhän tuo isä taas luotti. Kun ei taksikyytiä tullutkaan, isä päätti ottaa säälit ja korvaukset iltapäivälehtijulkisuuden kautta. Tähän on tultu: yksi ei huolehdi lapsistaan ja kiljuu sitä ip-lehdille, toinen auttaa kissan alas puusta ja kiljuu siitä ip-lehdille. Julkisuuteen pitää päästä.
Isä olisi voinut antaa lapsille rahaa varmuuden vuoksi, tarkistaa että kännykässä on akkua ja/tai antaa laturin mukaan. Junassa voi lähes poikkeuksetta ladata puhelimen akun, monissa asemahalleissa on myöskin pistokkeita. Ja jutussa sanotaan, että lapset tapasivat pariskunnan, joka piti heille seuraa tuon tunnin ajan, olisivat varmasti lainanneet puhelinta että lapset voivat soittaa isälle ja kertoa mikä kestää.
Uusavuttomuuden huippu