Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele kaupunkilomakohdetta äidille ja teinille, Euroopassa!

Vierailija
23.01.2016 |

Käyty on jo Pariisi, Lontoo, Praha, Rooma, München, Krakova, Budapest.

Silmänruokaa kaipaan, jotain idyllistä vanhaakaupunkia, linnoja... Edinburgh kiinnostaisi mutta en löydä sinne suoria lentoja. Kesällä/syksyllä oltais lähdössä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini. Paljon nähtävyyksiä niin keskustassa kuin kauempanakin, muistuttavat lähihistoriasta (teinillekin ajankohtaisia peruskouluun?). Shoppailumahdollisuudetkin hyvät, jos sellainen kiinnostaa. Helppo liikkua paikasta toiseen.

Vierailija
2/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brugge! Lento Brysseliin ja juna alle tunti.

Vierailija
4/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien sopisi hyvin jatkoksi tuohon, suomalaiseen hintatasoon nähden hyvin kohtuullinen ja paljon nähtävää / shoppailtavaa. Löytyy kauniita rakennuksia ja puistoja, vanhaa kaupunkia nje.

Toinen vähän eksoottisempi voisi olla istanbul, on sielläkin idyllistä vanhempaa kaupunkia ja loistavaa ruokaa.

Molempiin pääsee suoralla lennolla helsingistä.

Vierailija
5/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milano, Praha, Barcelona, Dubrovnik, Tukholma

Vierailija
6/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Amsterdam. Mutta miksi lennon pitää olla suora, vaihdot joskus lyhyitä. Tai lentäkää Glasgowhu?

Vierailija
7/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reykjavik. Siellä on vähiten xxxxxx.

Vierailija
8/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi? Itävalta?

Vierailija
9/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun ajattelet luontoa ja käytät lentokonetta vain välttämättömiin menoihin. Kaikki ne tyhjäpäät jotka hakevat henkilökohtaista tyydytystä hakevat, luontoa ajattelemattomat eläimet iljettävät minua.

Vierailija
10/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firenze tai Barcelona

Vierailija
11/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat olen minäkin taahannut + monta muuta kaupunkia... jotenkin vaan toi barcelona kaikista euroopan maista edelleen pitää mulla sitä ykkös sijaa. Gaudin jutut on mielettömiä..

Vierailija
12/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxford. Linnoja ei ole, mutta paljon silmänruokaa ja mukulakivikatuja. Lisäksi, koska Oxford on yliopistokaupunki (ylläri! ;) ) löytyy paljon nuoria kiinnostavia kauppoja ja ruokapaikkoja. Junayhteys Lontoosta on helppo ja nopea. 

Edinburgh on ihana, voisitteko katsoa suoria lentoja jonnekin suht lähikaupunkiin ja matkustaa loppumatkan junalla? Minusta junareissut ovat ihania, näkee maisemia ja lampaita ja lisää lampaita. Edinburghissa on hauska sekoitus vanhaakaupunkia ja mäen alla modernia trendikkyyttä. Ja jos olette lukeneet DaVinci-koodin, voitte kiinnostua patikkaretkestä sinne Rosslyn- kappelille, upeaa luontoa. 

York on myös ihana, ja Newcastle. Newcastlesta voi tehdä päiväretkiä linnoille, Alnwick (jossa Pottereita kuvattiin) on bussimatkan päässä ja Durhamin upeaan opiskelukaupunkiin pääsee vartissa junalla. Linna, katedraali, jokivarsikävelyitä, vanha kaupunki. 

Terveisin teinien brittimamma :)

Vierailija
13/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat olen minäkin taahannut + monta muuta kaupunkia... jotenkin vaan toi barcelona kaikista euroopan maista edelleen pitää mulla sitä ykkös sijaa. Gaudin jutut on mielettömiä..

Anteeks... siis kaupungeista, eikä maista... ei nyt mulla ollu ihanajatus mukana...

Vierailija
14/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon listan jatkoksi sopii hyvin Madrid. Suorat ja halvat lennot ja nähtävää riittää.

Vierailija
15/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia, Nizza?

Vierailija
16/16 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen Barcelonaa. Aivan mielettömästi nähtävää. Keskusta-alue ihana kaikkine pienine kujineen. Mahdollisuus shoppailuun ja kaupan päälle saa vielä rantaloman, jos sellaista haluaa nähtävyyksien ja shoppailun lomassa kokea. Mm. Milanon, ja Madridin vasta kokeneena olen entistä ihastuneempi juuri Barcelonaan.